Hvornår stopper man med at bruge klapvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

TbCp

Liva er næsten 3 1/2 og vi bruger stadig klapvogn ind imellem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

MF<3

Carina1977 skriver:

jeg tror min søn var omkring de 3 år max 3½ år, da vi stoppede med at bruge klapvogn. kender dog flere der bruger dem, helt indtil barnet er 5-6 år. Jeg synes bare det er ret vigtigt at børnene også får rørt sig. Vi havde ingen problemer med at skippe klapvognen, så tidligt som vi gjorde. Min søn var glad for at gå

Okay, det lyder jo godt.

Det er også mere fordi, at vi fik vores klapvogn stjålet, og nu har hun jo så fået en ny, som min svigermor har købt. Og hun har købt kørepose til, fordi hun mener at hun jo så kan hun sove i klapvognen. Men hun kan jo ikke ligge i den kørepose? den går hende jo til maven. Også var det jo så at jeg blev i tvivl om hvornår de stopper med at bruge klapvogn. Hun bliver 3, 1 april.

Hun gider ikke rigtigt gå selv, hvilket jeg synes hun godt kan. Min svigermor bor lige over på den anden side af vejen, jeg mener godt hun lige kan gå det lille stykke, men min kæreste sætter hende i klapvogn og det tager max 4 min. at gå derover.

Anmeld

12. januar 2011

Carina1977

Millebille skriver:

Okay, det lyder jo godt.

Det er også mere fordi, at vi fik vores klapvogn stjålet, og nu har hun jo så fået en ny, som min svigermor har købt. Og hun har købt kørepose til, fordi hun mener at hun jo så kan hun sove i klapvognen. Men hun kan jo ikke ligge i den kørepose? den går hende jo til maven. Også var det jo så at jeg blev i tvivl om hvornår de stopper med at bruge klapvogn. Hun bliver 3, 1 april.

Hun gider ikke rigtigt gå selv, hvilket jeg synes hun godt kan. Min svigermor bor lige over på den anden side af vejen, jeg mener godt hun lige kan gå det lille stykke, men min kæreste sætter hende i klapvogn og det tager max 4 min. at gå derover.

okay det synes jeg måske også lige er at overdrive det. et barn der bliver 3 år til april, burde godt kunne gå den smule vej. Jeg tror mere det handler om vaner, at hun er vant til at blive transporteret meget i klapvognen, og så vil hun have at det skal fortsætte sådan....hun kender jo ikke til andet  jeg synes dog sagtens hun kan bruge den i et halvt års tid mere. Synes måske så bare at man skal lade barnet gå, når det bare er små ture, for ligesom at vænne dem til, at de altså også godt kan gå

Anmeld

12. januar 2011

hannetheis

vøres søn bliver 3 til marts og starten af april skal vi have nr 2 så der skal klapvognen laves om til barnevogn. så der må han begynde at gå

Anmeld

12. januar 2011

MF<3

Carina1977 skriver:

okay det synes jeg måske også lige er at overdrive det. et barn der bliver 3 år til april, burde godt kunne gå den smule vej. Jeg tror mere det handler om vaner, at hun er vant til at blive transporteret meget i klapvognen, og så vil hun have at det skal fortsætte sådan....hun kender jo ikke til andet  jeg synes dog sagtens hun kan bruge den i et halvt års tid mere. Synes måske så bare at man skal lade barnet gå, når det bare er små ture, for ligesom at vænne dem til, at de altså også godt kan gå

Ja, jeg synes nu også sagtens hun kan gå.

jeg tror bare ikke at han gider hører på at hun skaber sig og græder, fordi hun ikke selv kan gå. Men det kan han vel bare blive nødt til. Hun kan vel også sagtens sidde i sådan et søskendesæde til en barnevogn, hvis det er?

