Hvornår stopper man med at bruge klapvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

Mormilla

Vi stoppede med at bruge den da vores søn ca var to år. Han vil så gerne gå hvilket jeg godt kunne forstå...

Nu vil han helst løbe på han`s løbecykel. Men det får han kun lov til når det er her hjemme omkring vi går en tur.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

DK

Vi solgte vores i august, hvor Kirstine altså har været 2 år og 8 mdr. gammel! Så måtte hun gå selv!

Anmeld

13. januar 2011

Mira0911

Vi bruger stadig vores... Ved ikke helt hvornår man stopper med det... 

Anmeld

13. januar 2011

Mary

Jeg vil sige omkring 2½ - 3 år, men det er jo meget individuelt  Er ret sikker på vores ikke har siddet i klapvognen efter de blev 3 år, men det er jo ikke noget vi har planlagt.......sådan er det bare blevet fordi det passede evt med mindre søskende eller fordi der ikke var grund til det længere. 

Anmeld

13. januar 2011

Mullebergen

Her gav det helt sig selv, da Kamille blev født var Hjalte 2 år og 9 måneder og så kunne han ikke længere sidde i klapvogn da jeg jo skulle trille hende i den 

Anmeld

13. januar 2011

JulieE

2½-3 år, længere har vi ikke brugt dem til nogen af vores. Det gave helt sig selv med den store. Han gad ikke sidde der og glane, han ville hellrere og gå... Og da lillesøter kom til da han var 2 år og 8 mdr blev han storebror og så gik han ved siden af barnevognen

Med lillesøster havde vi den ed på sommerferie, da hun var 2 år og 7 måneder og den kom aldrig ud ag bilen, så der var det slut

Personligt synes jeg grænsen går ved 3-3½ år, derefter bliver det sgu et nummer for service/curling-forældre-agtigt for mig Ungerne går jo fint når de er på tur med børnenhaven, så hvorfor skal mor og far skubbe rundt på dem

Anmeld

13. januar 2011

mom <3

Carina1977 skriver:

jeg tror min søn var omkring de 3 år max 3½ år, da vi stoppede med at bruge klapvogn. kender dog flere der bruger dem, helt indtil barnet er 5-6 år. Jeg synes bare det er ret vigtigt at børnene også får rørt sig. Vi havde ingen problemer med at skippe klapvognen, så tidligt som vi gjorde. Min søn var glad for at gå

Præcis

De skal ikke transporteres/køres rundt når de er forbi de 3 år...

Børn har godt at at røre sig!!

MEN ved særlige lejligheder, eller lange ture, kan det jo være praktisk at have en klapvogn med, da der er grænser for hvor langt små ben kan gå

Anmeld

13. januar 2011

eElak

Overhovedet ikke et dumt spørgsmål!!! :-)

Jeg så idag en mor med 2 børn - 1 på nok 6 år og den anden var nok 4... Den mindste var placeret i klapvogn fra jeg så ham i bussen, og så da de gik, sad han der stadig...

Der tænkte jeg at synes da nok lige at knægten var "lidt for stor" til det..

Min søn er meget glad for at gå, men han insisterer på at vi skal have klapvognen med når vi skal i dagpleje.. Der er 5 min fra bus til afgangs/ankomst sted.. :-)
Han bruger den så ikke altid..
Jeg begynder så småt at skære ned på brugen af den, når muligheden er der... Men han er kun 22 måneder, så han har stadig brug for den indimellem... :-)

Planen er dog at sælge den, når han når børnehavealderen.. den burde ligge indenfor gåafstand... :-) Ellers skal mor her have en cykel/løbe vogn..

Anmeld

13. januar 2011

Svei

Overhovedet ikke et dumt spørgsmål!!! :-)

Jeg så idag en mor med 2 børn - 1 på nok 6 år og den anden var nok 4... Den mindste var placeret i klapvogn fra jeg så ham i bussen, og så da de gik, sad han der stadig...

Der tænkte jeg at synes da nok lige at knægten var "lidt for stor" til det..

Min søn er meget glad for at gå, men han insisterer på at vi skal have klapvognen med når vi skal i dagpleje.. Der er 5 min fra bus til afgangs/ankomst sted.. :-)
Han bruger den så ikke altid..
Jeg begynder så småt at skære ned på brugen af den, når muligheden er der... Men han er kun 22 måneder, så han har stadig brug for den indimellem... :-)

Planen er dog at sælge den, når han når børnehavealderen.. den burde ligge indenfor gåafstand... :-) Ellers skal mor her have en cykel/løbe vogn..

Men hvis ikke man har bil og skal gå laaaaaangt så er klapvogn da et godt alternativ til en bil og da egentlig bedre, barnet får frisk luft og forældrene får rørt sig..synes der er alt for mange der bare sidder i den der bil med børnene bagi og aldrig går selv når de skal et kort stykke vej.

Min søn bliver 5 år til marts og skal vi langt afsted og ikke har en bil til rådighed, så ryger han da op i den..fordelen er så modsat bil at han kan gå det han orker og at hans bredrøvede mor får rørt sig..

Anmeld

13. januar 2011

eElak

Svei skriver:

Men hvis ikke man har bil og skal gå laaaaaangt så er klapvogn da et godt alternativ til en bil og da egentlig bedre, barnet får frisk luft og forældrene får rørt sig..synes der er alt for mange der bare sidder i den der bil med børnene bagi og aldrig går selv når de skal et kort stykke vej.

Min søn bliver 5 år til marts og skal vi langt afsted og ikke har en bil til rådighed, så ryger han da op i den..fordelen er så modsat bil at han kan gå det han orker og at hans bredrøvede mor får rørt sig..

Jeg har skam heller ikke bil - og nej jeg kunne ikke vide hvad den familie skulle..

Synes bare han så ud som om at han var plantet i den..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.