Hvordan gik i igang med fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

Mira0911

Min gik selv igang i 4½ døgn... Vandet blev taget ca. 6 timer før Julie kommer til verden... 

Håber denne gang at jeg ikke skal gå i så mange døgn... Det bestemmer man jo ikke selv.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Nemesis

alle 3 gange er vandet gået. De 2 første gange endte i aks pga manglende veer, så den sidste er ved semiakut kejsersnit da det jo var planlagt men vandet gik før.

:-) Sisse

Anmeld

11. januar 2011

oo

hindeløsning hos min jordemoder - mine veer startede en halv time efter

Anmeld

11. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Begge mine fødsler gik igang med veer (og vandet blev først taget af JM under fødslerne). 1. gang fødte jeg i 38+6 og 2. gang i 40+5

Anmeld

11. januar 2011

Tdittmann

1.gang startede med veer fødte 38+6

2.gang startede med veer fødte 40+1

3.gang startede med veer fødte 40+6

Anmeld

11. januar 2011

Tystys14

Tjuhl skriver:

hindeløsning hos min jordemoder - mine veer startede en halv time efter

Måske et dumt spørgsmål, men hvad er hindeløsning`? Nu har jeg læst så meget at jeg er helt bæløjet men har ikke læst noget om hindeløsning.

Anmeld

11. januar 2011

oo

Cho skriver:

Måske et dumt spørgsmål, men hvad er hindeløsning`? Nu har jeg læst så meget at jeg er helt bæløjet men har ikke læst noget om hindeløsning.

min hindeløsning foregik ved at jordemodern stak en hånd op og spredte fingrene og på den måde skubbede mig yderligere åben. Hun kunne med fingrene vise mig hvordan en ve føles  ved at skubbe rundt og sætte gang i sammentrækningerne. jeg var allerede 2 cm åben (og havde været det i 4 uger) og med blød livmoderhals, og så var ejg næsten en uge over tid men det hjalp! og jeg fik efterfølgende at vide, at de veer jeg havde haft on/off i fire uger inden selve fødslen havde været sådan fordi min egen krop simpelthen ikke kunne komme udover den sidste bakketop og sætte RIGTIGT gang i det hele. Så det gjorde min jordemoder og hendes magiske fingre

Anmeld

11. januar 2011

SiLiMiMa

her er kun 1 ud af 4 fødsler startet med vandafgang - de andre med veer.

heise

Anmeld

11. januar 2011

TbCp

Her gik vandet først og en times tid efter begyndte veerne så småt at ulme...

Anmeld

11. januar 2011

Tystys14

Tjuhl skriver:

min hindeløsning foregik ved at jordemodern stak en hånd op og spredte fingrene og på den måde skubbede mig yderligere åben. Hun kunne med fingrene vise mig hvordan en ve føles  ved at skubbe rundt og sætte gang i sammentrækningerne. jeg var allerede 2 cm åben (og havde været det i 4 uger) og med blød livmoderhals, og så var ejg næsten en uge over tid men det hjalp! og jeg fik efterfølgende at vide, at de veer jeg havde haft on/off i fire uger inden selve fødslen havde været sådan fordi min egen krop simpelthen ikke kunne komme udover den sidste bakketop og sætte RIGTIGT gang i det hele. Så det gjorde min jordemoder og hendes magiske fingre

På den måde  okay. Ved du noget om hvor tit det sker, at man har brug for det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.