Vi har en ren rottweiler og en laborador/rottweiler blanding.
Blandingen har altid været utrolig nem og har aldrig krævet den store opdragelse, hun har været den nemmeste af den nemmeste. Hun har fået tingene afvide 1-2 gange også har hun vist hvad hun skulle. Der er meget både vagt og jagthund over hende. Hendes psyke er ikke helt så god, vi er meget opmærksomme på hende når hun er sammen med børn, for hvis hun bliver trængt op i en krog, så tror jeg godt hun kunne finde på at bide (hun har aldrig gjort det). Hun jager skygger, hvilket jeg også tror hænger sammen med hendes psyke. Sommerdage hvor solen står højt på himlen og laver skygger eller solen rammer en urskive og laver skygger, jagter hun skyggerne og går totalt i trance.
Rottweileren har vi også haft fra hvalp af, hun var 10 måneder da vi fik vores datter, så de er næsten vokset op sammen. Hun er en helt fantastisk hund, men vi er nød til at hæve stemmen overfor hende, og være MEGET bestemte overfor hende. Hun elsker vores datter og omvendt. Hun er en rigtig familiehund, på 50 kg. der tror at hun er en skødehund. - jeg er meget alene hjemme om aftenen/natten (min kæreste arbejde på skiftehold), og hun er virkelig på vagt over for alle lyde når jeg er alene. Det er hun overhoved ikke på samme måde når Allan er hjemme.
Jeg vil gerne anbefale rottweieleren som familiehun, hvis man har tiden til den, for den kræver en del. Men jeg vil aldrig købe en lab/rottweiler blanding igen, udfra de erfaringer vi har med vores, selvom hun er en god hund
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld