Mad som er en kaloriebombe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

Caroline86

Jeg tænker også fede "smoothies" og tilbage til den gamle danske mad med masser af flødeSOVS

Hun er en sej lille pige, så hun skal nok få pakket noget vægt på, smukke!!

kram herfra du ved hvor jeg er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Laulund87

lotchen skriver:

Det der virker i hvert fald på mig om sommeren, he he... (Har godt nok det modsatte problem af lillepigen...)

Kunne også forestille mig det er godt til hende om sommeren for hun vil helst heller ikke drikke

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

Caroline86 skriver:

Jeg tænker også fede "smoothies" og tilbage til den gamle danske mad med masser af flødeSOVS

Hun er en sej lille pige, så hun skal nok få pakket noget vægt på, smukke!!

kram herfra du ved hvor jeg er

Jeg føler næsten ikke jeg kan lave mere fed mad til hende Men hun skal jo have det når hun ikke tager på

Tusind tak søde

Anmeld

10. januar 2011

SussieThyssen

Laulund87 skriver:

Er der ikke nok nogen kloge hoveder herinde der kan komme med tips til, hvad man kan putte i maden til en undervægtig 1 årig?

Maria blev vejet i dag. Hun vejer 7,9 kg og måler 71 cm. Hun har tabt 50 gram på en måned

Hun har jo været en masse igennem og er småtspisende. Hun er FULD af energi og forbrænder en masse. Sundhedsplejersken siger at der er jo masser af forklaringer på hvorfor hun ikke tager på, men vi skal gøre noget.

Hun får masser af sødmælk og smør i maden. Det skal vi blive ved med (nærmest i overdrevet mængde)

Hun skal have det hun kan lide og vi ikke tænke så meget på om hun f.eks får kød hver dag, bare hun får MAD.

Hvad kan vi ellers gøre?

Som Sisse/Ladydan siger..piskefløde skal der til.
Giv hende den fede ost, rigtigt smør, mange små mellemmåltider, alt det som vi andre buler ud af, bare vi kigger på det.
Men du skal også være klar over, at nogle børn bare er bygget til at være små og undervægtige, og måske vil være det hele livet, andre vender pludseligt bøtten, og så bliver det modsatte et problem.

Min søn var en ordentlig basse da han blev født, men han var også undervægtig som 3 årig og voksede ikke fra han var 3 til han var 5.
Da han var 7 år fik han fjernet mandler og så vendte karrusellen.
Han begyndte at spise og tage på.
I dag er han 13 år og høj som et hus og skal passe på med vægten.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. januar 2011

twinboys

Laulund87 skriver:

Er der ikke nok nogen kloge hoveder herinde der kan komme med tips til, hvad man kan putte i maden til en undervægtig 1 årig?

Maria blev vejet i dag. Hun vejer 7,9 kg og måler 71 cm. Hun har tabt 50 gram på en måned

Hun har jo været en masse igennem og er småtspisende. Hun er FULD af energi og forbrænder en masse. Sundhedsplejersken siger at der er jo masser af forklaringer på hvorfor hun ikke tager på, men vi skal gøre noget.

Hun får masser af sødmælk og smør i maden. Det skal vi blive ved med (nærmest i overdrevet mængde)

Hun skal have det hun kan lide og vi ikke tænke så meget på om hun f.eks får kød hver dag, bare hun får MAD.

Hvad kan vi ellers gøre?

Protein drik , grød lavet på mælk, flødeskum på toppen... smør margarine i alt og på alt... og sødmælk med fløde i... Gerne mayo på alt pålæg og til at dyppe i...

Majbritt

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Som Sisse/Ladydan siger..piskefløde skal der til.
Giv hende den fede ost, rigtigt smør, mange små mellemmåltider, alt det som vi andre buler ud af, bare vi kigger på det.
Men du skal også være klar over, at nogle børn bare er bygget til at være små og undervægtige, og måske vil være det hele livet, andre vender pludseligt bøtten, og så bliver det modsatte et problem.

