Spørgsmål:mislykket graviditet,udskrabning,fertilitet efter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

malenemusen

ønskebarn74 skriver:

Jeg skal have taget blodprøve på mandag...

Det er godt nok længe at vente synes jeg.... Jeg har ikke noget viden om udskrabning osv, men jeg håber at dit forløb hurtigt er overstået, så i kan komme videre i behandlingsforløbet - Vi må holde troen på at vores ønskebørn nok skal komme en dag

Jeg føler ihvertfald med dig, og du er i mine tanker søde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

ønskebørn74

malenemusen skriver:

Det er godt nok længe at vente synes jeg.... Jeg har ikke noget viden om udskrabning osv, men jeg håber at dit forløb hurtigt er overstået, så i kan komme videre i behandlingsforløbet - Vi må holde troen på at vores ønskebørn nok skal komme en dag

Jeg føler ihvertfald med dig, og du er i mine tanker søde...

Lige nu er det svært det der med troen... Vi har forsøgt i 9år nu... Og har mistet flere gange... Jeg vil bare have det ud... Der kommer kun stinkende udflåd og det er bare for klamt...

Anmeld

13. januar 2011

malenemusen

ønskebarn74 skriver:

Lige nu er det svært det der med troen... Vi har forsøgt i 9år nu... Og har mistet flere gange... Jeg vil bare have det ud... Der kommer kun stinkende udflåd og det er bare for klamt...

Er du blevet undersøgt for årsagen til at du mister?

Anmeld

13. januar 2011

betiinsen

13. januar 2011

ønskebørn74

malenemusen skriver:

Er du blevet undersøgt for årsagen til at du mister?

det har været forskælligt hver gang...

Anmeld

13. januar 2011

oo

jeg VED det ikke, men du kan måske prøve at tale med fertilitetslægerne om at få cellegift? det fik jeg da de ikke kunne finde fosteret dengang, det var netop for at jeg kunne bløde det ud selv. (det hjalp jo så ikke fordi det sad udenfor, men...)

Er det Randi der er din læge på klinikken? For du kan evt spørge om hun vil komme med op på gynækologisk når du skal have lavet udskrabningen. Hun kom op til os inden min operation og forklarede hvordan og hvorledes og hvad der kunne ske og hvad der skulle ske efterfølgende. Det var ENORMT rart, for fertilitetspersonlaet ved jo altså nogle ting som de andre ansatte på sygehuset ikke ved!!!

Lene, jeg håber det her er hurtigt overstået fysisk, så du kan få chancen for at hele. Jeg synes man går i sådan en limbo når man egentlig stadig bærer rundt på det, men det ikke vil blive til et barn, så går man ligesom lidt i stå indeni indtil det er UDE og man kan få lov at reagerer RIGTIGT.

vi fik forresten at vide at vi kunne starte behandling igen så snart jeg havde haft almindelig blødning/mens efter operationen, der kan gå op til 6 uger, men de ting ved du jo nok desværre allerede.

Anmeld

13. januar 2011

Rockertand

Jeg er ikke bange for mine æggestokke de funker i forvejen ikke. Kan kun blive gravid via IVF.. Er bange for at de ødelægger mit underliv... Det ligger ikke normalt mn meget foroverbøjet...

Okay, synes måske, at du skal se noget af den statistiske information om udskrabning (stort set samme information som ved almindelig abort):

I Danmark udføres indgrebet næsten altid i fuld narkose.

• Komplikationsrisiko er på ca. 5%. Alvorlige komplikationer er meget sjældne. Større blødning er sjælden (1/200)

Gennemboring af livmoderen er sjælden (1-2/1000) og i de fleste tilfælde uden symptomer eller følgevirkninger.

• Underlivsbetændelse sker i 1-2/100 tilfælde og forbygges ved at der tages prøver fra livmoderhalsen inden indgrebet og behandles hvis prøven er positiv . Håber, at du kan bruge det til noget.

• Der er ikke øget risiko for senere spontan abort, graviditet uden for livmoderen eller barnløshed. Der er måske en lidt øget risiko for for tidlig fødsel i senere graviditeter.

Anmeld

13. januar 2011

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

jeg VED det ikke, men du kan måske prøve at tale med fertilitetslægerne om at få cellegift? det fik jeg da de ikke kunne finde fosteret dengang, det var netop for at jeg kunne bløde det ud selv. (det hjalp jo så ikke fordi det sad udenfor, men...)

Er det Randi der er din læge på klinikken? For du kan evt spørge om hun vil komme med op på gynækologisk når du skal have lavet udskrabningen. Hun kom op til os inden min operation og forklarede hvordan og hvorledes og hvad der kunne ske og hvad der skulle ske efterfølgende. Det var ENORMT rart, for fertilitetspersonlaet ved jo altså nogle ting som de andre ansatte på sygehuset ikke ved!!!

