Troede ellers min viden var stor - men må sande...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

SussieThyssen

Pia. skriver:

....At jeg ikke har så meget forstand på det her som jeg troede... Sidste år mistede Mille sin højt elskede Kanin "Ninus" - han var noget af det tammeste jeg nogen sinde har oplevet - vi har 3 kaniner og de er alle tamme - men ham her var noget helt speciel, så tabet var stort...

Vi finder en ny kanin til Mille og henter ham (Emil) hjem.

I starten er han meget nervøs og jeg slår det hen med at han er lidt bange da han er kommet væk fra de andre unger og moren (han var 8 uger da vi hentede ham) - vi tager ham op dagligt kæler og nuser med ham men det ændre sig slet ikke han er helt stiv i kroppen og vil bare væk fra os ... nu er han begyndt at bide - når man stikker hånden ned til ham i buret løber han hen (som om han jagter en) og bider - og det er ikke bare et nap han bider hul... Mille tør af gode grunde ikke tage ham op mere og jeg tør dårligt give ham mad... vi har haft ham ca. 5 mdr. og det ændre sig ikke... I går tog jeg ham så op og sad med ham længe, nussede ham og ordnede hans pæls (han er løvehoved og noget af det smukkeste) han lå lige så forsigtigt på et håndklæde på mine ben og virkede rolig lige pludselig tager fanden ved den kanin og den hakker mig så hårdt ned i låret at jeg begyndte at bløde (igennem bukserne).... Han væser/grynter mærkeligt når han gør det...

Hvad pokker skal jeg gøre med denne her kanin og er der nogen af jer der har haft kaniner som var aggresive ?

Er samdder ked af det for Mille savner at have sin kanin hun kan ligge og putte med - men det er helt umuligt med ham her...

Kontaktede vores dyrlæge lige da vi havde fået ham (efter nogle uger) og hun sagde giv ham lige lidt tid og se om det ikke bliver bedre når han vender sig til at være oppe - hun mente ikke han var kælet så meget med de første 8 uger....

iiiii tænk at sådan et lille dyr kan irritere mig...

Knus Pia, som håber at en af jer kan give mig et godt råd eller om ikke andet fortælle mig om denne her kanin aldrig bliver god igen...

Desværre findes den slags kaniner og man kan ikke lære dem at lade være.
Jeg fik engang en hermlinkanin, der også gjorde det, og der var ikke andet at gøre end at komme af med den.
Faktisk bed kaniner ofte, da jeg var barn, og det er blevet avlet ud af dem, men ind imellem, så kan man altså være en uheldig en af slagsen.
Så hvis jeg var jer, så ville jeg se at få den afsat og så få en anden.
Jeg har haft mange kaniner, som voksen, mens børnene var små, men kun oplevet det med den ene, så det er ikke så tit det sker.
Når I skal vælge en, så brug tid på at iagttage dem og vælg en, der lader sig tage villigt op og søger kontakt med jer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Pia.

SussieThyssen skriver:

Desværre findes den slags kaniner og man kan ikke lære dem at lade være.
Jeg fik engang en hermlinkanin, der også gjorde det, og der var ikke andet at gøre end at komme af med den.
Faktisk bed kaniner ofte, da jeg var barn, og det er blevet avlet ud af dem, men ind imellem, så kan man altså være en uheldig en af slagsen.
Så hvis jeg var jer, så ville jeg se at få den afsat og så få en anden.
Jeg har haft mange kaniner, som voksen, mens børnene var små, men kun oplevet det med den ene, så det er ikke så tit det sker.
Når I skal vælge en, så brug tid på at iagttage dem og vælg en, der lader sig tage villigt op og søger kontakt med jer.

Kærligst
Sussie

Tak for dit svar søde Sussie - hvis du læser i bunden af side 1 har jeg skrevet et nyt indlæg om vores nye lille familie medlem vi skal hente på Fredag og så er der også billede af ham den frække...

