Rottweileren- en familiehund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

svigerforældrene har en rottweiler/labrador. og det er den sødeste blødeste børneforelskede hund ved godt man ikke kan sige det generelt for der er forskel på dem selv om det er samme race..

men ham her er simpelthen så glad for børn og generelt bare mennesker. hvis vi kommer derud og han ik har opdaget det er os og gør.. så kommer han sådan nærmest undskyldende hen som for at sige: ej det må i altså undskylde jeg havde virkelig ikke set det var jer

Åhh hvor sødt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Lucipher

Kloster skriver:

Super skøn hund for de rigtige hundeejere.

Men det er ikke en første gangs hund.

Det er de erfaringer manden min har erfaret.

Enig. Bestemt ikke en første gangs hund.

Anmeld

11. januar 2011

Christina.78

AnneBJ skriver:

Min erfaring er, at hvis du har tid og lyst til at pleje, passe, lufte og træne en rottweiler, så får du verdens dejligste familiehund!

Jeg er vokset op med to af slagsen, den første blev dog aflivet da jeg var ganske lille, men det skyldtes en medfødt psykisk sygdom hos hunden, som man først opdagede da han ikke var hvalp længere groft sagt.

Den anden havde vi i ca. 13 år. Han var den dejligste, roligste og bedste hund! Min mor gik ikke decideret til træning med den, men havde erfaring med at have hund, så den blev opdraget "fra første færd".

Vi børn vidste også hvad vi måtte og ikke måtte i nærheden af hunden, fx havde den fristed i dens kurv, og når den spiste. Omvendt skulle hunden lade os være når vi var i vores senge og når vi spiste. Det fungerede superfint.

Selvfølgelig var han også opmærksom på hvad der var "hans". Hvis folk gik på vejen bag vores hus fik de lige lidt gøen med på vejen, men han har aldrig snappet efter nogen eller bidt. Sammen med andre hunde ved jeg ikke, da han altid var i snor når han blev luftet, med mindre min far gik med ham.

Men igen - en dejlig, dejlig hund, men den kræver motion og opdragelse, hvilket det lyder til I er indstillede på! Der er jo forskel på en muskelhund (som fx rottweileren) og så en dræber/blodhund. Muskelhunden kan finde på at bide hvis den tirres, vil beskytte og lignende, men slipper så (oftest) igen. Blodhunden bliver ved, fordi den får smag for blod.

Ved godt der har været "mange" historier om rottweilere der har bidt, men i forhold til antallet af rottweilere der findes, er det ikke nogen stor procentdel der har bidt. Den hunderace der står for flest personskader i DK er faktisk en labrador.

Så enig !

Og vi har selv en hanhund (rottweiler/labrador-blanding) og han er noget af det sødeste

Anmeld

11. januar 2011

Kloster

Anonym skriver:

Må jeg egentlig lige hører hvad der skete for din mand da?

Nej nej. Der er ikke sket noget med min mand. Han er bare hundetræner og ser og træner mange hunde og hundefører.

Anmeld

11. januar 2011

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

Nej nej. Der er ikke sket noget med min mand. Han er bare hundetræner og ser og træner mange hunde og hundefører.

Nå på den måde.

Anmeld

11. januar 2011

MetteMTH

Dræber hund??? Det er verdens dejligste hund!! Vi har selv en rottweiler og han er så blid.. -Lige for at snakke om noget andet, mange tror at rottweileren/hyrdehund er en kamphund og det er det ikke, det er en muskelhund, der er stor forskel! Men den kræver meget træning, det kommer jo først, så kommer kærligheden bagefter Det er en rigtig go vagthund og så FÆLDER den MEGET!!! Så du skal ihvertfald støvsuge hver dag..