Anmeld

12. januar 2011

MomseJulia

Vi stoppede med og bruge klapvogn, da Luna begyndte i børnehave cirka, men købte isted for en cyklevogn, man kan gå og løbe med. Da der er lang til børnehave, og Luna er ofte rigtig træt om eftermiddagen

Ved Pernille henter en der er lidt yngre end Luna i børnehave, og han sidder stadige i klapvogn, fordi det er næmeste for hende, og for barnet, da barnet er skide træt og med alt det her sne..

Anmeld

12. januar 2011

MF<3

Tusind tak alle sammen. Så blev jeg lige lidt klogere .

Anmeld

12. januar 2011

Carina1977

Millebille skriver:

Ja, jeg synes nu også sagtens hun kan gå.

jeg tror bare ikke at han gider hører på at hun skaber sig og græder, fordi hun ikke selv kan gå. Men det kan han vel bare blive nødt til. Hun kan vel også sagtens sidde i sådan et søskendesæde til en barnevogn, hvis det er?

Ja det kan hun sagtens....jeg mener faktisk også at man kan få sådan et ståbræt til barnevognen også, hvis jeg ikke husker helt galt hehe

men man skal også altid huske at vurdere det og ligge mærke til, hvordan barnet har det med at gå. Nogle børn kan godt have motoriske problemer. Jeg er et eksempel på dette. Jeg ville ikke gå ret meget som barn og græd hver gang min mor forsøgte at gå lidt længere ture med mig. de lagde også mærke til det i børnehaven. Så viste det sig at der var noget galt med min motorik, og at jeg ikke kunne bruge venstre side ordentligt.

Så man skal ikke altid sige, at barnet bare græder fordi det vil have sin vilje, men også lige holde øje med hvordan de går og om de klager over smerter osv. det tror jeg nu også du ville....synes bare lige jeg ville nævne det

Anmeld

13. januar 2011

MF<3

Carina1977 skriver:

Ja det kan hun sagtens....jeg mener faktisk også at man kan få sådan et ståbræt til barnevognen også, hvis jeg ikke husker helt galt hehe

men man skal også altid huske at vurdere det og ligge mærke til, hvordan barnet har det med at gå. Nogle børn kan godt have motoriske problemer. Jeg er et eksempel på dette. Jeg ville ikke gå ret meget som barn og græd hver gang min mor forsøgte at gå lidt længere ture med mig. de lagde også mærke til det i børnehaven. Så viste det sig at der var noget galt med min motorik, og at jeg ikke kunne bruge venstre side ordentligt.

Så man skal ikke altid sige, at barnet bare græder fordi det vil have sin vilje, men også lige holde øje med hvordan de går og om de klager over smerter osv. det tror jeg nu også du ville....synes bare lige jeg ville nævne det

Ja, men jeg er bange for hun ikke kan stå rigtigt fast på sådan et bræt.

Wow, det er jeg ked af. Men synes nu ikke hun brokker sig over smerter. Hun er blevet meget pivet med rigtigt mange ting, så tror nu bare det er det samme med at gå. For overfor mig kan hun sagtens gå, men så snart det er hendes far, så kan hun ikke. Jeg har også snakket med ham om, at hun altid får sin vilje. Og han ved det godt, for han siger jo til mig, at hun ikke må være ked af det når hun er hos ham. Men, hun er jo heller ikke ked af det. Hun skaber sig bare tit, hvis hun ikke får chokoladekiks eller andet slik. Og det er det samme med at gå ..

Det er jo nok bare fordi hun prøver grænser.

Anmeld

13. januar 2011

MF<3

- skriver:

2½ år har vi skåret gevaldigt ned og kun brugt den på heldags ture eller hvor vi skulle gå rigtig meget og lign.

Men ligesom de andre lejer vi også en trækvogn når vi er i bon bon land osv...

Okay, så det er ved at være tid til at skifte den klapvogn lidt ud med at gå. Man kan jo altid lade dem gå en smule selv, selvom man har klapvogn med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.