Rottweileren- en familiehund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

BellaT

Klart en fantastisk familiehund. Bedre og kærligere beskytter og legekammerat til sine børn og sig selv fåes ikke. 

Men! Det er ikke en begynderhund og den kræver rigtig meget motion og aktivering. Rottweileren er meget intelligent og kræver derfor rigtig meget.

En anden ting er dens store beskyttertrang. Det KAN blive et problem for gæster og naboer (gøen).

Har selv haft to som vi måtte af med da vi flyttede fra landet til byen. De kunne ikke acceptere naboerne liiiige omme på den anden side af hækken. De gøede konstant og meget voldsomt. Desuden måtte vi indse at vi ikke magtede to så krævende hunde samtidigt med to små børn. Det gjorde ondt at tage den beslutning.

Så man skal være sikker på at have energi og overskud og erfaring til en krævende hund.

Men har man det, så er rottweileren perfekt som familiehund.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

AnneBJ

Jeg har da også lige et par Rottweilerbilleder..

Anmeld

11. januar 2011

Mamman

Profilbillede for Mamman

Vi har en ren rottweiler og en laborador/rottweiler blanding.

Blandingen har altid været utrolig nem og har aldrig krævet den store opdragelse, hun har været den nemmeste af den nemmeste. Hun har fået tingene afvide 1-2 gange også har hun vist hvad hun skulle. Der er meget både vagt og jagthund over hende. Hendes psyke er ikke helt så god, vi er meget opmærksomme på hende når hun er sammen med børn, for hvis hun bliver trængt op i en krog, så tror jeg godt hun kunne finde på at bide (hun har aldrig gjort det). Hun jager skygger, hvilket jeg også tror hænger sammen med hendes psyke. Sommerdage hvor solen står højt på himlen og laver skygger eller solen rammer en urskive og laver skygger, jagter hun skyggerne og går totalt i trance.

Rottweileren har vi også haft fra hvalp af, hun var 10 måneder da vi fik vores datter, så de er næsten vokset op sammen. Hun er en helt fantastisk hund, men vi er nød til at hæve stemmen overfor hende, og være MEGET bestemte overfor hende. Hun elsker vores datter og omvendt. Hun er en rigtig familiehund, på 50 kg. der tror at hun er en skødehund. - jeg er meget alene hjemme om aftenen/natten (min kæreste arbejde på skiftehold), og hun er virkelig på vagt over for alle lyde når jeg er alene. Det er hun overhoved ikke på samme måde når Allan er hjemme.

Jeg vil gerne anbefale rottweieleren som familiehun, hvis man har tiden til den, for den kræver en del. Men jeg vil aldrig købe en lab/rottweiler blanding igen, udfra de erfaringer vi har med vores, selvom hun er en god hund

Anmeld

11. januar 2011

KarinaIda

Anonym skriver:

Manden og jeg elsker dyr, mest hunde- af den store slags der gider ga tur og som kan holde til det Jeg regnede lidt med vi var ovre i noget boxer blanding. Men nu har vi kigget på en rottweiler/ labrador blanding. En robust lille bamse tæve med gode rolige forældre. MenMenMen. Nu har vi har fået at vide fra venner og familie at det er så sygt vi vil have en dræber hund når vi har børn.. Er det virkelig kun rockere der har rottweilere? Hvad er din errfaring med denne race?

I kan sagtens anskaffe jer sådan en blanding af hund.. Vores er nøjagtig samme blanding!!! Og hvis jeg skal være ærlig, tror jeg aldrig nogensinde jeg har mødt en mere stille og rolig hund en den... Det er også en tæve, og den bliver 1 år den 4 feb!!

Det er vores datters bedste ven, hun kan gøre ALT ved den hun vil, den er fuldkommen ligeglad...

Har vedhæftet to billeder af den, og du kan ikke se den har rottweiler i sig, andet end lidt i hovedformen...

Billede 1: Omkring 1 mdr siden det blev taget
Billede 2: Taget den dag vi hentede den...

Anmeld

11. januar 2011

sus73

AnneBJ skriver:

Ved godt der har været "mange" historier om rottweilere der har bidt, men i forhold til antallet af rottweilere der findes, er det ikke nogen stor procentdel der har bidt. Den hunderace der står for flest personskader i DK er faktisk en labrador.

Den slags oplysninger kan man ikke bruge til noget. Man er nødt til at se på antal skader i forhold til antal hunde. Det er klart at labrador står langt oppe på listen hvad angår antal skader - for det er jo den hund som der findes flest af i Danmark.

Anmeld

11. januar 2011

sus73

Uanset hvilken hund du vælger, så kig på moderen og faderen til hunden, inden du køber hvalp. Er de begge gode af sind, er der stor sandsynlighed for at hvalpen også er harmonisk og bliver velfungerende som voksen.

Det hele handler jo ikke kun om opdragelse - men også om gener.

Anmeld

11. januar 2011

AnneBJ

sus73 skriver:

Den slags oplysninger kan man ikke bruge til noget. Man er nødt til at se på antal skader i forhold til antal hunde. Det er klart at labrador står langt oppe på listen hvad angår antal skader - for det er jo den hund som der findes flest af i Danmark.

Det er jeg fuldstændig klar over - derfor har jeg også skrevet det i forhold til rottweileren, og tænkte at det så måske fremgik at det også var gældende for labradorer. Det gjorde det så åbenbart ikke!

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Skønne skønne billeder i har vist! Det blev jeg/vi da vist ikke mindre hunde-skrukke af  Synes helt klart det er rart med lidt positive syn på vores favorit race. Så mange tak for svar. Og i må selfølgelig gerne skrive mere. Vi har allerede fået anbefalet at vælge en hunhund fordi de er nemmest at træne osv- hvad er jeres erfaringer som hundeejere? Er hunhunde nemmere at have med at gøre eller er det en skrøne

Anmeld

12. januar 2011

TrineCT

Hej

En rottweiler er ikke nogen førstegangs-hund. Den kræver kærlighed og ikke mindst konsekvens. Men men men... der er jo også labrador i hunden og det er tilgengæld en helt fantastisk godmodig hund. Hvis det er labradoren som kommer til at dominere hundes væsen ville jeg slet ikke være bekymret.

Når det så er sagt, kommer det også helt an på hvem I er som mennesker og hvor stærke I er psykisk.

Jeg har erfaring med forskellige hunderacer, da jeg har været hundetræner i 3 år. 

Trine

www.smart-babytøj.dk

www.smart-babytøj.dk

Anmeld

12. januar 2011

Pige2009

B&J skriver:

hvis de rigtige ejer har hunden og i gider bruge tid og energi på den for den kræver en masse lufte ture og en masse løbe ture jamen så er det lige hunden for jer... kender en masse der har dem og de er da noget så dejlige

Jeg er helt enig!  En veninde og hendes mand har en rottweiler, og den er bare en super familiehund og der har aldrig været noget med den. De går også lange ture med den hver dag og børnene kan hoppe og springe oven på den uden den så meget som løfter et øre.

Folk taler af uvidenhed, når de kalder racen dræberhund!De burde skamme sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.