Rottweileren- en familiehund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

Faith

sus73 skriver:

Den slags oplysninger kan man ikke bruge til noget. Man er nødt til at se på antal skader i forhold til antal hunde. Det er klart at labrador står langt oppe på listen hvad angår antal skader - for det er jo den hund som der findes flest af i Danmark.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977

Det er en dejlig hund Men i skal bare være opmærksomme på om den har labber eller rotweilersind og så opdrage den efter det.

Vi har en meget grim blandingshund, og han bliver opdraget ud fra den ene type, for det er det sind han har

Anmeld

12. januar 2011

Faith

sus73 skriver:

Uanset hvilken hund du vælger, så kig på moderen og faderen til hunden, inden du køber hvalp. Er de begge gode af sind, er der stor sandsynlighed for at hvalpen også er harmonisk og bliver velfungerende som voksen.

Det hele handler jo ikke kun om opdragelse - men også om gener.

Enig!

Anmeld

12. januar 2011

B&J

Baagøe skriver:

Jeg er helt enig!  En veninde og hendes mand har en rottweiler, og den er bare en super familiehund og der har aldrig været noget med den. De går også lange ture med den hver dag og børnene kan hoppe og springe oven på den uden den så meget som løfter et øre.

Folk taler af uvidenhed, når de kalder racen dræberhund!De burde skamme sig

Nemlig det er en super lækker og kærlig hund når bare de rigtigte hunde kommer i de rigtige hænder

Anmeld

12. januar 2011

Faith

Sidder lige med et hundeleksikon. Her er hvad der står om Rottweileren:

"Rottweileren er intelligent, lydig, ubetinget trofast overfor sin ejer og familie. Den er vagtsom, beskyttende, modig, stærk og kan være jaloux hvis ejerens opmærksomhed rettes mod andet end den. Den forsvarer sin familie og sit hjem til det sidste. De fleste hunde af denne race har tendens til at knytte sig til 1 bestemt person".

" Rottweileren kan være ret dominerende og kræver derfor en rolig og afslappet ejer, som er selvsikker og altid fair. Hvalpen skal lære hvad den må og ikke må, og man skal være konsekvent i denne henseende".

" Hvis den opdrages og trænes konsekvent er den trofast overfor sin familie og en god legekammerat for børn".

" Den skal have rigeligt med motion".

Anmeld

12. januar 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

Manden og jeg elsker dyr, mest hunde- af den store slags der gider ga tur og som kan holde til det Jeg regnede lidt med vi var ovre i noget boxer blanding. Men nu har vi kigget på en rottweiler/ labrador blanding. En robust lille bamse tæve med gode rolige forældre. MenMenMen. Nu har vi har fået at vide fra venner og familie at det er så sygt vi vil have en dræber hund når vi har børn.. Er det virkelig kun rockere der har rottweilere? Hvad er din errfaring med denne race?

Nu siger folk så meget!!! En dræber hund??? En rottweiler/labrador blanding??? Arh næppe..  

Det er jo ikke hunden, det er hvordan ejerne er.. Det kan da være den sødest og dejligste hund i en familie.. Vi har selv en så kaldt "kamp hund" og venter barn til februar.. Selvfølgelig skal vi være obs på hvordan hunden tager det og gøre det let for hunden at der kommer en ny i familien.. men alle andre mennesker virker mere bekymrede for det end os..

Min bedstefar har altid haft rottweilere, og det var den bedste hund da min mor og moster voksede op.. Så man må se på den enkelte hund.. Hvordan den er med børn osv..

Anmeld

12. januar 2011

Sabina

Anonym skriver:

Manden og jeg elsker dyr, mest hunde- af den store slags der gider ga tur og som kan holde til det Jeg regnede lidt med vi var ovre i noget boxer blanding. Men nu har vi kigget på en rottweiler/ labrador blanding. En robust lille bamse tæve med gode rolige forældre. MenMenMen. Nu har vi har fået at vide fra venner og familie at det er så sygt vi vil have en dræber hund når vi har børn.. Er det virkelig kun rockere der har rottweilere? Hvad er din errfaring med denne race?

Da jeg var lille, havde vi en rottweilere.
Synes ikke du skal kalde det en dræber hund! Hunde er hvad ejerene gør dem til. Hvis du opdrager den ordenligt og hårdt fra starten. Så den ved hvem der bestemmer, er det jordens dejligste hund.
De kan desværre godt gå over og blive lidt sky pga. der er labrador i den. Men det afvendes den jo med.

Hvis det er sådan en hund i vil have, er det da det i skal gøre- HVIS i har meget tid til den. For det kræver rigtig meget at sætte en hund på plads.

Min kæreste og jeg har selv en Amerikans Bullbog, og vi venter barn til juli. Vi er på ingen måde nervøs. For han er blevet opdraget med go hånd.

Hvis i køber en. så vender den sig jo også til børn fra den er hvalp, og det er jo kun en god ting :-)

Held og lykke med det.

Anmeld

12. januar 2011

AnneBJ

Anonym skriver:

Skønne skønne billeder i har vist! Det blev jeg/vi da vist ikke mindre hunde-skrukke af  Synes helt klart det er rart med lidt positive syn på vores favorit race. Så mange tak for svar. Og i må selfølgelig gerne skrive mere. Vi har allerede fået anbefalet at vælge en hunhund fordi de er nemmest at træne osv- hvad er jeres erfaringer som hundeejere? Er hunhunde nemmere at have med at gøre eller er det en skrøne

Har kun erfaring med hanhunde... mine forældre gad ikke døje med løbetid osv...

Anmeld

12. januar 2011

Pige2009

B&J skriver:

Nemlig det er en super lækker og kærlig hund når bare de rigtigte hunde kommer i de rigtige hænder

Ja, og det kan undre, hvorfor folk kommer med så rabiate udtalelser

Anmeld

12. januar 2011

B&J

Baagøe skriver:

Ja, og det kan undre, hvorfor folk kommer med så rabiate udtalelser

ja især hvis de ikke kender hunden eller selve racen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.