Rose <3 skriver:
Kære Fie.
Jeg forstår godt du er skuffet. -Og jo hun burde være kommet videre og opføre sig som et voksen mennesket. Men Fie det er IKKE alle der har så stort et hjerte som dig, og når man har det, så risikere man også at blive skuffet og såret.
Jeg ved hvor tæt et bånd din mormor og du havde sammen, og derfor ønsker du jo også det for L og A, at de får et ligeså tæt bånd med deres mormor. Men sådan er jeres virkelighed jo ikke, så du må tage den derfra og passe på dig selv, for du har givet din mor mange chancer (ALT for mange chancer!!!)
Fie husk på, at man ikke selv vælger sin blod-familie, men man vælger selv sin kærligheds-familie, og jeg ved jo at "tante Mette" er en fantastisk dame, for dig og for Laura og Amalie. Hun vil jer jo, og vil rigtig MEGET gerne pigerne, hun er jo en del af jeres kærligheds-familie, så måske det er nu du skal opgradere hende fra tante til bedste....
Og ja Mikaels mor er jo også en farmor, der vil jer alle sammen.
Så søde Fiesen, pak din skuffelse sammen, din mor fortjener slet ikke at hun påvirker dig. Du har en skøn familie omkring dig, der vil jer alle sammen det bedste!!

Nu har jeg læst dit svar mindst 5 gange..... fuck "Rose" hvor kender du mig godt..... du har ret i det du skriver... men det er bare så svært, for jeg vil jo så gerne hun kunne give A og L den samme dejlige barndom som jeg havde med min mormor. Jeg husker vi bagte boller sammen, tog på tur, hun lærte mig at strikke, hun lærte mig at passe en have, hun lærte mig at male porcelæn, hun lærte mig at være et godt menneske, hun lærte mig så ufattelig mange ting som jeg kun kan takke hende for i dag. Jeg savner hende så ufatteligt meget og jeg tror også det er med til jeg har svært ved at opgive håbet ved min egen mor.
Puha jeg sider her og vrælger, Mikael er på arbejde igen igen, han har arbejde over de sidste 3 dage og har haft 42 timer på disse 3 dag... Jeg har så meget til at se til med skolen da vi har valg fag og oven i er Laura syg, Amalie var i sidste uge..... så jeg midste lige en dag af valg ugen.... Jeg mangler bare min mormor at snakke med... ja hun forstod mig og mine tanker så godt. Hun ville have elsket pigerne så MEGET...... ja hun fulgte så meget med i min gravidt.. og i hendes sidste time viste hun jeg var på fødegangen..... hun viste at der var to guldklumper på vej. To gulkumper som hun ikke ville komme til at opleve og jeg ville ikke kunne dele dem med hende. Men hun vidste at jeg var lykkelig og det ved jeg der gav hende ro i sindet og var med til hun gav slip og lod sig begå sig på sin sidste rejse til himlen....
Min mor er ski så dum, jeg fatter det ikke... jeg tikkede og bad hende... ja det har jeg aldrig gjordt før på denne måde og så afviser hun jo sit eget barns behov... Ja jeg vil aldrig være sådan en mor om så jeg ikke kan lide Amalie eller laura´s kærste eller mand til den tid...
Og du har ret med tante Mette hun er der altid for mig, hun er en engel, jeg bruger hende også men måske jeg skulle bruge hende mere hun elsker pigerne og forguder dem med hendes kærlighed... hun ner så god til dem og pigerne elsker hende...
Jeg har gået og tænkt meget siden i går og er kommet frem til at jeg ikke har lyst til at snakke mere med min mor efter hendes valg og dette vil jeg skrive til hende i et brev...
og så må jeg komme vidre i livet selvom det er svært
Godt mikael´s mor er her... i dag kørte vi der ind og spiste aftens mad nu når mikael var på arbejde.... hun er bare så sød selvom hun også kan være træls men hvem kan ik det...
Tak for dit dejlige indlæg det fik mig til at tænke...