Kollegie i Odense

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

Manakauapo

Baagøe skriver:

Du skal da på Tornbjerg

Nja søde Linda  Jeg skulle jo rigtig også på Nyborg Gymnasium, men de tilbyder ikke min ønskede studieretning, så derfor blev de fravalgt. Selvfølgelig hvis jeg ikke kommer ind på katedralen, må jeg tage og bide i det sure æble og tage på Nyborg Gymnasium og få en helt anden studieretning, men jeg håber det ikke .

Tornbjerg er lidt ligesom Nyborg. De har også kun de "gammeldags" studieretninger. Jeg er jo lidt anderledes end mange andre, da jeg gerne vil ind på et gymnasium, hvor jeg kan få Latin og Græsk på A-niveau. Og det er der vist kun Odense Katedralskole, der tilbyder på Fyn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Manakauapo

Fines mor skriver:

Jeg syntes da det er en god ide, at komme hjemmefra og stå på egne ben. De savner måske også deres frihed *GGGG* du er jo en efternøgler:-)

Ja, og så alligevel. Syntes det er lidt tidligt som 16-årig. Men det er jo heller ikke sikkert man kan få et værelse, før jeg starter i 2.G eller senere. Så er det heller ikke så slemt.

Tror også godt mor og far savner den frihed lidt mere. Men nu hvor jeg er gammel nok til at kunne klare mig selv alene, er de begyndt at tage på ferier uden mig. Hvilket jeg syntes er dybt uretfærdigt!!  Især når de vælger at tage til Egypten i en uge, hvor der er blevet lovet snestorm herhjemme..

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

Kageteenageren skriver:

Nja søde Linda  Jeg skulle jo rigtig også på Nyborg Gymnasium, men de tilbyder ikke min ønskede studieretning, så derfor blev de fravalgt. Selvfølgelig hvis jeg ikke kommer ind på katedralen, må jeg tage og bide i det sure æble og tage på Nyborg Gymnasium og få en helt anden studieretning, men jeg håber det ikke .

Tornbjerg er lidt ligesom Nyborg. De har også kun de "gammeldags" studieretninger. Jeg er jo lidt anderledes end mange andre, da jeg gerne vil ind på et gymnasium, hvor jeg kan få Latin og Græsk på A-niveau. Og det er der vist kun Odense Katedralskole, der tilbyder på Fyn..

Gud - græsk. Det troede jeg slet ikke, man mere kunne få. Havde selv latin på TG og var super glad for det

Anmeld

16. januar 2011

Manakauapo

Baagøe skriver:

Gud - græsk. Det troede jeg slet ikke, man mere kunne få. Havde selv latin på TG og var super glad for det

Jow jow.. Græsk kan man stadig godt få..  Det er jo blandt andet en del af adgangskravet til bla. filosofi, teologi, præst, religionsvidenskab og en hel masse andre uddannelser. Så det går nok ikke lige at pille den af skemaet

Anmeld

17. januar 2011

ønskebørn74

Godaften I skønne Quinder.

Jeg sidder lige nu og kigger på gymnasium, og indtil videre er mine første priotet at komme på Odense Katedralskole. Men da jeg bor i Nyborg (godt 30 km væk) syntes min far lige pludselig at jeg skal prøve at finde mig et kollegieværelse i Odense, istedet for at skulle hjemmefra hver morgen tidligt, for at kunne møde i skole til tiden.

Men hvor ligger der kollegier i Odense?

Håber virkelig, der er nogle der ved lidt om det..

På forhånd tak

Tine

skriv lige en pb med dit tlf. nr. har uvurderligt tip...

Har arbejdet ved en anvisning...

Anmeld

17. januar 2011

Pige2009

Kageteenageren skriver:

Jow jow.. Græsk kan man stadig godt få..  Det er jo blandt andet en del af adgangskravet til bla. filosofi, teologi, præst, religionsvidenskab og en hel masse andre uddannelser. Så det går nok ikke lige at pille den af skemaet

Jeg troede, at præstestudier hørte ind under teologi? Græsk og latin er da også to spændende sprog - bare ærgeligt, at latin er et dødt sprog nu.

Anmeld

17. januar 2011

Kløver

Der er en del kollegier, kan nok bedst anbefale at du snakker med skolen om det, for mener at man så kan komme på en venteliste, hvor man kan blive rykket hurtigere frem, hvis man er aktiv studerende, dvs ikke har fået noget tilbudt inden man skal starte. Det er dog noget med at man så er på en liste hvor man får alt tilbudt fra 15 kvm og opefter, og ryger ned igen hvis man siger nej til en på de 15 kvm, men snak med skolen, jeg tror det er dem der ved mest om det. Kan desværre ikke huske hvad de forskellige kollegier hedder Ellers kan du med fordel også lede efter noget privat,og som ikke ligger direkte i centrum, min søster deler lejlighed med sin veninde lidt udenfor centrum, og tager ikke lang tid hverken på cykel eller i bus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.