Anmeld

11. januar 2011

SussieThyssen

Pia. skriver:

Tak for dit svar søde Sussie - hvis du læser i bunden af side 1 har jeg skrevet et nyt indlæg om vores nye lille familie medlem vi skal hente på Fredag og så er der også billede af ham den frække...

hehe..ups..det så jeg ikke lige..scrollede hurtigt hen over det.
Undskyld!
Held og lykke med den nye ninus

Anmeld

11. januar 2011

ESV

Pia. skriver:

....At jeg ikke har så meget forstand på det her som jeg troede... Sidste år mistede Mille sin højt elskede Kanin "Ninus" - han var noget af det tammeste jeg nogen sinde har oplevet - vi har 3 kaniner og de er alle tamme - men ham her var noget helt speciel, så tabet var stort...

Vi finder en ny kanin til Mille og henter ham (Emil) hjem.

I starten er han meget nervøs og jeg slår det hen med at han er lidt bange da han er kommet væk fra de andre unger og moren (han var 8 uger da vi hentede ham) - vi tager ham op dagligt kæler og nuser med ham men det ændre sig slet ikke han er helt stiv i kroppen og vil bare væk fra os ... nu er han begyndt at bide - når man stikker hånden ned til ham i buret løber han hen (som om han jagter en) og bider - og det er ikke bare et nap han bider hul... Mille tør af gode grunde ikke tage ham op mere og jeg tør dårligt give ham mad... vi har haft ham ca. 5 mdr. og det ændre sig ikke... I går tog jeg ham så op og sad med ham længe, nussede ham og ordnede hans pæls (han er løvehoved og noget af det smukkeste) han lå lige så forsigtigt på et håndklæde på mine ben og virkede rolig lige pludselig tager fanden ved den kanin og den hakker mig så hårdt ned i låret at jeg begyndte at bløde (igennem bukserne).... Han væser/grynter mærkeligt når han gør det...

Hvad pokker skal jeg gøre med denne her kanin og er der nogen af jer der har haft kaniner som var aggresive ?

Er samdder ked af det for Mille savner at have sin kanin hun kan ligge og putte med - men det er helt umuligt med ham her...

Kontaktede vores dyrlæge lige da vi havde fået ham (efter nogle uger) og hun sagde giv ham lige lidt tid og se om det ikke bliver bedre når han vender sig til at være oppe - hun mente ikke han var kælet så meget med de første 8 uger....

iiiii tænk at sådan et lille dyr kan irritere mig...

Knus Pia, som håber at en af jer kan give mig et godt råd eller om ikke andet fortælle mig om denne her kanin aldrig bliver god igen...

Jeg ville give op og finde en anden kanin.

jeg har en gang haft en kanin der fuldstændig opførte sig som du beskriver og der var bare intet at gøre.

Selv om det er hårdt vil jeg mene du/i har kæmpet for at gøre den tam og tryg og når det ikke lykkes ville jeg desværre nok vælge at lade den aflive, også for dyrets skyld. Den er vel ik ke tjent med at have det så skidt at den føler behov for at bide.

Din datter er heller ikke tjent med at have et dyr hun er bange for.

Håber i finder en løsning og din datter får et dyr hun kan nusse, putte og hygge med.

Anmeld

11. januar 2011

Calliope

Pia. skriver:

Tak for alle jeres svar... Emil (kaninen) får selvfølgelig lov at blive han kommer I kanin gården til foråret og kan gå og hygge sig der - måske bliver det bedre med tiden - vi må se...

Vi har I dag fundet en ny lille fin kanin, som vi skal hente på fredag, til Mille pigen og hun glæder sig rigtig meget - hun er ked af Emil ikke blev som hun havde drømt om (lignede den gamle Ninus) men vi prøver igen - kan jo læse at flere af jer har haft aggresive kaniner...

Her er vores nye lille dreng...

