Gamle bananer - hvad kan de bruges til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

JellyBean

Det er godt nok også en kage, men...  Hvis jeg har for mange bananer laver jeg altid Banana Cream Pie. Det er altid en hitter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Jarnsaxa

Fru BP skriver:

Det er godt nok også en kage, men...  Hvis jeg har for mange bananer laver jeg altid Banana Cream Pie. Det er altid en hitter.

OPSKRIFT TAK

Anmeld

11. januar 2011

Alberts/

du kan stege den på panden, godt snasket ind i honning så de trækker honningen til sig, og så spis dem med is og flødeskum, mums

Anmeld

11. januar 2011

LLN

Jarnsaxa skriver:

Hejsa!

Kender I det, at der er tilbud på 10 bananer, og så når man kun af spise 5-6 stykker? Så sidder man der med nogle halvkedelige bananer, der ikke smager skide godt i sig selv, men som man måske kunne bruge i en eller anden opskrift.

Kom glad med forslag til, hvor de gamle bananer kan få nyt liv

Når jeg har bananer der bliver kedelige skræller jeg dem og knækker dem i 3-4 stykker og kommer dem i fryseren. Så bliver de smidt i blenderen med frosne jordbær, friskpresset appelsinjuice og lidt annanas. Uhm.

Anmeld

11. januar 2011

twinboys

Banan kage

Anmeld

11. januar 2011

Dinna88

Jarnsaxa skriver:

Hejsa!

Kender I det, at der er tilbud på 10 bananer, og så når man kun af spise 5-6 stykker? Så sidder man der med nogle halvkedelige bananer, der ikke smager skide godt i sig selv, men som man måske kunne bruge i en eller anden opskrift.

Kom glad med forslag til, hvor de gamle bananer kan få nyt liv

http://vegetarkontakt.dk/?opskrift-ristaffel-rigtig-laekkert-nemt=148

Det her smager hamrende godt!! Jeg steger dog ikke bananerne, spiser dem bare blandet i efter tilberedningen

Anmeld

11. januar 2011

Pige2009

Nalle skriver:

Bananakage!

Jeps! Den bruger jeg også altid. Især den fra Karoline's er god

Anmeld

11. januar 2011

Kay

flamberede bananer!!! smager sååå godt og serveres med vanilje is

bananer halveres på den lange led, brun farin smeltes på banden, bananerne vændes her i, og toil sist et skvæt wisky, og så hold en tændstik ved kanten, (medmindre man som vi har gas komfur), det skal gå stærkt for ellers er alcoholen kogt væk og så kan man ik flambere...

Anmeld

11. januar 2011

JulieE

Jeg har hørt, at bananer kan bruges til at søde pandekager (altså istedet for sukker) og tænker de nok skal være godt bløde for det virker

Ellers plejer jeg at bage banamuffins af gamle bananer

Anmeld

11. januar 2011

DK

Hehe, all right Einstein, lige dén kunne jeg godt selv komme frem til :p Men jeg tænkte på nogle lidt mere kreative ting måske..

Banan MUFFINS med masser af chokoladeklumper!

ejj... undskyld. Kunne ikke lade være. Men helt ærligt, hvorfor være kreativ, når man kan bage lækre kager!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.