Anonym skriver:
Jeg venter nr. 4 snart og vi har i forvejen 3 skønne børn. Vi har været sammen i ca 8 år. Vi er lige flyttet ind i vores hus og burde bare nyde det hele.
Manden har siden vi flyttede været helt umulig. Vi fik en snak igår, hvor han fortæller at han ikke synes vi har haft det godt i de sidste 5 år. Han synes det hele bare er sådan noget der skal overståes og mener at børnene er midtpunktet i vores liv. Han vil hellere have mere plads til sig selv i form af at han kan rejse med vennerene en gang om året, gå mere i byen, være mere sammen med sine venner. Manden er snart 40 år og jeg forstår ikke det behov han gerne vil have dækket. Jeg prøvede og sige til ham at når børnene bliver større kan han jo bare tage på ferie, i byen oftere osv uden. Ligenu er jeg i uge 30 og har bækkenløsning, er meget selv med børnene da han arbejder meget og har lidt mere behov for aflastning, dette vil han dog ikke acceptere.
Vores nr. 4 er planlagt og han blev meget glad da jeg blev gravid, men nu er det ligepludselig noget han ikke vil, hvilket jo jeg synes er lidt sent at komme på det. Jeg forstår simpelthen ikke det skal være så svært, han snakker grimt til mig er konstant sur og ja som sagt har han åbenbart ikke fået noget ud af vores forhold i de sidste 5 år.
Jeg er selvfølgelig i dårlig humør overfor ham, da jeg slet ikke kan forstå hans ændring af adfærd osv. Han har siden lige inden nytårsaften sagt han synes jeg skal flytte med børnene flere gange inkl. igår, og det kan jeg jo også godt, men ville virkelig godt arbejde på vores forhold for børnenes skyld.
Ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op, men det var rart lige at få det skrevet ned.
Håber ikke det er for forvirrende læsning, er jo ret forvirret.

Eiii din stakkel.
Han lyder da godt nok til at være kommet i 40 års panikalderen.
Det er gerne der hvor både mænd og kvinder somme tider kan få en skrue løs og vil "realisere" sig selv, og tror de skal opleve deres anden ungdom.
Hmmm...jeg ved ærlig talt ikke, hvad jeg skal råde dig til at gøre, for det er synd for jer begge to.
Et eller andet sted, har I mistet hinanden undervejs i børn og dagligliv, og det kan være meget svært at redde, især fordi han er kørt helt træt.
Hvis han er derhenne, hvor han helst vil være alene, ja så kan det nok ikke engang hjælpe, at foreslå ham at forsøge at redde jeres forhold, for så har han nok allerede vendt ryggen til dig og er gået mentalt, og at kæmpe alene nytter ikke noget.
Jeg kunne jo foreslå en parterapeut, men jeg tror helt ærligt, at han ikke vil forsøge at redde noget som helst.
Men hvis nogen skal flytte, så må det vel være ham..det er jo ham, der vil ud af det.
Det du må gøre op med dig selv er, om du vil slippe ham helt eller forsøgsvis, så han kan få lov til at leve en tid for sig selv og finde ud af hvad han nu har behov for at finde ud af.
Men du skal også gøre op med dig selv, at hvis du slipper ham løs, så vil han sikkert omgående fare ud og kaste sig ind i diverse eventyr med andre damer.
Er du stærk nok til at kunne klare det og evt. være villig til at tage ham tilbage, når han er færdig med at løbe hornene af sig??
For ellers så er det bedste jo nok at I går hver til sit definitivt.
Et eller andet sted, har jeg også en fornemmelse af, at han må have noget kørende, siden han er så uvillig til at arbejde mindre og støtte dig.
Ja, jeg ved ikke... 
Men at tvinge en man elsker til at leve sammen med sig, skal man jo heller ikke, uanset hvor hårdt det så er.
Jeg kan kun sige, at jeg er lige her, hvis du har brug for en snak.

Kærligst
Sussie