Stof ble eller libero,pampers mv. ble???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Hvad md vaskemaskinen... Hvor godt er det for miljøet at have den igang konstant????

Den behøver så ikke være igang konstant...som du siger det.

Vi vasker kun bleer hver 2-3 dag, så synes slet ikke det er slemt. Til gengæld fylder vi maskinen helt op hver eneste gang vi vasker, og det ved jeg der er mange der IKKE gør.

Og så kommer det jo også an på hvilken maskine man har. Om man har en til 5 eller 8 kg eller en B eller A+++ vaskemaskine. Der er himmelvid forskel.

Jeg synes slet slet ikke at vasken af bleerne er et problem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

afrobabies

Rikke&Liam skriver:

Den behøver så ikke være igang konstant...som du siger det.

Vi vasker kun bleer hver 2-3 dag, så synes slet ikke det er slemt. Til gengæld fylder vi maskinen helt op hver eneste gang vi vasker, og det ved jeg der er mange der IKKE gør.

Og så kommer det jo også an på hvilken maskine man har. Om man har en til 5 eller 8 kg eller en B eller A+++ vaskemaskine. Der er himmelvid forskel.

Jeg synes slet slet ikke at vasken af bleerne er et problem.

Ok... Har du ham ikke passet ude eller skal have ham passet ude... Er det så muligt at bruge stofble altid???

Anmeld

10. januar 2011

ChatH

ulleby skriver:

Hej de damer,

Jeg har en veninde som er stor fortaler for stof bleer - grundet det skulle være sundt for barnet, dens numse mv., selvfølgelig også for miljøet

Hvor imod dem man køber i butikken skader miljøet - de er ikke gode for barnets numse i længden.

Så hvad siger i?

God søndag og tak

Siger det samme som KAMA du får rigeligt med tvillinger til at du skal til at vaske bleer også. Ren vanvis i mine øjne, plus du bruger mere vand og el og alt det der.

Vi bruger pampers bleer de er både astma allergi og svanemærkede. ellers kan du jo købe øko bleer hvis det er miljøet du tænker på. men tænk lige på hvor mange bleer du kommer til at skifte på en dag og så tænk vask og tørring oveni.. tror det kan være okay med et barn med med to på samme alder får du sørme travlt

Anmeld

10. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

victoria2008 skriver:

Ok... Har du ham ikke passet ude eller skal have ham passet ude... Er det så muligt at bruge stofble altid???

Liam er 17 mdr, så han har gået i dagpleje i snart 7 mdr. Der har aldrig været problemer. Dagplejemoderen synes det er vældig smart og har aldrig stillet spørgsmål.

Jeg tager friske bleern med om morgenen, de brugte opbevares i en vandtæt pose med lynlås, og så tager jeg dem med hjem når jeg henter ham igen

Anmeld

10. januar 2011

Kruse90

nu spørger jeg nok dumt
Hvordan fungere stofbleer?

Du putter jo ikke afføring i vaskemaskinen?
Sorry hehe er helt blank

Anmeld

10. januar 2011

2721

Herhjemme sværger vi til libero
Syntes man har rigeligt at vaske i forvejen
Men det er nok en smagssag og hvor meget overskud man har. Vi har aldrig haft problemer med rød numse
Knus

Anmeld

10. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Version til læsning på nettet

Tænker at jeg lige vil lægge denne folder ud til interesserede, den omhandler stofbleer, brugen af dem og hvad man ellers bør vide. Bare klik på linket der er streget under.

Anmeld

10. januar 2011

afrobabies

Puslingen skriver:

Herhjemme sværger vi til libero
Syntes man har rigeligt at vaske i forvejen
Men det er nok en smagssag og hvor meget overskud man har. Vi har aldrig haft problemer med rød numse
Knus

Vi har heller aldrig haft problemer med røde numser... Vi bruger Rema1000 egne bleer

Anmeld

10. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Kruse90 skriver:

nu spørger jeg nok dumt
Hvordan fungere stofbleer?

Du putter jo ikke afføring i vaskemaskinen?
Sorry hehe er helt blank

Nej, det gør jeg ikke Man ligger et indlæg af rispapir i bleen, dette opsamler så det meste af afføringen. Hvis der alligevel er lidt tilbage skyller jeg bleen en gang i toilettet og så ned i blespanden.

Anmeld

10. januar 2011

2721

victoria2008 skriver:

Vi har heller aldrig haft problemer med røde numser... Vi bruger Rema1000 egne bleer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.