Min søn var en ordentlig basse da han blev født, men han var også undervægtig som 3 årig og voksede ikke fra han var 3 til han var 5.
Da han var 7 år fik han fjernet mandler og så vendte karrusellen.
Han begyndte at spise og tage på.
I dag er han 13 år og høj som et hus og skal passe på med vægten.

Kærligst
Sussie

Hun får alt det du nævner, og sundhedsplejersken sagde at vi gør det vi skal. Vi skal bare blive ved!

Anmeld

10. januar 2011

SussieThyssen

Laulund87 skriver:

Hun får alt det du nævner, og sundhedsplejersken sagde at vi gør det vi skal. Vi skal bare blive ved!

Ja, der er ikke andet at gøre.
Held og lykke med det.

Anmeld

10. januar 2011

Miss.Sunshine

Laulund87 skriver:

Hvad kan vi ellers gøre?

Hej Søde

Er der slet ikke noget hun vil "gnaske" i? ellers så er de fleste små børn vilde med at spise de der trekantede "den leende ko" smøre oste. Altså bare osten. der er fint med fedt i og de små skal ikke tygge i noget hårdt. Det er blødt og lækkert.

Og ellers så , kartoffelmos med fløde og smør og evt med indmaden fra pølser blendet ud i. ( det smager herre godt) og det kan du lave i den konsistens hun kan lide.

Og ellers så ja smoothies, med is og bær/frugt og fløde.

Og mariekiks med smør/nutella imellem, det kan mange børn også godt lide.

Håber du kunne bruge det lidt.

Knus

Anmeld

10. januar 2011

slettet_7530

Laulund87 skriver:

Hvad kan vi ellers gøre?

Jeg forstår slet slet ikke din sp  hvorfor begynde at ødelægge hendes fedtdepoter i så ung en alder, det med at man skal fylde dem med alt muligt fedtholdigt er en meget gammel skrøne.

Jeg fik en datter der vejede næsten 4700g ved fødslen, og var 46 cm lang, efterfølgende blev hun ammet og kun ammet, jeg var stresset og havde derfor ikke næring i min mælk hvilket resulterede i at hun tog mellem 0 og 70 gram på om ugen, hverken læge eller sp anbefalede andet end at hun fortsatte med sødmælk til måltiderne og fik en klat smør i hendes morgengrød, de var fuldstændige ubekymret så længe hun trivedes og ikke var ked af det, hun fulgte sin helt egen kurve og gør det stadig, hun er en ekstremt lang og slank pige hun bliver 4 til februar og er allerede  næsten 110 cm høj, hun har taget det i højden fremfor i vægten.

Hun kunne vende sig både den en vej og den anden i en meget tidlig alder, få uger faktisk, hun kravlede så da hun var under 6 måneder og gik da hun kun var 10 måneder, lægen har forsikret mig om hele vejen igennem at hun har haft travlt med noget andet end at spise, og jeg kan jo se resultatet nu, hun er som sagt næsten 110 cm men vejer kun 15,3 kg men hun er den smukkeste og slankeste samt mest vågne pige i hele universet

Jeg ville blot med min lille historie fortælle dig at dit barn har sin egen kurve og så længe hun trives så er det det primære

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

Miss.Sunshine skriver:

Hej Søde

Er der slet ikke noget hun vil "gnaske" i? ellers så er de fleste små børn vilde med at spise de der trekantede "den leende ko" smøre oste. Altså bare osten. der er fint med fedt i og de små skal ikke tygge i noget hårdt. Det er blødt og lækkert.

Og ellers så , kartoffelmos med fløde og smør og evt med indmaden fra pølser blendet ud i. ( det smager herre godt) og det kan du lave i den konsistens hun kan lide.

Og ellers så ja smoothies, med is og bær/frugt og fløde.

Og mariekiks med smør/nutella imellem, det kan mange børn også godt lide.

Håber du kunne bruge det lidt.

Knus

Det kan jeg bestemt bruge søde!

Skønt med nye idéer, jeg må igang med at skrive en liste med forslag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.