Han ser godt nok sød ud 

Jeg håber han er noget bedre og vil gøre din datter glad igen 

Anmeld

11. januar 2011

ESV

Pia. skriver:

Tak for alle jeres svar... Emil (kaninen) får selvfølgelig lov at blive han kommer I kanin gården til foråret og kan gå og hygge sig der - måske bliver det bedre med tiden - vi må se...

Vi har I dag fundet en ny lille fin kanin, som vi skal hente på fredag, til Mille pigen og hun glæder sig rigtig meget - hun er ked af Emil ikke blev som hun havde drømt om (lignede den gamle Ninus) men vi prøver igen - kan jo læse at flere af jer har haft aggresive kaniner...

Her er vores nye lille dreng...

Havde ikke lige spottet dette indlæg da jeg svarede men hvor er den nye bare SØD.. Håber han bliver det i drømmer om.. Og super at i har en løsning til den anden, håber den er mere til andre kaniner end til mennesker..

Anmeld

11. januar 2011

Nattøs

Pia. skriver:

I skal også lige se ham den "frække" - ikke - børnevenlige - kanin... som kommer i kaningården til foråret og hygge med de andre.

Han er nu en rigtig smuk dreng - en løvehoved..

Bare hans øjne, ligner en dræber kanin

Anmeld

11. januar 2011

Amso

Har ikke lige nogen råd til hvad i kan gøre nu... Andet end så småt at vænne den til jer, starte forfra. Kan godt lade sig gøre nogen gange at genvinde tilliden..

Men ved at hvis en kanin ikke er tam, er det dummeste man kan gøre at tage dem op og nusse dem.. De skal have tillid til ens hænder, og skal selv komme til en. Men at holde dem inde til sig for at de skal vænne sig til at blive nusset kan de ikke li... Det at blive taget op føles som et angreb, fra et andet dyr, og man skal derfor kun tage kaniner op i armene og holde dem hvis man skal transporetere dem, klippe negle eller lignende.. ( eller hvis den er helt og aldeles tam..!

Og hvis de virker som om de syntes det rart at ligge i skødet, fordi de ligger stille, er det som regel fordi de er dødsens-angst.  Sorry... En kanin som stoler på en, kommer selv hen til en og hopper og i skødet, puffer til ens hænder fordi den vil have opmærksomhed, og kan til tider grynte af glæde..

Tænker den kanin i har som bider, måske er begyndt på det, fordi i ikke har vundet dens tillid til jer, før i er begyndt på alt det krammeri og tagen op og sådanne..?? Og at den måske bider fordi den netop er bange for at blive taget op, og at den har bidt dig i låret da den lå stille, fordi den har været meget angst.

Det blev måske lidt langt  Og ja selvfølgelig skal din datter have en kanin som ikke bider hende, det også synd for hende..  

Hilsen Anne-Mette som selv har verdens mest kælne kanin ( hopper op i skødet på en når den er i løbegård, og op i sofaen når den er inde &nbsp Og så en som jeg arbejder så småt med skal blive ordentlig tam. Det går langsomt, men sikkert fremad...

Anmeld

11. januar 2011

Chamomile

Celina savnede et kæledyr (vi har tidligere haft en ilder, som var hendes bedste ven- men han måtte aflives pga. organsvigt), og vi besluttede os for at få en kanin fra en opdrætter. Til sidst måtte vi dog finde et nyt hjem til ham, da han ikke var egnet til små børn- han angreb og bed hende flere gange, og hun blev bange for ham Desværre er det ikke altid let, at finde det perfekte kæledyr.

Anmeld

11. januar 2011

Chamomile

Celina savnede et kæledyr (vi har tidligere haft en ilder, som var hendes bedste ven- men han måtte aflives pga. organsvigt), og vi besluttede os for at få en kanin fra en opdrætter. Til sidst måtte vi dog finde et nyt hjem til ham, da han ikke var egnet til små børn- han angreb og bed hende flere gange, og hun blev bange for ham Desværre er det ikke altid let, at finde det perfekte kæledyr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.