Anmeld

11. januar 2011

LenaJohansen

Anonym skriver:

Manden og jeg elsker dyr, mest hunde- af den store slags der gider ga tur og som kan holde til det Jeg regnede lidt med vi var ovre i noget boxer blanding. Men nu har vi kigget på en rottweiler/ labrador blanding. En robust lille bamse tæve med gode rolige forældre. MenMenMen. Nu har vi har fået at vide fra venner og familie at det er så sygt vi vil have en dræber hund når vi har børn.. Er det virkelig kun rockere der har rottweilere? Hvad er din errfaring med denne race?

jeg er opvokset med den type hund... selv pittbull's.. Har selv haft en rottweiler, som jeg varmt kan anbefale.. Du finder ikk en mere trofast og loyal hund...

Anmeld

11. januar 2011

JuelZ

herhjemme har vi en rottweiler/cane corso blanding en ekstrem dejlig hund.. kræver rigtig meget tid, motion og opdragelse til tider hård hånd (misforstå mig ikke, men da det er vagthunde begge 2 kræver de en del hård og kontant besked engang imellem, og nej i må ikke tænke at vi slår vores hund for det gør vi ikke, men vi er mere kontante og hårde i stemmen til tider, især fordi han os skal arbejde som vagthund).
Rottweileren er jo en vagthund, men samtidig os efterhånden mange steder familiehund og den egner sig bestemt også til det da den elsker børn.. men som sagt kræver de en del? men det gør alle hunde et eller andet sted, nogen bare mere end andre... og en rottweiler/labrador blanding er jo også en super god blanding i forhold til ham vi har... der er jo 2 slags vagthunde i ham samt hyrdehund og nannydog (: men det kan kun blive jeres valg om i er klar på at blive "forældre" til en rotte blanding ihvertfald held og lykke med jeres beslutning

Anmeld

11. januar 2011

Maria-s

JEg tror der er rigtig STOR forskel på rottweiler/ labrador blandinger. Jeg har nogle venner der har en 100% rottweiler. Ham har jeg kendt siden han var hvalp og han er rigtig, rigtig dejlig og kærlig (dog en anelse grov motorisk ) Så har de efterfølgende fået en blanding R+L som det i kigger på. Han er et heeelt andet sind.... Han er mere på vagt og jeg tør IKKE være alene med ham, har prøvet at være alene med ham i vel 10 min. han knurrede af mig og jeg vil sige; jeg bare LIGE SÅ STILLE i sofaen, indtil hans far kom hjem igen. JEg har selvfølgelig heller ikke kendt ham siden han var hvalp, men de siger også selv at der er stor forskel på de to, sindsmæssigt. Men mine venner er rigtig gode til at opdrage og veninden er selv vokset op med rottweilere, så hun kender racen. For JA det er en race der kræver træning ogm godt med motion og stimulering.

Hvad jeg har hørt så sørger en rigtig opdrætter også for at få disse hunde testet (psykologisk) inden de sælges, for at sikre at de er stabile. For ja det kan virkelig være en dejlig hund. Men som med alle andre hunde stiller det nogle krav. Og hvis man vælger en blanding tror jeg bare der er stor forskel på deres sind hundene imellem, selvom det er samme blanding.

Men altså (sorry det blev så langt) Hvis I kan møde forældrerne og mærke deres sind, har mod på det arbejde der ligger i træningen og som du også skriver, allerede er vant til hunde, så kan jeg da ikke se der skulle være noget galt i det

For hunde ER bare fantastiske  de kræver bare de rette (og ansvarsbevidste) mennesker.

Anmeld

11. januar 2011

Low

Hvis hunden bliver opdraget ordenligt så er den ikke en dræber. Jeg har 2 blandningshunde som er de såkaldte "dræber". Den ene er amstaff og staffordshire bull terrier blandning. Den anden er rottweiler, amerikansk bulldog og amstaff blandning. 

Mine hunde er de sødeste hunde og har aldrig vist overfor nogle at de vil gøre nogle noget ondt.

Hunde er i bund og grund hvad du gør dem til. 

Her er nogle billededer af min rottweiler blandnings tæve med min søn

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.