Gyyys! Det kvartalsvise marreridt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.144 visninger
33 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

SussieThyssen

Ja altså...jeg skal ud og shoppe tøj sammen med Nickolai i dag.
Og jeg som troede, jeg var helt prof. mht. tøj- og skoindkøb til teenpiger, og at det ikke kunne blive værre.
Men min søn overgår enhver forstand.
Før i tiden var det blot ind i den nærmeste forretning, prøve sko..færdig. Prøve bukser...færdig. Og resten kunne jeg købe efter størrelse.
Men siden han rundede de 13 sidste sommer, er der pludseligt trådt en vaskeægte teen ind i arenaen, altså når det gælder tøj og sko.
I guder, sir jeg bare.
Sidste gang, tog det 4 timer at vælge et par sko og et par bukser
Til sidst fik han valget mellem 2 par sko og 3 par bukser, og så måtte han surmulende krybe til korset og vælge.
Og bluser og t-shirts...suk!
Så er der det ene i vejen og så det andet. Så sidder striberne forket på den ene led, eller der er en grim knap.
Helt ærligt...jeg kan altså ikke huske at mine to store plejesønner var SÅ vanskelige.
Så nu sidder jeg og lader op med adskillige kopper kaffe og tager mig sammen.
Jeg forudser, at når jeg har hentet ham fra skole kl 2, så er vi nok ikke hjemme før ved 6-7 tiden...og hvis jeg er heldig, så har jeg...måske...fået ekviperet den unge mand, så han i det mindste har nyt tøj, til vi skal til fødselsdag på lørdag.
Men nyt tøj SKAL han have..for han er vokset ud af det hele....også underbukserne..*Fniis*

Kærligst
Sussie
(Der sikkert er gråhåret, når I ser hende næste gang)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Bambii

Heej

Kunne ikke lade vær med at små grine da jeg læste det..

Det bliver en rigtig lang dag du skal igennem i dag kan jeg regne ud.. Jeg var personligt ikke en "vanskelig" teenager på den måde.. Min mor var med ude og købe tøj for det meste og vi har altid nogenlunde været enige om tøj, så det har ikke været så slemt.. Men derimod min søster, hun er virkelig vanskelig.. Der måtte min mor nærmest ikke være med ude og købe tøj, fordi hun syntes det var pinligt hvis nu min mor fandt noget tøj som hun syntes var rigtig grimt.. Så min søster fik stukket penge i hånden og så måtte hun gå ud og købe tøj for det, om hun købte et par bukser til 200 eller 1000kr. det var hendes eget valg, men hun fik ikke flere penge end det hun fik, det var meget forskelligt hvor meget hun fik.. Men fik ikke bare fordi nu ville hun have nyt tøj.. hun fik måske 4-6 gange om året penge til tøj og så måtte hun se hvad hun kunne få (kunne også gå i MANGE MANGE timer bare for et par bukser)

Anmeld

12. januar 2011

B&J

sikke et godt humør man får af dit inlæg .... så sødt du har fået en vaske ægte teenager tænk når det bliver mig selv hihihihhih kan godt forstå du tager dig til din kop kaffe og lader op for hold op man 4 timer for så lidt, han er en opgave

håber det bedste for shopping turen

Anmeld

12. januar 2011

SussieThyssen

Jo mange tak.
Hehe ja grin I bare med..det er jo derfor jeg skriver det
For jeg syntes ærlig talt også at det er lidt komisk.
men I skal nok få et referat når jeg komemr hjem

Anmeld

12. januar 2011

LISBETH:-)

ha ha ha kunne heller ikke lade være med at trække på smilebåndet. åhhhh jeg glæder mig allerede til mine 2 piger bliver større og vi skal på shoppetur sammen (De ord kan det være jeg æder i mig igen om en 10-12 års tid)

God shopping.

Anmeld

12. januar 2011

SussieThyssen

lisbeth2910 skriver:

ha ha ha kunne heller ikke lade være med at trække på smilebåndet. åhhhh jeg glæder mig allerede til mine 2 piger bliver større og vi skal på shoppetur sammen (De ord kan det være jeg æder i mig igen om en 10-12 års tid)

God shopping.

Ja, vent du bare

Anmeld

12. januar 2011

Rockertand

Ja altså - må indrømme, at jeg også tænkte - hvorfor går du med ham ud at købe tøj, det må han da selv klare, han ER altså 13, det kan han sagtens selv.

Hvis du synes, at det er for mange penge at sende med ham, så slip ham løs i byen, så kan han selv bestemme, om han vil bruge 1 eller 7 timer i butikker, og når han så har fundet det, han vil have, så kan mor tage med ham ud og betale.

Da jeg var i den alder (og det er maaange år siden), fik jeg bare pengene, typisk ca. 1000 kr, og så bestemte jeg selv, hvad jeg ville have, i starten købte jeg kun mærketøj, men fandt hurtigt ud af, at det nok alligevel var smartere at købe nogle flere stykker tøj og så slække lidt på kravet om mærke.

Anmeld

12. januar 2011

Maja88

hehe årgh Sussie dog.

føler mig dig og krydser fingre for at han ikke tærrer alt for meget på sin mors dejlige kræfter...

Anmeld

12. januar 2011

SussieThyssen

Rockertand skriver:

Ja altså - må indrømme, at jeg også tænkte - hvorfor går du med ham ud at købe tøj, det må han da selv klare, han ER altså 13, det kan han sagtens selv.

Hvis du synes, at det er for mange penge at sende med ham, så slip ham løs i byen, så kan han selv bestemme, om han vil bruge 1 eller 7 timer i butikker, og når han så har fundet det, han vil have, så kan mor tage med ham ud og betale.

Da jeg var i den alder (og det er maaange år siden), fik jeg bare pengene, typisk ca. 1000 kr, og så bestemte jeg selv, hvad jeg ville have, i starten købte jeg kun mærketøj, men fandt hurtigt ud af, at det nok alligevel var smartere at købe nogle flere stykker tøj og så slække lidt på kravet om mærke.

Der er jo forskel på 13 årige søde, og hvad jeg kunne med den ene, kan man ikke altid med den anden.
Ham her er ganske enkelt ikke klar til den slags selv.
Desuden er moderen ikke ligeglad med hvad han køber..han skal se ordentlig ud.
Men jo..jeg glæder mig også til at han selv kan klare paragrafferne

Anmeld

12. januar 2011

lotte32

Hæhæ, det lyder præcis som min 13-årige knægt 

Var afsted med ham i sidste uge, da han virkelig trænger til nye sko, det tog så 4 stive timer, og vi kom hjem uden sko 

Han fandt dog et par sko han gerne ville have, men de havde dem self. ikke i str 43 (var det forresten ikke lige igår han havde de sødeste små fusser??)

Så i førstkommende weekenden drager vi til Aalborg, for nu vil han self. kun have dem han har forelsket sig i... 

Lotte - også med grå hår fremprovokeret af ubeslutsom teenager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.