Creme eller olie imod kløe og strækmærker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

FamilienSørensen

Amso skriver:

det forekommer oftes længere henne i graviditeten ja, men kan sagtens vise sig meget tidligere... Syntes i hvert fald du skal ringe til din læge engang og forklare din kløe.. Så er du da på den sikre side... Og hvis det bliver så slemt du ikke rigtigt får nogen ordentlig nattesøvn, så kan lægen også udskrive et præperat til dig, så kløen aftager. Men så vidt min læge sagde til mig, gjorde de det kun hvis det sådan RIGTIG generede en kløen...

Det er ikke sådan at jeg bliver holdt vågen af kløen. Og grunden til jeg vil spørge om alt dette var faktisk bare fordi at det klør så meget, og når jeg klør ligner det at det gør mine strækmærker værre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Tulle28

Jacob&Kusuma skriver:

Hejsa piger.

Jeg har en slem kløe over hele kroppen og jeg er begyndt at få strækmærker ved arme og hofter.

Kan nogle af jer anbefale en olie eller creme at bruge imod sin kløe og eller strækmærker. Jeg er godt klar over at man ikke kan undgå strækmærker, men jeg har bare en fornemmelse af at kløen gør mine strækmærker større.

Jeg fik en gang navnet på en olie, den hedder noget med M men kan ikke huske det hele. Ihvertfald ville det være dejligt med et eller andet der lindrer kløen.

Knus Kusuma

Det er ikke billigt, men det er såååå godt:

http://www.mamamio.com/uk/pregnancy-skincare/tummy-rub-stretch-mark-oil.html

http://www.mamamio.com/uk/pregnancy-skincare/tummy-rub-stretch-mark-butter.html

http://www.mamamio.com/uk/pregnancy-skincare/goodbye-stretch-marks.html

Jeg brugte olien og cremen da jeg var gravid, og har næsten ingen strækmærker - om det er derfor ved jeg ikke, men det er nogle superlækre produkter, økologiske og uden parfume og parabener. Ellers har de også en creme der minimerer synligheden af strækmærkerne - helt forsvinder de jo desværre aldrig

Nu bruger jeg produkterne her i vinterkulden og ens hud er bare så blød og velduftende - jeg er blevet helt afhængig

Anmeld

10. januar 2011

rikke2299

mave crem fra matas

Anmeld

10. januar 2011

DK

Weleda svangersskabs olie. Det er økologisk og uden parfume og den slags. Det dufter skønt af sådan "spa" og citrus, og er nemt at smøre på både mave, bryster og lår. Min hud er blevet sååå blød efter jeg er begyndt at smøre med det, og hvis min mave en dag klør lidt, så lindrer det så dejligt at få det smurt på! Der er mandelolie, jojoba olie og et eller andet blomster-halløj i.

Det er lidt dyrt, men klart pengene værd!! Jeg havde en matas gravid-creme før, men den var bare ligesom en almindelig nivea. Denne her olie er bare læææækker!

http://www.luxuscreme.dk/shop/svangerskab-plejesolie-1069p.html

Anmeld

10. januar 2011

EmOssA

Jacob&Kusuma skriver:

Uha madolie, bare alm. solsikke olie man steger sine æg i. Jamen dog et billigt råd. Men er det sundt for kroppen og er det ikke utrolig klistret. Jeg vil prøve det allerede i dag

Jeg har selv smurt mig ind i det, det hjælper rigtig meget på at lindre kløen, jeg fik det af vide af min jdm,, syntes ikke det klistrer så forfærdelig meget,,

Anmeld

10. januar 2011

JustMe

Jacob&Kusuma skriver:

Uha madolie, bare alm. solsikke olie man steger sine æg i. Jamen dog et billigt råd. Men er det sundt for kroppen og er det ikke utrolig klistret. Jeg vil prøve det allerede i dag

Alm. madolie er lige så fint som eks. mandelolie, og klistrer ikke mere.

Forresten er olivenolie og rapsolie meget sundere til madlavning end solsikkeolie

Mht. kløen, gør den nok ikke strækmærkerne værre, men i perioderne, hvor det klør meget, vokser du måske ekstra hurtigt, hvilket naturligt vil resultere i evt. flere strækmærker i den periode. Hvis de synes større, når du har kløet, tror jeg blot det ser sådan ud oga irritation og røde i huden

Anmeld

10. januar 2011

JustMe

Jacob&Kusuma skriver:

Forresten er olivenolie og rapsolie meget sundere til madlavning end solsikkeolie

Mht. kløen, gør den nok ikke strækmærkerne værre, men i perioderne, hvor det klør meget, vokser du måske ekstra hurtigt, hvilket naturligt vil resultere i evt. flere strækmærker i den periode. Hvis de synes større, når du har kløet, tror jeg blot det ser sådan ud pga irritation og rødme i huden

Anmeld

12. januar 2011

FamilienSørensen

Emine skriver:

Jeg har selv smurt mig ind i det, det hjælper rigtig meget på at lindre kløen, jeg fik det af vide af min jdm,, syntes ikke det klistrer så forfærdelig meget,,

Jeg fik det dog ikke prøvet den dag, da min kæreste mente at det lød lidt ulækkert. Men nu kan jeg fortælle at selv en jordemoder anbefaler det

Anmeld

12. januar 2011

FamilienSørensen

JustMe skriver:

Mht. kløen, gør den nok ikke strækmærkerne værre, men i perioderne, hvor det klør meget, vokser du måske ekstra hurtigt, hvilket naturligt vil resultere i evt. flere strækmærker i den periode. Hvis de synes større, når du har kløet, tror jeg blot det ser sådan ud oga irritation og røde i huden

Tak for olie tippet, men køber ikke oliven olie fordi det smager forfærdeligt. Og hjemme ved os varierer det lidt om det er solsikke eller rapsolie der bliver brugt.

Endnu en der siger god for det Det er dejligt at høre. Det vil jeg helt klart prøve. Tak for det.

Anmeld

13. januar 2011

JustMe

Jacob&Kusuma skriver:

Tak for olie tippet, men køber ikke oliven olie fordi det smager forfærdeligt. Og hjemme ved os varierer det lidt om det er solsikke eller rapsolie der bliver brugt.

Endnu en der siger god for det Det er dejligt at høre. Det vil jeg helt klart prøve. Tak for det.

Jeg kan heller ikke lide olivenolie, og synes det er for dyrt. Så her står den altid på rapsolie. Noget af det blander jeg med lidt presset hvidløg i en lille flaske, og det er altså guf!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.