Hov, tjek lige dén efter
Jeg mener, der er lavet undersøgelser over, at det faktisk er VÆRRE for miløet OG DYRERE!?!
Tanken er, at spildevand fra vask, energiforbrug osv. er mere belastende for miljøet end engangsbleerne, hvor producenterne efterhånden har udviklet produkter, der er mere skånsomme for miljøet at producere.
Samtidig koster det flere "usynlige" steder såsom sæbe, vand og el-forbrug + spildevandsafledning..
Det er i hvert fald værd at undersøge nærmere. Mon "TÆNK" har info om det?
Kh Molly
Tja. Det kommer jo MEGET an på hvordan man vasker.
Vi har kun brugt stofbleer til Liam. Og faktisk kan du sagtens vaske stofbleer ved 70 grader. Mange vaskemaskiner har kun 95 grader, så det desværre ikke er muligt. Stofbleer (og børnenumser) har bedst af en MEGET lille mængde sæbe, og hverken skyllemiddel eller lign.
Desuden tørrer vi altid bleerne på tørresnoren i solen, om vinteren foran brændeovnen.
Jeg VED at vi har sparet ufatteligt mange penge på at bruge stofbleer, desuden er jeg overbevist over at Liams numse har meget bedre af stof fremfor plastik og papir. Han har aldrig haft bleudslæt, eksem, åbne sår eller lign. Og meget sjældent rød numse.
Og på trods af at vi vasker en smule mere end andre børnefamilier, sparer vi så miljøet for oceaner af affald i stedet.
Jeg er ihvertfald glad for at vi valgte stofbleer. 
Anmeld