Har i børne-sikret jeres hjem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2008

MorCamilla

Eva skriver:

Så her må der hoppes i sofaen, stå på bordene og feks hoppe ned på gulvet...
Knus..

Mikkel ville elske at være barn hos dig.. :D Vi har ikke mange regler her, men han må Ikke hoppe i sofaen, eller ned fra bordet og lignende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2008

fam.4xc

Tror jeg også Caroline ville :P Her må der kun hoppes i sengen ;)

Anmeld

14. september 2008

Pia.

MorCamilla skriver:

Eva skriver:

Så her må der hoppes i sofaen, stå på bordene og feks hoppe ned på gulvet...
Knus..

Mikkel ville elske at være barn hos dig.. :D Vi har ikke mange regler her, men han må Ikke hoppe i sofaen, eller ned fra bordet og lignende...

Det må mine børn heller ikke... Jeg har ikke nerver til de hopper i møblerne, men de må gerne bære en madras ind og hoppe alt det de vil på den... man sidder heller ikke på bordene her eller spiser i møblerne ... :) men jeg har også lyse stof møbler som jeg gerne vil prøve at holde bare nogen lunde pæne - ind imellem når vi har gæster får de lov at side i sofaen (ved bordet) og spise, men ellers aldrig...

Knus Pia....

Anmeld

14. september 2008

moniquesmor

vi har ikke lavet om på noget min datter skal lære af man ikke piller ved alt..
kan jo ikke forvente af når vi kommer ud til venner og folken uden børn af de skal fjerne ders ting..:D

men rengørings tingen stå ude i gangen i et skab og der lukke dør ud til mere begrund af varmen

Anmeld

14. september 2008

Kloster

Callesmor skriver:

Har i fjernet ting fra hjemmet som ungerne ikke må røre ved..?? Har i fjernet ting på reolen så ungerne ikke piller..?? Har i sikret skuffer, skabe osv i køkkenet så de ikke kan åbne og lukke dem..?? Har i lavet om på jeres hjem efter barnet er kommet..?? Eller er hjemmet stadig som det var inden barnet kom..??

Hej Callesmor.

Nej vi har ikke lavet vores hjem om, siden vi fik børn.
Skulle lige tænke over det lidt tid, da det jo er længe siden, den store blev født. Han bliver 11 år til dec. 8D

Vi har aldrig fjernet noget i hjemmet, som drengene ikke må røre ved. Ej heller fra reolen. Men vi har så til gengæld heller aldrig haft noget af en højere værdi. Hverken økonomisk ell personligt, som kan give skår i hjertet, hvis det går i stykker.

Fx har min svigerfar en Snedker fra da han i sin tid blev udlært. Den er fra Royal Copenhagen (tror jeg det hedder) Den har jo stor personlig og økonomisk værdi. Og personligt, kan den jo ikke erstattes.

Vi har heller aldrig sikret vores skabe ell skuffer. Der er intet forbudt i dem, men jeg har nu aldrig gidet, at de rydder det hele ud i forvejen. De har haft 1 skab, de måtte rode i og det var skabet med ene plasticting i. Resten af skabe ell skuffer har jeg "opdraget" dem til, at det skal de ikke rode i.

Det vi har flyttet pga børn, er skadelige ting, som rensøringsmidler, opvasketabs, tandstikker fra skuffen af, medicinosv osv.
Plus at vi gjorde det tilen vane, altid at låse vores komfur på dets knap, som det i forvejen havde.

