Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Min gik selv igang i 4½ døgn... Vandet blev taget ca. 6 timer før Julie kommer til verden...
Håber denne gang at jeg ikke skal gå i så mange døgn... Det bestemmer man jo ikke selv..
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
hindeløsning hos min jordemoder - mine veer startede en halv time efter
Begge mine fødsler gik igang med veer (og vandet blev først taget af JM under fødslerne). 1. gang fødte jeg i 38+6 og 2. gang i 40+5
1.gang startede med veer fødte 38+6
2.gang startede med veer fødte 40+1
3.gang startede med veer fødte 40+6
Tjuhl skriver: hindeløsning hos min jordemoder - mine veer startede en halv time efter
Måske et dumt spørgsmål, men hvad er hindeløsning`? Nu har jeg læst så meget at jeg er helt bæløjet men har ikke læst noget om hindeløsning.
Cho skriver: Måske et dumt spørgsmål, men hvad er hindeløsning`? Nu har jeg læst så meget at jeg er helt bæløjet men har ikke læst noget om hindeløsning.
min hindeløsning foregik ved at jordemodern stak en hånd op og spredte fingrene og på den måde skubbede mig yderligere åben. Hun kunne med fingrene vise mig hvordan en ve føles ved at skubbe rundt og sætte gang i sammentrækningerne. jeg var allerede 2 cm åben (og havde været det i 4 uger) og med blød livmoderhals, og så var ejg næsten en uge over tid men det hjalp! og jeg fik efterfølgende at vide, at de veer jeg havde haft on/off i fire uger inden selve fødslen havde været sådan fordi min egen krop simpelthen ikke kunne komme udover den sidste bakketop og sætte RIGTIGT gang i det hele. Så det gjorde min jordemoder og hendes magiske fingre
her er kun 1 ud af 4 fødsler startet med vandafgang - de andre med veer.
heise
Her gik vandet først og en times tid efter begyndte veerne så småt at ulme...
Tjuhl skriver: min hindeløsning foregik ved at jordemodern stak en hånd op og spredte fingrene og på den måde skubbede mig yderligere åben. Hun kunne med fingrene vise mig hvordan en ve føles ved at skubbe rundt og sætte gang i sammentrækningerne. jeg var allerede 2 cm åben (og havde været det i 4 uger) og med blød livmoderhals, og så var ejg næsten en uge over tid men det hjalp! og jeg fik efterfølgende at vide, at de veer jeg havde haft on/off i fire uger inden selve fødslen havde været sådan fordi min egen krop simpelthen ikke kunne komme udover den sidste bakketop og sætte RIGTIGT gang i det hele. Så det gjorde min jordemoder og hendes magiske fingre
På den måde okay. Ved du noget om hvor tit det sker, at man har brug for det?
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128