Den der "panik" om kunstige sødemidler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

slettet_7530

MarianneSonne skriver:

Konklusionen må være at vi skal drikke vand  Øv for jeg er en af dem som bæller to dåser sodavand om dagen. Jeg drikker både light og alm sodavand, simpelthen fordi jeg ikke ved hvad der er mest usund og derfor spiller på begge heste

Tror jeg vil google det lidt, og se om jeg kan blive klogere.

marianne

www.stjerneleg.dk

Her er der altid vand og intet andet på bordet, til festlige lejligheder som nytår og jul må den store gerne få en sodavand men oftest vælger han selv vandet jeg drikker 0,5 liter sodavand om ugen og det er en sukkerholdig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Carina1977

Thereseh skriver:

Mystisk :-) Jeg skal nok lige spørge hende om det er en læge, diætist eller noget andet, der har sagt det til hende. 

Ja gør lige det

Anmeld

12. januar 2011

Skouboe

MarianneSonne skriver:

Konklusionen må være at vi skal drikke vand  Øv for jeg er en af dem som bæller to dåser sodavand om dagen. Jeg drikker både light og alm sodavand, simpelthen fordi jeg ikke ved hvad der er mest usund og derfor spiller på begge heste

Tror jeg vil google det lidt, og se om jeg kan blive klogere.

marianne

www.stjerneleg.dk

Jeg er helt sikker på at du kan finde ca. lige mange der mener at kunstige sødemidler er noget djævlen har opfundet som du kan om sukkerafhængighed og skadevirkninger ved sukker...

Jeg tror nok det er et religionsspørgsmål

Anmeld

12. januar 2011

Thereseh

Skouboe skriver:

Sclerosekosten er helt speciel - det har noget at gøre med at man overhovedet ikke må indtage nogen form for animalske fedtsyrer af nogen art, hvis jeg husker korrekt.

Ok. Det tror jeg ikke hun følger. 

Jeg ved hun er i en ny type behandling inde på Riget, hvor hun lidt lissom når man får kemo, sidder nogle timer og får medicin. Tror det er en gang om måneden, men er slet ikke sikker. 

Anmeld

12. januar 2011

Mi

Albertesmor skriver:

Her er der altid vand og intet andet på bordet, til festlige lejligheder som nytår og jul må den store gerne få en sodavand men oftest vælger han selv vandet jeg drikker 0,5 liter sodavand om ugen og det er en sukkerholdig.

Ja det kan jeg ikke prale af desværre. Er total afhængig.

Anmeld

12. januar 2011

Mi

Skouboe skriver:

Jeg er helt sikker på at du kan finde ca. lige mange der mener at kunstige sødemidler er noget djævlen har opfundet som du kan om sukkerafhængighed og skadevirkninger ved sukker...

Jeg tror nok det er et religionsspørgsmål

Det er også det jeg oplever. Prøvede lige at google lidt, og du har ret i at det er som at diskuterer religion. Undersøgelserne stritter vist i alle retninger. Jeg er slet ikke i tvivl om at det er sundest at vores fødevarer er så "oprindelige" og naturlige som muligt, men der findes jo bare ikke naturlig cola til at stille min træng

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

12. januar 2011

slettet_7530

MarianneSonne skriver:

Det er også det jeg oplever. Prøvede lige at google lidt, og du har ret i at det er som at diskuterer religion. Undersøgelserne stritter vist i alle retninger. Jeg er slet ikke i tvivl om at det er sundest at vores fødevarer er så "oprindelige" og naturlige som muligt, men der findes jo bare ikke naturlig cola til at stille min træng

Marianne

www.stjerneleg.dk

Du skulle prøve at købe noget Ribena med sukker, skære tonsvis af appelsiner og æbler i hhv skiver og både, det er ligeså himmelsk som en kold cola, hvis ikke mere himmelsk

Anmeld

12. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Tja, det lyder skræmmende. Men bivirkningerne ved indtagelse af for meget fedt eller sukker må siges at være ligeså slemme.

Man må jo efterhånden ikke indtage noget, da der er risko for at blive syg af ALT efterhånden.Men vi har selv skabt vores samfund og de fødevarer vi propper i os selv. Trist men sandt.

Anmeld

12. januar 2011

slettet_7530

Rikke&Liam skriver:

Tja, det lyder skræmmende. Men bivirkningerne ved indtagelse af for meget fedt eller sukker må siges at være ligeså slemme.

Man må jo efterhånden ikke indtage noget, da der er risko for at blive syg af ALT efterhånden.Men vi har selv skabt vores samfund og de fødevarer vi propper i os selv. Trist men sandt.

Er der fundet sammenhæng på sukkerindtag og kræft?? det har jeg ikke læst om elelr hørt om

Anmeld

12. januar 2011

Skouboe

Albertesmor skriver:

Du skulle prøve at købe noget Ribena med sukker, skære tonsvis af appelsiner og æbler i hhv skiver og både, det er ligeså himmelsk som en kold cola, hvis ikke mere himmelsk

Problemet her er bare at Ribena indeholder mere sukker end cola - det er ihvertfald hvad min tandlæge siger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.