(H)
Kloster

Anmeld

14. september 2008

Miamaja

ja, i køkkenet og stuen, men vores lille laban har fundet ud af at pille kontakt-beskytterne af:-o

Anmeld

14. september 2008

Honningblomst

moniquesmor skriver:

vi har ikke lavet om på noget min datter skal lære af man ikke piller ved alt..
kan jo ikke forvente af når vi kommer ud til venner og folken uden børn af de skal fjerne ders ting..:D

men rengørings tingen stå ude i gangen i et skab og der lukke dør ud til mere begrund af varmen

Børn kan sagtens finde ud af at der ikke er ens regler alle steder, det siger man jo bare til dem...det vil de jo altid opleve. Feks vil din datter måske opleve færre regler hos andre end hos dig...;)

Anmeld

14. september 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]MorCamilla skriver:[/småt][/f] Vi har flyttet nogle glad lysestager, (sådan nogle høje nogle, der skal stå op gulvet) de står nu i soveværelset i stedet for i stuen.. Ellers har vi ikke rigtig gjort noget, når Mikkel åbner skabe og skuffer, får han afvide at det må han ikke og på et tidspunke forstår han det vel;)[/citat] Jeg er blevet en nemmere mor med alderen eller med antallet af børn..;):P Må indrømme at jeg med Jeppe havde en masse gode idéer og trods det han er verdens nemmeste barn, så var der mange flere nej'er dengang, Jeg forsøger nu at undgå en masse nej'er og siger istedet ja, ja JA...ikke at jeg altid opfylder børnenes behov, men jeg anerkender deres ønsker istedet for bare at sige nej konsekvent. Nå, det blev en længere smørre...men Mikkel skal være så velkommen til at komme og hoppe i min sofa...(L) Knus..

Anmeld

14. september 2008

Loggidut

nej jeg tror ikke vi har lavet ret meget om...og dog...

i det mine drenge er så store, så er der kommet et par regler ind, og det er blandt andet at de har deres værelser i fred for deres søster, men lader de døren stå åben, så er det fordi de ønsker hendes selskab...men den var lige som grundlagt fra drengene var små.

så kom der regler ind om ikke at smide små dumme nips på gulvet, lego eks. som Christian indtil for nylig elskede at lege med.

men ellers så tror jeg ikke vi har lavet noget om...alt er vist ved det gamle, for jeg gider heller ikke løbe rundt og flytte tingene op.

af naturlige årsager har jeg jo ikke plaseret rengøringsmidler og knive nederst ...mine skarpe knive hænger over køkkenbordet, og rengøringsmidler står for oven i et kosteskab...men det gjore de nu også før jeg fik tif...

det eneste vi e helt enige om skal laves om, er en låge for vores trappe...den er et must herhjemme, da den er rigtig nasty...glatte trin, og åben ved gelænderet...så der kommer låge for!

men ellers er alt ved det gamle...

Anmeld

14. september 2008

MorCamilla

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]MorCamilla skriver:[/småt][/f] Vi har flyttet nogle glad lysestager, (sådan nogle høje nogle, der skal stå op gulvet) de står nu i soveværelset i stedet for i stuen.. Ellers har vi ikke rigtig gjort noget, når Mikkel åbner skabe og skuffer, får han afvide at det må han ikke og på et tidspunke forstår han det vel;)[/citat] Jeg er blevet en nemmere mor med alderen eller med antallet af børn..;):P Må indrømme at jeg med Jeppe havde en masse gode idéer og trods det han er verdens nemmeste barn, så var der mange flere nej'er dengang, Jeg forsøger nu at undgå en masse nej'er og siger istedet ja, ja JA...ikke at jeg altid opfylder børnenes behov, men jeg anerkender deres ønsker istedet for bare at sige nej konsekvent. Nå, det blev en længere smørre...men Mikkel skal være så velkommen til at komme og hoppe i min sofa...(L) Knus..[/citat] Vi prøver også her at undgå at sige nej hele tiden, men lige det med at hoppe i møblerne der får han et nej.. Ind i mellem i stedet for at sige nej hele tiden er mange af vores ting blevet til: "det ser vi lige til senere" hvis han f.eks vil ud og lege og det regner eller lignende.. Jeg vil godt give dig helt ret i at jeg tror det er en god ide ikke at sige Nej hele tiden.. Men Mikkel har stadig grænser her hjemme - lige som han har når vi er i byen..:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.