Troede ellers min viden var stor - men må sande...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.895 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

Pia.

....At jeg ikke har så meget forstand på det her som jeg troede... Sidste år mistede Mille sin højt elskede Kanin "Ninus" - han var noget af det tammeste jeg nogen sinde har oplevet - vi har 3 kaniner og de er alle tamme - men ham her var noget helt speciel, så tabet var stort...

Vi finder en ny kanin til Mille og henter ham (Emil) hjem.

I starten er han meget nervøs og jeg slår det hen med at han er lidt bange da han er kommet væk fra de andre unger og moren (han var 8 uger da vi hentede ham) - vi tager ham op dagligt kæler og nuser med ham men det ændre sig slet ikke han er helt stiv i kroppen og vil bare væk fra os ... nu er han begyndt at bide - når man stikker hånden ned til ham i buret løber han hen (som om han jagter en) og bider - og det er ikke bare et nap han bider hul... Mille tør af gode grunde ikke tage ham op mere og jeg tør dårligt give ham mad... vi har haft ham ca. 5 mdr. og det ændre sig ikke... I går tog jeg ham så op og sad med ham længe, nussede ham og ordnede hans pæls (han er løvehoved og noget af det smukkeste) han lå lige så forsigtigt på et håndklæde på mine ben og virkede rolig lige pludselig tager fanden ved den kanin og den hakker mig så hårdt ned i låret at jeg begyndte at bløde (igennem bukserne).... Han væser/grynter mærkeligt når han gør det...

Hvad pokker skal jeg gøre med denne her kanin og er der nogen af jer der har haft kaniner som var aggresive ?

Er samdder ked af det for Mille savner at have sin kanin hun kan ligge og putte med - men det er helt umuligt med ham her...

Kontaktede vores dyrlæge lige da vi havde fået ham (efter nogle uger) og hun sagde giv ham lige lidt tid og se om det ikke bliver bedre når han vender sig til at være oppe - hun mente ikke han var kælet så meget med de første 8 uger....

iiiii tænk at sådan et lille dyr kan irritere mig...

Knus Pia, som håber at en af jer kan give mig et godt råd eller om ikke andet fortælle mig om denne her kanin aldrig bliver god igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

2721

Hej
Jeg har gennem tiden haft rigtig mange kaniner. De fleste super tamme som dine. Men jeg har også haft 2 som jeres Emil og de ændrede desværre aldrig adfærd. Den ene var en Hermelin og den anden som jeres et Løvehovedet. Fik at vide en gang af en opdrætter på en udstilling at særligt Hermeliner havde den tendens hvis der var meget indavl

Anmeld

10. januar 2011

Katja1987

Jeg havde en sterilliseret hun kanin der var ligedan, men jeg fik den opdraget.. Var nok os lidt "hård" ved den.. Men den sku ikk jagte mig når jeg gav den mad og bide mig når jeg kælede den.. Så man kan altså godt tage kampen op, men den er svær og hård..

Men ellers søde Pia har jeg en super sød brun han jeg gerne vil af med

Knus Katja

Anmeld

10. januar 2011

Pia.

Puslingen skriver:

Hej
Jeg har gennem tiden haft rigtig mange kaniner. De fleste super tamme som dine. Men jeg har også haft 2 som jeres Emil og de ændrede desværre aldrig adfærd. Den ene var en Hermelin og den anden som jeres et Løvehovedet. Fik at vide en gang af en opdrætter på en udstilling at særligt Hermeliner havde den tendens hvis der var meget indavl

lige det med indavl har jeg tænkt meget på - de gik så mange kaniner i en kæmpe kaningård - hvor de kunne grave huller og komme under jorden m.m (uden tvivl luksus) - i den ene halvdel gik moren med sine unger plus 4-5 andre voksne hunner men der var kun en han - ham kaldte de deres bedste avls han fordi han lavede så smukke farver....

Er bare så ked af det specielt på Milles vegne, for det her skulle jo gerne havde endt med at være et lille bitte plaster på såret over tabet af gamle Ninus... ....

