....At jeg ikke har så meget forstand på det her som jeg troede... Sidste år mistede Mille sin højt elskede Kanin "Ninus" - han var noget af det tammeste jeg nogen sinde har oplevet - vi har 3 kaniner og de er alle tamme - men ham her var noget helt speciel, så tabet var stort... 
Vi finder en ny kanin til Mille og henter ham (Emil) hjem.
I starten er han meget nervøs og jeg slår det hen med at han er lidt bange da han er kommet væk fra de andre unger og moren (han var 8 uger da vi hentede ham) - vi tager ham op dagligt kæler og nuser med ham men det ændre sig slet ikke han er helt stiv i kroppen og vil bare væk fra os ... nu er han begyndt at bide - når man stikker hånden ned til ham i buret løber han hen (som om han jagter en) og bider - og det er ikke bare et nap han bider hul... Mille tør af gode grunde ikke tage ham op mere og jeg tør dårligt give ham mad... vi har haft ham ca. 5 mdr. og det ændre sig ikke... I går tog jeg ham så op og sad med ham længe, nussede ham og ordnede hans pæls (han er løvehoved og noget af det smukkeste) han lå lige så forsigtigt på et håndklæde på mine ben og virkede rolig lige pludselig tager fanden ved den kanin og den hakker mig så hårdt ned i låret at jeg begyndte at bløde (igennem bukserne).... Han væser/grynter mærkeligt når han gør det...
Hvad pokker skal jeg gøre med denne her kanin og er der nogen af jer der har haft kaniner som var aggresive ?
Er samdder ked af det for Mille savner at have sin kanin hun kan ligge og putte med - men det er helt umuligt med ham her...
Kontaktede vores dyrlæge lige da vi havde fået ham (efter nogle uger) og hun sagde giv ham lige lidt tid og se om det ikke bliver bedre når han vender sig til at være oppe - hun mente ikke han var kælet så meget med de første 8 uger....
iiiii tænk at sådan et lille dyr kan irritere mig...
Knus Pia, som håber at en af jer kan give mig et godt råd eller om ikke andet fortælle mig om denne her kanin aldrig bliver god igen...
Anmeld