Stof ble eller libero,pampers mv. ble???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.525 visninger
33 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

ulleby

Hej de damer,

Jeg har en veninde som er stor fortaler for stof bleer - grundet det skulle være sundt for barnet, dens numse mv., selvfølgelig også for miljøet

Hvor imod dem man køber i butikken skader miljøet - de er ikke gode for barnets numse i længden.

Så hvad siger i?

God søndag og tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Vial

ulleby skriver:

Hej de damer,

Jeg har en veninde som er stor fortaler for stof bleer - grundet det skulle være sundt for barnet, dens numse mv., selvfølgelig også for miljøet

Hvor imod dem man køber i butikken skader miljøet - de er ikke gode for barnets numse i længden.

Så hvad siger i?

God søndag og tak

STOOOOOP!

Uanset hvor godt det er med stofbleer, så skal du altså have TWINS og tro mig, der er nok at vaske, sterilisere osv uden at bruge stofbleer..hahaha.

Jeg er glad for pampers. Det holder godt til mine små numser herhjemme. I starten var det dog libero. De er lidt for hårde og tykke nu, synes jeg.

Anmeld

9. januar 2011

ulleby

KaMa skriver:

STOOOOOP!

Uanset hvor godt det er med stofbleer, så skal du altså have TWINS og tro mig, der er nok at vaske, sterilisere osv uden at bruge stofbleer..hahaha.

Jeg er glad for pampers. Det holder godt til mine små numser herhjemme. I starten var det dog libero. De er lidt for hårde og tykke nu, synes jeg.

Min veninde fortalte man skulle bare smide "underbuksen" ned i en vadesæk og når den var fuld så ind i vaskemaskinen og videre over i tørretumbleren? Så syntes egentlig det lød meget smart - og kan lidt godt lide det miljø hjælp noget

Og i længden er det jo billigere - når man skal anskaffe sig (mange) "underbukserne" engang og ellers bare skifte det der rispapir ud?

Anmeld

9. januar 2011

Vial

ulleby skriver:

Min veninde fortalte man skulle bare smide "underbuksen" ned i en vadesæk og når den var fuld så ind i vaskemaskinen og videre over i tørretumbleren? Så syntes egentlig det lød meget smart - og kan lidt godt lide det miljø hjælp noget

Og i længden er det jo billigere - når man skal anskaffe sig (mange) "underbukserne" engang og ellers bare skifte det der rispapir ud?

Og så skal du købe rispapir osv, og du kommer da nok til at skylde nogle af de der underbukser op inden de skal i vaskemaskinen. Jeg har hørt fra anden tvillingemor at det er et helvede. Du kan jo forsøge. Nogle udleverer gratis prøvebleer, har jeg hørt.

Anmeld

9. januar 2011

Molly8

ulleby skriver:

Hej de damer,

Så hvad siger i?

God søndag og tak

Hov, tjek lige dén efter  Jeg mener, der er lavet undersøgelser over, at det faktisk er VÆRRE for miløet OG DYRERE!?!

Tanken er, at spildevand fra vask, energiforbrug osv. er mere belastende for miljøet end engangsbleerne, hvor producenterne efterhånden har udviklet produkter, der er mere skånsomme for miljøet at producere.

Samtidig koster det flere "usynlige" steder såsom sæbe, vand og el-forbrug + spildevandsafledning..

Det er i hvert fald værd at undersøge nærmere. Mon "TÆNK" har info om det?

Kh Molly

Anmeld

10. januar 2011

LC

Jeg synes Imsevimses stofbleer er super smarte... Men har desværre en mand der er modstander af at vaske for meget tøj, så lige for tiden bruger vi Vibelle bleer(Dem fra Aldi)

Jeg har flere gange prøvet både libero og pampers bleer, og de sidder bare dårligt på min datter, forstår det ikke, men resultatet er hver gang at hendes body bliver snavset da der enten er tis eller afføring på den efter hun har brugt de bleer. Så vi bruger de billige, som af en eller anden grund altid holder tæt.

