Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Du kunne også lave en Banana split. Mums. Bananer smager altid godt med flere slags is flødeskum og chokolade sovs. MUMS:
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg smider dem i fryseren og bruger dem til enten smoothies eller kager!!
Stine og Lisa.
De skal da bruges til smoothies..
sammen med juice eller mælk og andre frugter og gerne nogle frosne imellem.
du kan altså også skære bananerne i skiver også fryse dem ned og efterfølgende bruge dem som frossen frugt til smoothies.
Jarnsaxa skriver: Hejsa! Kender I det, at der er tilbud på 10 bananer, og så når man kun af spise 5-6 stykker? Så sidder man der med nogle halvkedelige bananer, der ikke smager skide godt i sig selv, men som man måske kunne bruge i en eller anden opskrift. Kom glad med forslag til, hvor de gamle bananer kan få nyt liv
Hejsa!
Kender I det, at der er tilbud på 10 bananer, og så når man kun af spise 5-6 stykker? Så sidder man der med nogle halvkedelige bananer, der ikke smager skide godt i sig selv, men som man måske kunne bruge i en eller anden opskrift.
Kom glad med forslag til, hvor de gamle bananer kan få nyt liv
Steg dem i smør og strø sukker på så det caramelicerer.. Spis vanillie is til.. mums...
Smoothies
OPSKRIFT.....
Banana Cream Pie ( 8-10 pers.)
Ingredienser:
Tærtebund
100 g Koldt smør
150 g Mel
½-1 spsk Sukker
½ Æg
1 spsk Koldt vand
Fyld
150 g sukker
40 g hvedemel
1 tsk salt
475 ml mælk
3 æggeblommer, piskede
30 g smør
1 ¼ tsk vanilje essens
4 bananer
Sådan gør du:
Skær smørret i mindre stykker og smuldr det i melet.
Tilsæt sukker, æg og vand. Saml dejen hurtigt - dejen må ikke æltes.
Lad dejen hvile i køleskabet mindst ½ time, før den rulles.
Rul dejen ud på et meldrysset bord med kagerulle. Læg dejen i tærteformen og tryk dejen langs kanterne. Prik dejen med en gaffel.
Lad dejen hvile i køleskabet ½ time.
Bag den cirka 20-25 min. i en forvarmet oven ved 200°C.
Bland mel, sukker og salt i en tykbundet gryde.
Tilsæt mælken lidt efter lidt.
Varm op, ved middel varme, under konstant omrøring, indtil det hele koger. Lad det koge i 2 minutter og tag gryden af varmen.
Pisk æggeblommerne.
Bland en smule af den varme crème i æggeblommerne, rør rundt og hæld derefter æggeblommerne i den varme creme. Rør kraftigt i cremen i 2 minutter.
Tilsæt smør og vanilje essens og rør i cremen.
Skær bananerne i skiver.
Tærte
Læg bananskiverne i den bagte tærtebund. Hæld vaniljecremen over.
Bag i 30-35 minutter ved 175°C.
Lad tærten køle af og server den med flødeskum.
Tips
Kan serveres med cremefraiche men er klart bedst med flødeskum.
JellyBean skriver: 8-10 pers. Ingredienser: Tærtebund 100 g Koldt smør 150 g Mel ½-1 spsk Sukker ½ Æg 1 spsk Koldt vand Fyld 150 g sukker 40 g hvedemel 1 tsk salt 475 ml mælk 3 æggeblommer, piskede 30 g smør 1 ¼ tsk vanilje essens 4 bananer Sådan gør du: Tærtebund Skær smørret i mindre stykker og smuldr det i melet. Tilsæt sukker, æg og vand. Saml dejen hurtigt - dejen må ikke æltes. Lad dejen hvile i køleskabet mindst ½ time, før den rulles. Rul dejen ud på et meldrysset bord med kagerulle. Læg dejen i tærteformen og tryk dejen langs kanterne. Prik dejen med en gaffel. Lad dejen hvile i køleskabet ½ time. Bag den cirka 20-25 min. i en forvarmet oven ved 200°C. Fyld Bland mel, sukker og salt i en tykbundet gryde. Tilsæt mælken lidt efter lidt. Varm op, ved middel varme, under konstant omrøring, indtil det hele koger. Lad det koge i 2 minutter og tag gryden af varmen. Pisk æggeblommerne. Bland en smule af den varme crème i æggeblommerne, rør rundt og hæld derefter æggeblommerne i den varme creme. Rør kraftigt i cremen i 2 minutter. Tilsæt smør og vanilje essens og rør i cremen. Skær bananerne i skiver. Tærte Læg bananskiverne i den bagte tærtebund. Hæld vaniljecremen over. Bag i 30-35 minutter ved 175°C. Lad tærten køle af og server den med flødeskum. Tips Kan serveres med cremefraiche men er klart bedst med flødeskum.
8-10 pers.
Uuuuhhhm, lyder lækkert, det vil jeg prøve
Tak!
Kan man ikke skære dem i skiver, søde dem med sukkervand og lade dem tørre ved 50 grader i ovnen? Jeg har ikke selv prøvet det hehe
hva med smoothies??
der bruger jeg mine gamle bananer til
BANANA BREAD!! Amerikansk udgave af banankage - og meget bedre
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128