Laulund87 skriver:
Er der ikke nok nogen kloge hoveder herinde der kan komme med tips til, hvad man kan putte i maden til en undervægtig 1 årig?
Maria blev vejet i dag. Hun vejer 7,9 kg og måler 71 cm. Hun har tabt 50 gram på en måned
Hun har jo været en masse igennem og er småtspisende. Hun er FULD af energi og forbrænder en masse. Sundhedsplejersken siger at der er jo masser af forklaringer på hvorfor hun ikke tager på, men vi skal gøre noget.
Hun får masser af sødmælk og smør i maden. Det skal vi blive ved med (nærmest i overdrevet mængde)
Hun skal have det hun kan lide og vi ikke tænke så meget på om hun f.eks får kød hver dag, bare hun får MAD.
Hvad kan vi ellers gøre?
Jeg forstår slet slet ikke din sp
hvorfor begynde at ødelægge hendes fedtdepoter i så ung en alder, det med at man skal fylde dem med alt muligt fedtholdigt er en meget gammel skrøne.
Jeg fik en datter der vejede næsten 4700g ved fødslen, og var 46 cm lang, efterfølgende blev hun ammet og kun ammet, jeg var stresset og havde derfor ikke næring i min mælk hvilket resulterede i at hun tog mellem 0 og 70 gram på om ugen, hverken læge eller sp anbefalede andet end at hun fortsatte med sødmælk til måltiderne og fik en klat smør i hendes morgengrød, de var fuldstændige ubekymret så længe hun trivedes og ikke var ked af det, hun fulgte sin helt egen kurve og gør det stadig, hun er en ekstremt lang og slank pige hun bliver 4 til februar og er allerede næsten 110 cm høj, hun har taget det i højden fremfor i vægten.
Hun kunne vende sig både den en vej og den anden i en meget tidlig alder, få uger faktisk, hun kravlede så da hun var under 6 måneder og gik da hun kun var 10 måneder, lægen har forsikret mig om hele vejen igennem at hun har haft travlt med noget andet end at spise, og jeg kan jo se resultatet nu, hun er som sagt næsten 110 cm men vejer kun 15,3 kg men hun er den smukkeste og slankeste samt mest vågne pige i hele universet 
Jeg ville blot med min lille historie fortælle dig at dit barn har sin egen kurve og så længe hun trives så er det det primære