Lene, jeg håber det her er hurtigt overstået fysisk, så du kan få chancen for at hele. Jeg synes man går i sådan en limbo når man egentlig stadig bærer rundt på det, men det ikke vil blive til et barn, så går man ligesom lidt i stå indeni indtil det er UDE og man kan få lov at reagerer RIGTIGT.

vi fik forresten at vide at vi kunne starte behandling igen så snart jeg havde haft almindelig blødning/mens efter operationen, der kan gå op til 6 uger, men de ting ved du jo nok desværre allerede.

Det er precist sådan jeg føler det...

Og jeg har lige talt med klinikken, de vil kun tage blodprøve ikke scanne... Også selvom de ville kunne se om der sidder noget... Jeg må bare vente på blødning... Så sagde jeg at min krop hellere ikke vil menstruere af sig selv... Hun sagde sådan er det ved mange, jeg må bare vente... Jeg sagde jeg venter ikke et halvt år... De får lov at undersøge det, så jeg kan tage provera og få mens... Der går 1½ - 2 år imellem jeg har naturlig mens... Så de får lov at kigge inden længe om så jeg må hoppe op og skrige på deres disk...

Hold op et trælst kvindemenneske... Er bare gal i skrællen..

Anmeld

13. januar 2011

oo

ønskebarn74 skriver:

Det er precist sådan jeg føler det...

Og jeg har lige talt med klinikken, de vil kun tage blodprøve ikke scanne... Også selvom de ville kunne se om der sidder noget... Jeg må bare vente på blødning... Så sagde jeg at min krop hellere ikke vil menstruere af sig selv... Hun sagde sådan er det ved mange, jeg må bare vente... Jeg sagde jeg venter ikke et halvt år... De får lov at undersøge det, så jeg kan tage provera og få mens... Der går 1½ - 2 år imellem jeg har naturlig mens... Så de får lov at kigge inden længe om så jeg må hoppe op og skrige på deres disk...

Hold op et trælst kvindemenneske... Er bare gal i skrællen..

nogle af de sygeplejersker derinde er bare ikke helt i kontakt med hvor følsom man er som behandlingskvinde!! Da vi fik at vide ved en scanning at der ikke var noget barn i livmoderen dengang, skulle jeg ha taget blodprøve og vi sad og ventede i en time på gangen mens vores hjerter bare var blevet flået ud af brystet. Vi troede jo vi skulle se hjerteblink og så var der ingenting. Da Randi opdagede vi havde siddet på gangen i en time efter hun havde scannet, gik hun ind i kaffestuen og gav en regulær skideballe til de sygeplejersker der sad derinde og snakkede istedet for at ekspedere os!!! jeg FATTER det ikke!!!

og ja, du skal insistere og du skal kræve din ret og du skal slå i bordet og du skal finde dine nossere frem og det er PISSEuretfærdigt at du skal alt det når du mest af alt har brug for at få afsluttet et smertefuldt forløb og lægge dig under dynen

Anmeld

13. januar 2011

LISBETH:-)

åhhh altså hvor er det bare øv øv altsammen

Jeg har jo mistet 5 gange. De fleste gange er jeg begyndt og bløde af mig selv, og så har de kunne følge at det var væk via blodprøve og måling af faldende hcg.

1 gang har jeg ikke blødt - fik så en medicinsk abort, begyndte og bløde lidt men der kom ikke nogen klumper, så jeg blev scannet hvor de kunne se at jeg ikke havde udstødt det så fik en udskrabning.

Denne gang blev jeg scannet i fredags hvor han kunne se at fosteret var der endnu. Fik så medicinsk abort lørdag morgen og mandag morgen - altså 2 dage efter kom det så ud. Rigtig klamt for jeg kunne se hvad det var. (Nok den klammeste oplevelse nogensinde) Jeg skal så have taget ny hcg blodprøve i morgen fredag og mandag får jeg så svar på om det hele er kommet ud, altså hcg er faldet nok, eller om jeg skal indlægges og have en udskrabning.

Jeg synes det lyder meget meget mærkeligt at de ikke har scannet dig, det ville jeg kræve hvis jeg var dig. Og så ville jeg kræve at de giver dig medicinsk abort, eller du får udskrabning så du kan komme af med det og komme videre.................. Udskrabning er ikke så slemt, og jeg havde samme frygt som dig første gang jeg fik det. Men en meget meget sød læge fik mig overbevist om at det ikke ville ændre på mine chancer......

Jeg håber det allerbedste for dig!!!! Og synes det er dødhammerende uretfærdigt at du skal så meget igennem.

Hvor mange gange har du mistet? Hvis det er 4 gange så kan du blive henvist til udredning på riget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.