Anmeld

10. januar 2011

Pia.

Katja1987 skriver:

Jeg havde en sterilliseret hun kanin der var ligedan, men jeg fik den opdraget.. Var nok os lidt "hård" ved den.. Men den sku ikk jagte mig når jeg gav den mad og bide mig når jeg kælede den.. Så man kan altså godt tage kampen op, men den er svær og hård..

Men ellers søde Pia har jeg en super sød brun han jeg gerne vil af med

Knus Katja

He He søde Katja... Har du stadig ham ? .... ... Han skal helst ikke være så stor ...

Tak for dit svar Katja - håber at jeg lige som dig kan få ham til at blive bedre, men han er virkelig ondskabsfuld over for mig/os ....

Og Mille har givet op - hun vil ikke selv tage ham op (hvilket jeg godt forstår)... Han fik lov at gå inden for i et stort bur her inde så han rigtig kunne blive tam - men lige nu er det bare slet ikke sjovt at have ham ...

knus Pia ....

Anmeld

10. januar 2011

Diana...

Min nr 3 kanin var præcis som jeres Emil og da jeg havde kæmpet med den nogen måneder afleveret jeg den til en af min mors kollega som har MANGE kaniner det har en hel fold og løbe på, så besluttet den havde det bedre der, da jeg ikke ville give den det den havde brug for, fordi den også angreb mig og min kat. 

Så nu har jeg en ny igen og den er lige som tam som mine andre kaniner har været. 

Anmeld

10. januar 2011

2721

Pia. skriver:

lige det med indavl har jeg tænkt meget på - de gik så mange kaniner i en kæmpe kaningård - hvor de kunne grave huller og komme under jorden m.m (uden tvivl luksus) - i den ene halvdel gik moren med sine unger plus 4-5 andre voksne hunner men der var kun en han - ham kaldte de deres bedste avls han fordi han lavede så smukke farver....

Er bare så ked af det specielt på Milles vegne, for det her skulle jo gerne havde endt med at være et lille bitte plaster på såret over tabet af gamle Ninus... ....

Kan jeg godt forstå du er.
Personligt er jeg heller ikke en der gir op og beholdte også begge mine, men de blev aldrig rigtig kælekaniner
Men måske det kan lykkes for dig.

Indavl er nok en stor synder og hvis han er deres bedste avlshan kan det jo snildt være derfor og så er det jo noget oppe i hovedet på ham. Tror jeg havde fundet mig en dejlig rolig krydsning da der ofte er mere held ved dem og så pensioneret Emil i en tidlig alder til bare og gå og hygge for sig sev. Men der er self dyrt og plads krævende

Anmeld

10. januar 2011

bette

har selv haft 2 kaniner.. og den ene var super kælen og bed aldrig eller sådan noget.. rigtig kælepot.. 

og så har jeg haft en anden.. den bed hele tiden og ville slet ikke løftes op.. jeg endte med at finde en plads til den på en gård.. 

jeg tror simpelthen der er noget galt oveni hovedet på dem når de er sådan.. for hun blev heller aldrig tam lige meget hvad jeg prøvede og hvor længe. 

Anmeld

11. januar 2011

Pia.

Tak for alle jeres svar... Emil (kaninen) får selvfølgelig lov at blive han kommer I kanin gården til foråret og kan gå og hygge sig der - måske bliver det bedre med tiden - vi må se...

Vi har I dag fundet en ny lille fin kanin, som vi skal hente på fredag, til Mille pigen og hun glæder sig rigtig meget - hun er ked af Emil ikke blev som hun havde drømt om (lignede den gamle Ninus) men vi prøver igen - kan jo læse at flere af jer har haft aggresive kaniner...

Her er vores nye lille dreng...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. januar 2011

Pia.

I skal også lige se ham den "frække" - ikke - børnevenlige - kanin... som kommer i kaningården til foråret og hygge med de andre.

Han er nu en rigtig smuk dreng - en løvehoved..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.