Mad som er en kaloriebombe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

Becks

Laulund87 skriver:

Er der ikke nok nogen kloge hoveder herinde der kan komme med tips til, hvad man kan putte i maden til en undervægtig 1 årig?

Maria blev vejet i dag. Hun vejer 7,9 kg og måler 71 cm. Hun har tabt 50 gram på en måned

Hun har jo været en masse igennem og er småtspisende. Hun er FULD af energi og forbrænder en masse. Sundhedsplejersken siger at der er jo masser af forklaringer på hvorfor hun ikke tager på, men vi skal gøre noget.

Hun får masser af sødmælk og smør i maden. Det skal vi blive ved med (nærmest i overdrevet mængde)

Hun skal have det hun kan lide og vi ikke tænke så meget på om hun f.eks får kød hver dag, bare hun får MAD.

Hvad kan vi ellers gøre?

Kan hun lide kakaomælk? Hvis hun kan, så prøv at give hende 1 glas, hvor der er ½ kakao, evt. matildes og ½ fløde.. Giv hende et glas hver dag..

Ellers sælger aldi og liddl fløde yoghurter i bæger..

Min gudsøn på snart 3 har gået til diætist i 2 år, og det var nogle af de ting hun anbefalede..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Laulund87

Albertesmor skriver:

Jeg forstår slet slet ikke din sp  hvorfor begynde at ødelægge hendes fedtdepoter i så ung en alder, det med at man skal fylde dem med alt muligt fedtholdigt er en meget gammel skrøne.

Jeg fik en datter der vejede næsten 4700g ved fødslen, og var 46 cm lang, efterfølgende blev hun ammet og kun ammet, jeg var stresset og havde derfor ikke næring i min mælk hvilket resulterede i at hun tog mellem 0 og 70 gram på om ugen, hverken læge eller sp anbefalede andet end at hun fortsatte med sødmælk til måltiderne og fik en klat smør i hendes morgengrød, de var fuldstændige ubekymret så længe hun trivedes og ikke var ked af det, hun fulgte sin helt egen kurve og gør det stadig, hun er en ekstremt lang og slank pige hun bliver 4 til februar og er allerede  næsten 110 cm høj, hun har taget det i højden fremfor i vægten.

Hun kunne vende sig både den en vej og den anden i en meget tidlig alder, få uger faktisk, hun kravlede så da hun var under 6 måneder og gik da hun kun var 10 måneder, lægen har forsikret mig om hele vejen igennem at hun har haft travlt med noget andet end at spise, og jeg kan jo se resultatet nu, hun er som sagt næsten 110 cm men vejer kun 15,3 kg men hun er den smukkeste og slankeste samt mest vågne pige i hele universet

Jeg ville blot med min lille historie fortælle dig at dit barn har sin egen kurve og så længe hun trives så er det det primære

Nu er min datter jo syg og har problemer med spiserøret så det betyder ikke at hun "bare ikke gider spise".

Hun er bagud motorisk og hendes kurve knækker

Så det er de ting der gør at vi skal have fedt i hende hvis vi skal undgå sonden igen.

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

Tutter skriver:

Kan hun lide kakaomælk? Hvis hun kan, så prøv at give hende 1 glas, hvor der er ½ kakao, evt. matildes og ½ fløde.. Giv hende et glas hver dag..

Ellers sælger aldi og liddl fløde yoghurter i bæger..

Min gudsøn på snart 3 har gået til diætist i 2 år, og det var nogle af de ting hun anbefalede..

Jo hun elsker kakao så det var da smart

Flødeyoghurt? Ej det skal jeg da se på!

Tak for svar søde

Anmeld

10. januar 2011

slettet_7530

Laulund87 skriver:

Nu er min datter jo syg og har problemer med spiserøret så det betyder ikke at hun "bare ikke gider spise".

Hun er bagud motorisk og hendes kurve knækker

Så det er de ting der gør at vi skal have fedt i hende hvis vi skal undgå sonden igen.

Ja okay den har jeg så misset

Anmeld

10. januar 2011

SHERO

Har samme problem med min søn, han bliver ved med at dykke på sin vægtkurve fordi han nægter at spise i lange perioder af gangen... Så her hjemme får han lige for tiden hvad han vil spise, blir jeg simpelthen nød til ellers spiser han slet ikke. Så han får piskefløde i sin øllebrød, fede oste, mayonaise på sin pålæg og sødmælk. Prøver så vidt muligt at supplere med sunde fedtstoffer, så han ikke får får meget mælkefedt/kødfedt. Så smagsneutralt planteolier i hans kartoflemos mv... Har en rigtig rigtig rigtig kræsen dreng, og det gør det ikke lettere...

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

Albertesmor skriver:

Ja okay den har jeg så misset

Det er helt okay Jeg kunne jo også have skrevet hvad hun fejler

Anmeld

10. januar 2011

Henri84

Det vi har fået anbefalet er også smør/fedt i alt hvor det overhovedet er muligt, proteindrikke med fløde (hjemmelavede), nutella, flødeyoghurt fra Aldi.. Han elsker de flødeyoghurter

Anmeld

10. januar 2011

Henri84

Det vi har fået anbefalet er også smør/fedt i alt hvor det overhovedet er muligt, proteindrikke med fløde (hjemmelavede), nutella, flødeyoghurt fra Aldi.. Han elsker de flødeyoghurter

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

Tullen85 skriver:

Har samme problem med min søn, han bliver ved med at dykke på sin vægtkurve fordi han nægter at spise i lange perioder af gangen... Så her hjemme får han lige for tiden hvad han vil spise, blir jeg simpelthen nød til ellers spiser han slet ikke. Så han får piskefløde i sin øllebrød, fede oste, mayonaise på sin pålæg og sødmælk. Prøver så vidt muligt at supplere med sunde fedtstoffer, så han ikke får får meget mælkefedt/kødfedt. Så smagsneutralt planteolier i hans kartoflemos mv... Har en rigtig rigtig rigtig kræsen dreng, og det gør det ikke lettere...

Det er de samme ting vi gør, dog uden resultat. Øv Men man må jo bare holde hovedet koldt og fortsætte

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

Henri84 skriver:

Jeg må i gang med at lave de drikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.