Mad som er en kaloriebombe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.125 visninger
29 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

Laulund87

Er der ikke nok nogen kloge hoveder herinde der kan komme med tips til, hvad man kan putte i maden til en undervægtig 1 årig?

Maria blev vejet i dag. Hun vejer 7,9 kg og måler 71 cm. Hun har tabt 50 gram på en måned

Hun har jo været en masse igennem og er småtspisende. Hun er FULD af energi og forbrænder en masse. Sundhedsplejersken siger at der er jo masser af forklaringer på hvorfor hun ikke tager på, men vi skal gøre noget.

Hun får masser af sødmælk og smør i maden. Det skal vi blive ved med (nærmest i overdrevet mængde)

Hun skal have det hun kan lide og vi ikke tænke så meget på om hun f.eks får kød hver dag, bare hun får MAD.

Hvad kan vi ellers gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Nemesis

jeg har haft held til at give sara fedtegrever som snack. dem kan hun godt li. de er lidt salte men det er jo det rene spæk.

Små minisalamier kan Sara også godt li at gå og gnaske på..mini kabanossi hedder de.

bland lidt piskefløde i sødmælken så fedtprocenter bliver endnu højere. i sovsen, i grøden/på havregrynene.

Det er lige hvad jeg ville gøre hvis ikke Sara er var mælkeallergiker.

:-) sisse

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

ladydan1 skriver:

jeg har haft held til at give sara fedtegrever som snack. dem kan hun godt li. de er lidt salte men det er jo det rene spæk.

Små minisalamier kan Sara også godt li at gå og gnaske på..mini kabanossi hedder de.

bland lidt piskefløde i sødmælken så fedtprocenter bliver endnu højere. i sovsen, i grøden/på havregrynene.

Det er lige hvad jeg ville gøre hvis ikke Sara er var mælkeallergiker.

:-) sisse

Hvad er det første du nævner?

De der salami vil jeg prøve til hende Fløde får hun jævnligt..

Anmeld

10. januar 2011

Nemesis

Laulund87 skriver:

Hvad er det første du nævner?

De der salami vil jeg prøve til hende Fløde får hun jævnligt..

fedtegrever..ja det er egentlig noget man kan bruge som pålæg, men det er sådan nogle klumper som er stegt sprøde.

de fåes i en pose og de plejer at ligge sammen med pålægget.

:-) Sisse

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

ladydan1 skriver:

fedtegrever..ja det er egentlig noget man kan bruge som pålæg, men det er sådan nogle klumper som er stegt sprøde.

de fåes i en pose og de plejer at ligge sammen med pålægget.

:-) Sisse

Jeg var ude at handle i dag og der fandt jeg fedt med dem ovenpå, så det prøver vi

Tak for svar!

Anmeld

10. januar 2011

klmf

Du kan måske lave en kalorierig drik til hende, evt med jordbær eller anden frugt så hun kan lide det... Fløde blendet med jordbær og kærnemælk fx... Eller flødeis....

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

lotchen skriver:

Du kan måske lave en kalorierig drik til hende, evt med jordbær eller anden frugt så hun kan lide det... Fløde blendet med jordbær og kærnemælk fx... Eller flødeis....

Det lyder slet ikke tosset

Anmeld

10. januar 2011

klmf

Laulund87 skriver:

Det lyder slet ikke tosset

Det bruger vi til vores småtspisende patienter Nemlig godt når man ikke orker så meget mad, så er det ligesom noget andet når det er flydende...

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

lotchen skriver:

Det bruger vi til vores småtspisende patienter Nemlig godt når man ikke orker så meget mad, så er det ligesom noget andet når det er flydende...

Ja og hun er ikke så god til at tygge maden, så det er nok et hit

Hun skal altså til at tage på!

Anmeld

10. januar 2011

klmf

Laulund87 skriver:

Ja og hun er ikke så god til at tygge maden, så det er nok et hit

Hun skal altså til at tage på!

Det der virker i hvert fald på mig om sommeren, he he... (Har godt nok det modsatte problem af lillepigen...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.