Hvordan gik i igang med fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

lauras*mor*

Jeg har stemt at jeg gik i gang ved veer.. Det skal dog tilføjes at dagen inden blev jeg sat i gang og endte med pille-veer.. De blev stoppet om aftenen og gik i gang selv om natten.. derefter gik det helt naturligt resten af vejen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

TTM

Veerne kom, vandet blev taget 1 time før hun blev født. (Første gangs fødende , 42+0)

Anmeld

14. januar 2011

eElak

Hejsa...

et kort oprids af mit forløb, som førstegangsfødende for snart 2 år siden. ;-)

Slimproppen gik d. 21 marts om eftermiddagen.

Vandet gik  d. 22 marts kl ca. 16.20-30 (først et smæld da jeg lå på sofaen, men klemte ballerne sammen og nåede ud på badeværelset, da det røg ud af mig)

Veerne startede kl 17.45-18 tiden, på vejen i ambulancen til hospitalet.

D. 23 marts kl 00.01 kom min søn til verdenen ved alm. fødsel uden smertestillende (AV!)

Anmeld

14. januar 2011

Tystys14

Hejsa...

et kort oprids af mit forløb, som førstegangsfødende for snart 2 år siden. ;-)

Slimproppen gik d. 21 marts om eftermiddagen.

Vandet gik  d. 22 marts kl ca. 16.20-30 (først et smæld da jeg lå på sofaen, men klemte ballerne sammen og nåede ud på badeværelset, da det røg ud af mig)

Veerne startede kl 17.45-18 tiden, på vejen i ambulancen til hospitalet.

D. 23 marts kl 00.01 kom min søn til verdenen ved alm. fødsel uden smertestillende (AV!)

Siger det smæld når vandet går? og fødte du ved termin?  undskyld jeg spørger så meget  men er nu selv i uge 34+0 (så der er lige nogle uger endnu) og er virkelig utålmodig, men frygter også lidt det hele, og hvordan jeg går igang, det jo ikke til at vide. 

Anmeld

14. januar 2011

Mor til prinsessen :-)

Jeg er førstegangsfødende fødte 35 plus 4.....
Vandet gik 23.15 lørdag aften... Veerne kom søndag kl 12, tiltog meget hurtig og jeg havde født min dejlige pige 18.06... JM tog jeg lidt fusen på, de "troede" ikke på mig da jeg sagde jeg tror jeg har veer... De sagde det er plukveer... og det sagde du udfra jeg var førstegansfødende så jeg fik også lige et "der kan gå flere dage før du føder, du føder ikke i dag"... Hmm.....
Men fødslen var for mig helt fantastisk, det var helt vidunderligt synes jeg... Specielt da jeg kunne høre min datter :-)

Anmeld

14. januar 2011

Tystys14

Mor til prinsessen :-) skriver:

Jeg er førstegangsfødende fødte 35 plus 4.....
Vandet gik 23.15 lørdag aften... Veerne kom søndag kl 12, tiltog meget hurtig og jeg havde født min dejlige pige 18.06... JM tog jeg lidt fusen på, de "troede" ikke på mig da jeg sagde jeg tror jeg har veer... De sagde det er plukveer... og det sagde du udfra jeg var førstegansfødende så jeg fik også lige et "der kan gå flere dage før du føder, du føder ikke i dag"... Hmm.....
Men fødslen var for mig helt fantastisk, det var helt vidunderligt synes jeg... Specielt da jeg kunne høre min datter :-)

Kunne jeg godt forstille mig  jeg glæder mig også utroligt meget til at hører og se mit lille vidunder

Anmeld

14. januar 2011

eElak

Siger det smæld når vandet går? og fødte du ved termin?  undskyld jeg spørger så meget  men er nu selv i uge 34+0 (så der er lige nogle uger endnu) og er virkelig utålmodig, men frygter også lidt det hele, og hvordan jeg går igang, det jo ikke til at vide. 

Helt i orden at du spørger..

jeg glemte at skrive at jeg fødte da jeg var 36+2 / 36+3 (det var jo 1 minut over midnat)..

Så min søn er i teorien for tidligt født, men han er ikke rigtigt mærket af det og han vejede da også 3224 gram ved fødslen. :-)

Ved mig gav det et ordentlig smæld i maven, og kan huske at jeg sagde at jeg tror at Junior nok lige skal ligge stille.. ;-)

og så skulle jeg pludselig på toilettet, da jeg havde fornemmelsen af at skulle tisse vildt meget.. ;-)
Som så var vandet som fossede ud.. ;-)

5 min inden vandet gik, havde jeg lige chattet med nogle tøser, og der skrev jeg at jeg regnede med at gå op til en uge over terminen.. Så jeg var "i chok" da jeg opdagede at fødslen var gået i gang.

Hvilket gik op for mig, da jeg ringer til FG, og de så siger at jeg da nok skal regne med at have barnet inden for det næste døgn
(der gik så kun 7,5 time)

Anmeld

14. januar 2011

Mor til prinsessen :-)

Cho skriver:

Kunne jeg godt forstille mig  jeg glæder mig også utroligt meget til at hører og se mit lille vidunder

Ja det er helt fatastsik... Men jeg vill ligesom dig gerne vide alt omkring fødslen.. Men nåede jeg desværre ikke da hun valgte at komme før tid... Men fandt så også ud af at man ikke kan sammenligne fødsler, fra hvad jeg har hørt og læst en smule om, og til det jeg selv har oplevet :-.)

Anmeld

14. januar 2011

Tystys14

KaLee skriver:

Helt i orden at du spørger..

jeg glemte at skrive at jeg fødte da jeg var 36+2 / 36+3 (det var jo 1 minut over midnat)..

Så min søn er i teorien for tidligt født, men han er ikke rigtigt mærket af det og han vejede da også 3224 gram ved fødslen. :-)

Ved mig gav det et ordentlig smæld i maven, og kan huske at jeg sagde at jeg tror at Junior nok lige skal ligge stille.. ;-)

og så skulle jeg pludselig på toilettet, da jeg havde fornemmelsen af at skulle tisse vildt meget.. ;-)
Som så var vandet som fossede ud.. ;-)

5 min inden vandet gik, havde jeg lige chattet med nogle tøser, og der skrev jeg at jeg regnede med at gå op til en uge over terminen.. Så jeg var "i chok" da jeg opdagede at fødslen var gået i gang.

Hvilket gik op for mig, da jeg ringer til FG, og de så siger at jeg da nok skal regne med at have barnet inden for det næste døgn
(der gik så kun 7,5 time)

mener også der står et sted her på baby.dk at man kan føde fra uge 34 uden de store problemer.  Min mor gik en hel måned over med mig, hun var sat til den 14 juni og fødte den 14 juli, så jeg regner også med at gå over tid, men det jo ikke til at sige  Idag får man jo heldigvis ikke lov at gå så meget over, før de sætter en igang.

Anmeld

14. januar 2011

Lambi

Cho skriver:

Da jeg har hørt at det kun er ca. 10% af alle fødende der går igang med at vadnet går, ville jeg lige høre jer hvordan i gik igang, da det er noget der bekymre mig lidt.  Er dog kun i 33+4 så der er noget tid endnu, hihi.

Vandet gik, og veer begyndte ca. 45 min efter...havde født en stor pige på 4500 g og 56 cm. 2 timer efter at vandet gik...og det var 11 dage før termin...

Håber det bliver lige så "nemt" denne gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.