Andre med problemer?? (Barseldagspenge)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

Bom

Ni-ko-li-ne skriver:

næ, det er det bestemt heller ikke... heldigvis er der jo ikke nogen at skylde skylden på:0)

så det er bare at se fremad:0)

Ja man kan ikke rigtig lave om på fortiden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

LinLin

Mette. skriver:

Åh, hæng mig ikke præcis op på det, men jeg får hver måned et underretningsbrev, og det var det sidste eller anden sidste, inden jeg skulle på barselsdagpenge fra kommunen.

Men som skrevet før, så er det bagpå et af underetningsbrevene og ikke et brev der kommer for sig selv..

Altså de der hvor man skal skrive under på at man er på barsel, så ens arbejdsplads får refunderet noget...? Det må være fra marts engang jeg skal på barselsdagpenge... Hmm. Må lige huske at vende de papirer Tak

Anmeld

11. januar 2011

Carina1977

Tulle Mus skriver:

Man skal jo lære så længe man lever... Men håber nu aldrig jeg får brug for en sagsbehandler, for i mine øjne er det kun unge mødre og problem mennesker der bruger sådan nogen (ikke for at fornærme nogen)...

unge mødre og problem mennesker *loooool*   Så må jeg være et problem menneske, for opfatter mig ikke som en ung mor hehe

Jeg brugte da min sagsbehandler da jeg i sin tid skulle på førtidspension, og jeg opfatter altså ikke mig selv, som værende et problematisk menneske.

sorry....griner stadig

jeg håber det løser sig for dig, men det er godt nok længe du har skullet vente.

Anmeld

11. januar 2011

Maise

Tulle Mus skriver:

Årh jeg bliver snart sindsyg af den skide kommune....

Jeg skulle overgå til barselsdagpenge i nov, og siden da har jeg ikke fået en rød reje..

Ringede så til kommunen for en uge siden, (opdagede det først da jeg så at der ingen penge var kommet sidst i dec) og de sagde jeg skulle ringe til min arbejders giver, så gjorde jeg det, men de sagde at det var kommunen, så ringede jeg igen til kommunen og de sagde IGEN at det var min arbejdsgiver, så blev jeg sku gal, nu måtte de finde ud af noget, for havde ærlig talt ikke tid til deres pjat.. Men det endte med at hun ville sende et stykke papir jeg skulle udflyde og så ville der nok gå 14 DAGE før jeg fik nogle penge..

Altså betaler de renterne for det overtræk jeg har på kontoen?? Bliver snart sindsyg......... Og så har det oveni købet lige været jul.. Arggg.

Har i andre også haft problemer?? Og kan man tillade sig og brokke sig mere end jeg har gjort???

din arbejdsskiver eller i mit tilfælde er det min løndame der skal ordne nogle papirer til kommunen så man kan få det. Så det er rigtigt hvad kommunen siger. hør kommunen hvad det er for papirer de skal have. men din arbejdsgiver eller løndame/mand burde vide det.

Anmeld

11. januar 2011

Bom

Carina1977 skriver:

unge mødre og problem mennesker *loooool*   Så må jeg være et problem menneske, for opfatter mig ikke som en ung mor hehe

Jeg brugte da min sagsbehandler da jeg i sin tid skulle på førtidspension, og jeg opfatter altså ikke mig selv, som værende et problematisk menneske.

sorry....griner stadig

jeg håber det løser sig for dig, men det er godt nok længe du har skullet vente.

Hehe undskyld..  Men sådan er det når man ikke ved bedre..

Håber også snart der kommer lidt penge i kassen igen, for man bliver da helt depri af at der er minus på kontoren hele tiden..

Anmeld

11. januar 2011

Bom

Maise skriver:

din arbejdsskiver eller i mit tilfælde er det min løndame der skal ordne nogle papirer til kommunen så man kan få det. Så det er rigtigt hvad kommunen siger. hør kommunen hvad det er for papirer de skal have. men din arbejdsgiver eller løndame/mand burde vide det.

Jeg har sendt det papir retur jeg modtog, så håber da at det kommer i orden af sig selv indenfor nærmeste fremtid..

Men jeg er ansat ved Haderslev kommune, og det er dem der skal give mig barselspenge, så troede ikke det var så svært.. Ved godt at det sikkert ikke kommer ud af samme kasse, men alligevel er det da smadder træls, på godt jysk..

Anmeld

11. januar 2011

Maise

Tulle Mus skriver:

Jeg har sendt det papir retur jeg modtog, så håber da at det kommer i orden af sig selv indenfor nærmeste fremtid..

Men jeg er ansat ved Haderslev kommune, og det er dem der skal give mig barselspenge, så troede ikke det var så svært.. Ved godt at det sikkert ikke kommer ud af samme kasse, men alligevel er det da smadder træls, på godt jysk..

hmmm ja kommunen selv burde da vide bedst, men som du siger, det er jo ikke fra samme kasse. synes i det hele taget af vores barsels, dagpenge osv. system er drønbesværligt. fordi regeringen giver 60 % tilbage i refution hvis jobcenteret sender folk i aktivering, alle mulige mærkelige programmer. så syndt bla. for alle de kræftsyge, får jo ikke lov at restituere sig. Nå sorry lige et sidespring og opkast fra mig mod den nuværende regering.

Anmeld

11. januar 2011

Carina1977

Tulle Mus skriver:

Hehe undskyld..  Men sådan er det når man ikke ved bedre..

Håber også snart der kommer lidt penge i kassen igen, for man bliver da helt depri af at der er minus på kontoren hele tiden..

Haha jeg tog det såmænd heller ikke personligt....morede mig kun hehe   Ja man lærer jo noget nyt hver dag

Ja det er noget møg, når man ingen penge har. jeg prøvede også engang, hvor jeg ikke fik mine penge, så der var et kæmpe minus på kontoen....jeg hadede det. jeg snakkede dog med banken om det, og mit overtræk blev bevilget, fordi at jeg jo kunne garantere at jeg fik udbetalt dobbelt måneden efter.

Anmeld

11. januar 2011

Bom

Carina1977 skriver:

Haha jeg tog det såmænd heller ikke personligt....morede mig kun hehe   Ja man lærer jo noget nyt hver dag

Ja det er noget møg, når man ingen penge har. jeg prøvede også engang, hvor jeg ikke fik mine penge, så der var et kæmpe minus på kontoen....jeg hadede det. jeg snakkede dog med banken om det, og mit overtræk blev bevilget, fordi at jeg jo kunne garantere at jeg fik udbetalt dobbelt måneden efter.

Dejligt at der er nogle mennesker der ikke tager alt ting så personligt..  Var ellers lige ved og slette det igen, da jeg troede det ville give ramaskrig, men kunne bare ikke formulere det på anden måde.

Jeg har en kassekredit, så banken siger ikke så meget, men derfor er det nu træls alligevel..
Har lokket min mor til at betale en stor dyrlæge regning for mig, da jeg ikke ville lave overtrækket større end nødvendigt, og så lever vi af havregrød for tiden..  

Anmeld

11. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Maise skriver:

hmmm ja kommunen selv burde da vide bedst, men som du siger, det er jo ikke fra samme kasse. synes i det hele taget af vores barsels, dagpenge osv. system er drønbesværligt. fordi regeringen giver 60 % tilbage i refution hvis jobcenteret sender folk i aktivering, alle mulige mærkelige programmer. så syndt bla. for alle de kræftsyge, får jo ikke lov at restituere sig. Nå sorry lige et sidespring og opkast fra mig mod den nuværende regering.

Det har de så lige afskaffet igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.