Spørgsmål:mislykket graviditet,udskrabning,fertilitet efter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.434 visninger
24 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

ønskebørn74

Må indrømme det trækker tænder ud.. Min krop vil ikke udstøde det sidste, det er bare vildt frustrerende.. Det ender nok med at de må udskrabe mig.. Og jeg er rædselslagen for at de gør mig endnu mere infertil.. At de sætter en studerende til det, som ødelægger mig.. Har ikke gode erfaringer med OUH når det drejer sig om operationer..

Så nu må vi se...

Er der nogen der ved hvor hurtigt kroppen normalt udstøder det??

Og om man selv må bestemme på hvilket hospital det skal gøres??

Er der noget jeg kan gøre for at få det igang??

Hvor stor er chancen for at der går noget galt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

SanneL

Jeg har ikke den store ekspertise at dele ud af, men jeg vil da lige give en med på vejen.

Jeg fik en udskrabning i oktober, efter en ma.

Jeg har været så heldig, at jeg blev gravid igen med det samme. Krydser fingre for, at det samme sker for dig.

Anmeld

13. januar 2011

Lunae

Først lige et stort knus

Jeg ved desværre ikke, hvor lang tid kroppen tager om at udstøde et foster, men jeg kan fortælle om min situation!

Jeg havde en misses abortion, som endte i udskrabning 9 oktober 2009! Efter første menstruation stod jeg igen med en positiv test og d. 9 september 2010 stod jeg så med min skønne datter i armene!

Lægen fortalte mig, at kroppen bliver nemmere gravid, når den lige har været det - jeg håber det også sker for dig (hvis det altså er det du ønsker)

Mange tanker til dig i den svære tid!

Anmeld

13. januar 2011

Maja!

nu har jeg været igennem en ma og en sa, ved ma'en  tog det et par uger før det var helt slut og blødte i næsten en måned.

ved sa'en tog det kun 5 dage, så var det hele slut...

vil så sige at jeg blev gravid med det samme efter ma dog endte det så i en sa, men er nu i 9 uge... så jeg er blevet gravid med det samme igen begge gange.. håber det samme sker for dig...

held og lykke 

Anmeld

13. januar 2011

Rockertand

ønskebarn74 skriver:

Må indrømme det trækker tænder ud.. Min krop vil ikke udstøde det sidste, det er bare vildt frustrerende.. Det ender nok med at de må udskrabe mig.. Og jeg er rædselslagen for at de gør mig endnu mere infertil.. At de sætter en studerende til det, som ødelægger mig.. Har ikke gode erfaringer med OUH når det drejer sig om operationer..

Så nu må vi se...

Er der nogen der ved hvor hurtigt kroppen normalt udstøder det??

Og om man selv må bestemme på hvilket hospital det skal gøres??

Er der noget jeg kan gøre for at få det igang??

Hvor stor er chancen for at der går noget galt??

Først

Du skal følges med blodprøver (bliver du nok også) for at måle, at dit HCG falder tilfredsstillende, for nogle falder det meget hurtigt, så de næsten rammer i samme cyklus som før, hos andre tager det måneder, der er ikke noget, der er normalt i denne sammenhæng.

Jeg forstår godt, at du er bange og bekymret for din fremtidige fertilitet, det er helt normalt at have disse tanker i din situation, men det er irrationelle tanker, og udskrabningsproceduren laves i hundredevis på de fleste større hospitaler, og lægerne er meget erfarne. Du får altid en samtale med operatøren inden proceduren, og der kan du få en fornemmelse af, hvor erfaren vedkommende er, og hvis du er utryg, skal du sige det til personalet, så I kan få en snak om det, eller du kan få tilbudt en anden operatør.

Der er meget lille risiko for, at det går galt, som i virkelig minimal, det tager ca. 5-10 minutter, og de er jo kun i livmoderhulen, så der er ikke risiko for æggestokke eller lignende, hvis du er bange for det. Det kunne måske være en hjælp for dig at læse om, hvordan udskrabningen foregår, det er altid uvidenhed, der skræmmer os mest.

Håber din krop klarer det selv

Anmeld

13. januar 2011

Mor Christa

føler med dig

har (heldigvis) ikke så meget erfaring med alt det her, men kan sige så¨meget at der er frit sygehusvalg i danmark, så du bestemmer selv hvor du vil få det ordnet henne (: nu ved jeg ikk lige hvor du er fra, men jeg ved at vejle sygehus er blevet kåret til DKs bedste sygehus hvis det er

håber du kunne bruge det til noget

Anmeld

13. januar 2011

ønskebørn74

Problemet er at jeg bløder ikke.. Jeg har PCO... Graviditeten var indtråt efter et IVF forsøg...

Anmeld

13. januar 2011

ønskebørn74

Rockertand skriver:

Først

Du skal følges med blodprøver (bliver du nok også) for at måle, at dit HCG falder tilfredsstillende, for nogle falder det meget hurtigt, så de næsten rammer i samme cyklus som før, hos andre tager det måneder, der er ikke noget, der er normalt i denne sammenhæng.

Jeg forstår godt, at du er bange og bekymret for din fremtidige fertilitet, det er helt normalt at have disse tanker i din situation, men det er irrationelle tanker, og udskrabningsproceduren laves i hundredevis på de fleste større hospitaler, og lægerne er meget erfarne. Du får altid en samtale med operatøren inden proceduren, og der kan du få en fornemmelse af, hvor erfaren vedkommende er, og hvis du er utryg, skal du sige det til personalet, så I kan få en snak om det, eller du kan få tilbudt en anden operatør.

Der er meget lille risiko for, at det går galt, som i virkelig minimal, det tager ca. 5-10 minutter, og de er jo kun i livmoderhulen, så der er ikke risiko for æggestokke eller lignende, hvis du er bange for det. Det kunne måske være en hjælp for dig at læse om, hvordan udskrabningen foregår, det er altid uvidenhed, der skræmmer os mest.

Håber din krop klarer det selv

Jeg er ikke bange for mine æggestokke de funker i forvejen ikke. Kan kun blive gravid via IVF.. Er bange for at de ødelægger mit underliv... Det ligger ikke normalt mn meget foroverbøjet...

Anmeld

13. januar 2011

malenemusen

Åhh hvor er det bare rent ud sagt pisse TRÆLS for dig...

Hvornår skal du til undersøgelse igen, så du kan få lidt klarhed?

Anmeld

13. januar 2011

ønskebørn74

malenemusen skriver:

Åhh hvor er det bare rent ud sagt pisse TRÆLS for dig...

Hvornår skal du til undersøgelse igen, så du kan få lidt klarhed?

Jeg skal have taget blodprøve på mandag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.