Kvalme og måltider?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.020 visninger
22 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

RiUL

Nu er kvalmen for alvor begyndt Jeg har virkelig svært ved at komme ud af sengen om morgenen. Det føltes som om at alt inde i min mave vender sig, når jeg bevæger mig.. 

Og til aftensmad kan jeg kun tænke på at jeg har lyst til pommes frites, og klamme burgere. Men det kan man jo ikke spise hver dag

Hvad har I gjort ved måltiderne, når I bestemt ikke lige havde lyst til det planlagte? 

Synes det er hårdt, og min kæreste mener bestemt at jeg kun har det dårligt fordi jeg har LÆST at man får det dårligt når man er gravid 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

afrobabies

RiUL skriver:

Nu er kvalmen for alvor begyndt Jeg har virkelig svært ved at komme ud af sengen om morgenen. Det føltes som om at alt inde i min mave vender sig, når jeg bevæger mig.. 

Og til aftensmad kan jeg kun tænke på at jeg har lyst til pommes frites, og klamme burgere. Men det kan man jo ikke spise hver dag

Hvad har I gjort ved måltiderne, når I bestemt ikke lige havde lyst til det planlagte? 

Synes det er hårdt, og min kæreste mener bestemt at jeg kun har det dårligt fordi jeg har LÆST at man får det dårligt når man er gravid 

Marie kiks lige når du står ud af sengen om morgenen. Groft knækbrød en masse frugt og grønt

Anmeld

11. januar 2011

RiUL

victoria2008 skriver:

Marie kiks lige når du står ud af sengen om morgenen. Groft knækbrød en masse frugt og grønt

"stabiliserer" det maven? For har det godt nok som om jeg har været på druk hver dag  

Anmeld

11. januar 2011

afrobabies

RiUL skriver:

"stabiliserer" det maven? For har det godt nok som om jeg har været på druk hver dag  

Det er bare vigtigt at du får noget i maven, som mætter... Så bliver der selvfølgelig sagt at man skal spise varieret, men jeg har det sådan at jeg spiser hvad jeg vil, bare bedst at det er noget med fylde i

Anmeld

11. januar 2011

RiUL

victoria2008 skriver:

Det er bare vigtigt at du får noget i maven, som mætter... Så bliver der selvfølgelig sagt at man skal spise varieret, men jeg har det sådan at jeg spiser hvad jeg vil, bare bedst at det er noget med fylde i

Okay, det må jeg prøve  

Anmeld

11. januar 2011

afrobabies

RiUL skriver:

Okay, det må jeg prøve  

Jeg kan også have lyst til alt det "klamme" mad, men nej, det er jo rigtigt at den  går ikke hver dag

Anmeld

11. januar 2011

RiUL

victoria2008 skriver:

Jeg kan også have lyst til alt det "klamme" mad, men nej, det er jo rigtigt at den  går ikke hver dag

Nej, det er også dyrt Men når jeg feks. har spist noget til aftensmad den ene dag, så kan jeg få det helt dårligt ved tanken om det bagefter. Ligesom hvis man har spist noget der var ulækkert, så har man ikke lyst til at spise det, det næste lange stykke tid. Så tilsidst kan det jo blive svært at finde på noget mad. 

Har du også dagligt kvalme?

Anmeld

11. januar 2011

Mira0911

RiUL skriver:

Igår havde jeg en slem kvalme efter jeg lige havde taget en lur... Jeg kunne ikke få noget som helst ned... 

Jeg er 4+0 idag... 

Først da jeg gik i seng kunne jeg få lidt ned... Har fået at vide at man skal spise små måltider sådan i løbet af dagen... 

Jeg har ikke fundet nogle midler der hjælper på kvalmen endnu... 

Mange siger mariekiks, sodavands is... 

Anmeld

11. januar 2011

RiUL

MoarJ skriver:

Igår havde jeg en slem kvalme efter jeg lige havde taget en lur... Jeg kunne ikke få noget som helst ned... 

Jeg er 4+0 idag... 

Først da jeg gik i seng kunne jeg få lidt ned... Har fået at vide at man skal spise små måltider sådan i løbet af dagen... 

Jeg har ikke fundet nogle midler der hjælper på kvalmen endnu... 

Mange siger mariekiks, sodavands is... 

Det er frygteligt at man pludselig kan få det så dårligt  

Og jeg er så svimmel om morgenen, så når kæresten er taget afsted på job, må jeg ligge mig igen, og så begynder maven bare at vende sig. 

Anmeld

11. januar 2011

afrobabies

RiUL skriver:

Nej, det er også dyrt Men når jeg feks. har spist noget til aftensmad den ene dag, så kan jeg få det helt dårligt ved tanken om det bagefter. Ligesom hvis man har spist noget der var ulækkert, så har man ikke lyst til at spise det, det næste lange stykke tid. Så tilsidst kan det jo blive svært at finde på noget mad. 

Har du også dagligt kvalme?

Nej, jeg har været rimelig heldigt stillet Ingenting i min første graviditet, og i denne graviditet kastede jeg kun op en enkel dag, men kvalmen kan da godt komme, men ike så voldsomt Men jeg kender godt det med maden, jeg kan også være vildt sulten, og når jeg så har spist to skefulde, så skal jeg ikke have mere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.