Spørgsmål:mislykket graviditet,udskrabning,fertilitet efter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

Rockertand

Tjuhl skriver:

jeg VED det ikke, men du kan måske prøve at tale med fertilitetslægerne om at få cellegift? det fik jeg da de ikke kunne finde fosteret dengang, det var netop for at jeg kunne bløde det ud selv. (det hjalp jo så ikke fordi det sad udenfor, men...)

Er det Randi der er din læge på klinikken? For du kan evt spørge om hun vil komme med op på gynækologisk når du skal have lavet udskrabningen. Hun kom op til os inden min operation og forklarede hvordan og hvorledes og hvad der kunne ske og hvad der skulle ske efterfølgende. Det var ENORMT rart, for fertilitetspersonlaet ved jo altså nogle ting som de andre ansatte på sygehuset ikke ved!!!

Lene, jeg håber det her er hurtigt overstået fysisk, så du kan få chancen for at hele. Jeg synes man går i sådan en limbo når man egentlig stadig bærer rundt på det, men det ikke vil blive til et barn, så går man ligesom lidt i stå indeni indtil det er UDE og man kan få lov at reagerer RIGTIGT.

vi fik forresten at vide at vi kunne starte behandling igen så snart jeg havde haft almindelig blødning/mens efter operationen, der kan gå op til 6 uger, men de ting ved du jo nok desværre allerede.

Såvidt jeg ved, så gives cellegift kun ved GUL?

- og man må jo ikke blive gravid i måneder efter, så det er absolut ikke at foretrække.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

oo

Rockertand skriver:

Såvidt jeg ved, så gives cellegift kun ved GUL?

- og man må jo ikke blive gravid i måneder efter, så det er absolut ikke at foretrække.

nåh ja, det kan sagtens være. jeg måtte dog godt blive gravid hurtigt bagefter, så det...hm...håber jeg da at de ikke har taget fejl af

Anmeld

13. januar 2011

Rockertand

Tjuhl skriver:

nåh ja, det kan sagtens være. jeg måtte dog godt blive gravid hurtigt bagefter, så det...hm...håber jeg da at de ikke har taget fejl af

Som betegnelsen indikerer, så skal det slå celler ihjel, der er uønskede - og det er faktisk en mild form for kemo, man bruger stoffet methotrexat. Stoffet kan give misdannelser, og i min lærebog står der, at man skal undgå graviditet i 6 mdr. bagefter, men jeg kan forstå, at det er lavet om til 3 mdr. Man bruger også stoffet til gigtpatienter, og i de doser frarådes forsøg på graviditet (også selvom det er manden, der er i gigtbehandling) i 6 mdr. 

Anmeld

13. januar 2011

ønskebørn74

Håber ikke jeg skal have sådan noget gift...

Anmeld

13. januar 2011

Rockertand

ønskebarn74 skriver:

Håber ikke jeg skal have sådan noget gift...

Det tror jeg altså ikke, at du skal.

Håber for dig, at det bare kommer ud, og at du kommer igennem det her snart, synes godt nok, at du har haft dine prøvelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.