[citat][f][småt]MorCamilla skriver:[/småt][/f]
[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f]
[citat][f][småt]MorCamilla skriver:[/småt][/f]
Vi har flyttet nogle glad lysestager, (sådan nogle høje nogle, der skal stå op gulvet) de står nu i soveværelset i stedet for i stuen..
Ellers har vi ikke rigtig gjort noget, når Mikkel åbner skabe og skuffer, får han afvide at det må han ikke og på et tidspunke forstår han det vel;)[/citat]
Jeg er blevet en nemmere mor med alderen eller med antallet af børn..;):P
Må indrømme at jeg med Jeppe havde en masse gode idéer og trods det han er verdens nemmeste barn, så var der mange flere nej'er dengang,
Jeg forsøger nu at undgå en masse nej'er og siger istedet ja, ja JA...ikke at jeg altid opfylder børnenes behov, men jeg anerkender deres ønsker istedet for bare at sige nej konsekvent.
Nå, det blev en længere smørre...men Mikkel skal være så velkommen til at komme og hoppe i min sofa...(L)
Knus..[/citat]
Vi prøver også her at undgå at sige nej hele tiden, men lige det med at hoppe i møblerne der får han et nej..
Ind i mellem i stedet for at sige nej hele tiden er mange af vores ting blevet til: "det ser vi lige til senere" hvis han f.eks vil ud og lege og det regner eller lignende.. Jeg vil godt give dig helt ret i at jeg tror det er en god ide ikke at sige Nej hele tiden.. Men Mikkel har stadig grænser her hjemme - lige som han har når vi er i byen..:)[/citat]
Jamen det handler ikke om at mine ikke har grænser...men hvis de feks vil have noget, så siger jeg :"Ja, det kan jeg godt forstå du vil, det er altså også rigtig spændende osv osv ....vi må se om vi har råd, tid , mulighed en anden dag eller hvad der kan være grunden. Det er som kun det.
Jeg går meget op i at mine unger ikke bander, siger tak osv...taler pænt til mig og hinanden, hjælper med at ordne hus,...vi gør ALLE ret hver weekend osv...så det handler ikke om ikke at kunne eller vi definere sine grænser eller hvad man ønsker for sit hjem.,...men mere om selv at tænke på hvorfor det er man siger nej til dette og hint.
Knus Eva...hvis børn faktisk aldrig hopper i sofaen...tror ikke den er god til det..:P
Anmeld