Men omvendt tror det er meget forskallige fra baby til baby har også hørt historien modsat.

Og lige en ting til i forhold til twins og eks. imsevimse økologiske stofbleer, så kan det godt være du skal have mange, men betyder også at når du har twins, at du ofterer har til en hel maskine fuld og ikke skal vaske en halv, og dermed spilde plads i vaskemaskinen.

Anmeld

10. januar 2011

Nettemor

du vil højst sandsynlig ikke kunne spare noget med alt det du skal vaske og tørre. og det vil miljøet heller ik. og dertil kommer at selv om du bare kan smide det i en sæk og vaske når der er nok skal det jo stadig vaskes og tørres og lægges på plads..

jeg var også ude i det men tror bare ikke det kan betale sig. og da slet ikke hvis du skal ha tvillinger. så skulle du jo nærmest ha en ekstra vaskemaskine bare til bleer. i hvert fald i starten

Anmeld

10. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Hov, tjek lige dén efter  Jeg mener, der er lavet undersøgelser over, at det faktisk er VÆRRE for miløet OG DYRERE!?!

Tanken er, at spildevand fra vask, energiforbrug osv. er mere belastende for miljøet end engangsbleerne, hvor producenterne efterhånden har udviklet produkter, der er mere skånsomme for miljøet at producere.

Samtidig koster det flere "usynlige" steder såsom sæbe, vand og el-forbrug + spildevandsafledning..

Det er i hvert fald værd at undersøge nærmere. Mon "TÆNK" har info om det?

Kh Molly

Tja. Det kommer jo MEGET an på hvordan man vasker.

Vi har kun brugt stofbleer til Liam. Og faktisk kan du sagtens vaske stofbleer ved 70 grader. Mange vaskemaskiner har kun 95 grader, så det desværre ikke er muligt. Stofbleer (og børnenumser) har bedst af en MEGET lille mængde sæbe, og hverken skyllemiddel eller lign.

Desuden tørrer vi altid bleerne på tørresnoren i solen, om vinteren foran brændeovnen.

Jeg VED at vi har sparet ufatteligt mange penge på at bruge stofbleer, desuden er jeg overbevist over at Liams numse har meget bedre af stof fremfor plastik og papir. Han har aldrig haft bleudslæt, eksem, åbne sår eller lign. Og meget sjældent rød numse.

Og på trods af at vi vasker en smule mere end andre børnefamilier, sparer vi så miljøet for oceaner af affald i stedet.

Jeg er ihvertfald glad for at vi valgte stofbleer.

Anmeld

10. januar 2011

afrobabies

ulleby skriver:

Hvad md vaskemaskinen... Hvor godt er det for miljøet at have den igang konstant????

Anmeld

10. januar 2011

Molly8

Rikke&Liam skriver:

Tja. Det kommer jo MEGET an på hvordan man vasker.

Vi har kun brugt stofbleer til Liam. Og faktisk kan du sagtens vaske stofbleer ved 70 grader. Mange vaskemaskiner har kun 95 grader, så det desværre ikke er muligt. Stofbleer (og børnenumser) har bedst af en MEGET lille mængde sæbe, og hverken skyllemiddel eller lign.

Desuden tørrer vi altid bleerne på tørresnoren i solen, om vinteren foran brændeovnen.

Jeg VED at vi har sparet ufatteligt mange penge på at bruge stofbleer, desuden er jeg overbevist over at Liams numse har meget bedre af stof fremfor plastik og papir. Han har aldrig haft bleudslæt, eksem, åbne sår eller lign. Og meget sjældent rød numse.

Og på trods af at vi vasker en smule mere end andre børnefamilier, sparer vi så miljøet for oceaner af affald i stedet.

Jeg er ihvertfald glad for at vi valgte stofbleer.

Det lyder som om, I har fundet lige dét, der passer til jer

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.