Mad for 4 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

MetteMTH

MatildeS skriver:

Jeg synes nu ikke at jeg skrev surt, tværtimod. Jeg skrev blot min egen holdning, erfaringer og viden -Efterfulgt af de her: 

Jeg har som sagt intet imod at folk giver børn grød fra de er 4 måneder (min søn var i realiteten også kun 4 måneder da han er født 1½ måned før tid) men min datter venter jeg med så længe jeg og hun kan.

Du skrev at de skal have "ordentlig føde" og så skrev jeg blot at dét også sagtens kan være modermælk alene.

Og igen, nej "fede børn" (kan ikke lide at bruge det begreb om en baby) kan lige såvel få elastikker af modermælk som af MME, ligesom slanke børn kan være flaskebørn. Min venindes søn var flaskebarn da vores drenge var små og min søn var dobbelt så tyk som hendes, til trods for at han blev ammet fuldt ud 

Jeg vil ikke gøre mig til dommer over om modermælk eller mme er bedst, for nogle børn og mødre er det bedre at give flaske, men dét er vist en hel anden debat 

Min datter har også elastikker.. Men du ved hvad jeg mener med at være tyk.. Jeg syntes også min datter er lille af at være 4 mdr, i forhold til når jeg ser andres børn som får mme og de er meget større. Jeg har fået at vide at bryst børn ikke er så store i forhold til dem der får mme..

Nogle gange ville det da også være dejligt hvis hun gad at sutte på en flaske, så ved man da hvor meget hun har fået.. De skal jo have hele tiden når det er bryst.. Skal dit barn også have hele tiden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Mullebergen

Mette88 skriver:

Min datter har også elastikker.. Men du ved hvad jeg mener med at være tyk.. Jeg syntes også min datter er lille af at være 4 mdr, i forhold til når jeg ser andres børn som får mme og de er meget større. Jeg har fået at vide at bryst børn ikke er så store i forhold til dem der får mme..

Nogle gange ville det da også være dejligt hvis hun gad at sutte på en flaske, så ved man da hvor meget hun har fået.. De skal jo have hele tiden når det er bryst.. Skal dit barn også have hele tiden?

Der er jo ikke regler uden undtagelser 

Hun er meget glad for at blive ammet ja, især om aftenen.

Hun vil dog overhovedet heller ikke tage en flaske. Hun blev passet i 4 timer i fredags hvor jeg var ude og spise og i biografen med en veninde. Jeg havde malket ud til hende men hun ville slet ikke have det når det kom fra flasken 

Anmeld

9. januar 2011

MetteMTH

MatildeS skriver:

Der er jo ikke regler uden undtagelser 

Hun er meget glad for at blive ammet ja, især om aftenen.

Hun vil dog overhovedet heller ikke tage en flaske. Hun blev passet i 4 timer i fredags hvor jeg var ude og spise og i biografen med en veninde. Jeg havde malket ud til hende men hun ville slet ikke have det når det kom fra flasken 

Min datter vil heller ikke ikke noget som helst, har opgivet.. Hun vil heller ikke have sut.. Hun vil også helst ligge inde i sengen og blive ammet..

Anmeld

9. januar 2011

dorthemus

MatildeS skriver:

Ordentlig føde? Min mælk er skræddersyet til mit barn og så længe hun bliver mæt og vokser af det, er det det bedste for hende. Hun har en meget sart mave og har ikke godt af at få grød når hun er så lille.

Mht. tykke børn eller ej, så var min søn som blev ammet fuldt ud, en ordentlig basse, så det har intet med mme eller bryst at gøre.

Min søn var også 5½ måned før han fik grød og også han voksede præcis som han skulle.

Jeg ville aldrig give et 2 måneder gammelt barn grød, det er deres tarme slet ikke udviklede til.

Anbefalingerne lyder stadig på fuld amning til 6 måneder og dem følger jeg. Igen fordi hun har sart mave og har bedst af at vente, hun vokser og trives i bedste velgående på min mælk 

Kunne ikke have udtrykt det bedre selv

Anmeld

9. januar 2011

Vial

Lige et lille input herfra:

Jeg ville nøjes med at give risgrød, hirsegrød eller majsgrød. Af mos ville jeg give kartoffel med gulerød, broccoli og/eller blomkål. Blandet med mme.

Det er først fra 6 mdrs alderen at de må få fisk - dvs. torskerogn.

Man anbefaler at de først får andet end mælk fra 6 mdrs alderen - som en anden også skriver - men mange børn er klar før. Mine fik en uge før de blev 4 mdr. De kunne tømme den ene flaske efter den anden.

Man må ikke give mos og lign før 4 mdr, da leveren ikke er klar til at optage den slags mad. At din bror har fået så tidligt er da rystende, synes jeg. Ikke at du kan have haft nogen indflydelse på det ;-)

Anmeld

9. januar 2011

MetteMTH

KaMa skriver:

Lige et lille input herfra:

Jeg ville nøjes med at give risgrød, hirsegrød eller majsgrød. Af mos ville jeg give kartoffel med gulerød, broccoli og/eller blomkål. Blandet med mme.

Det er først fra 6 mdrs alderen at de må få fisk - dvs. torskerogn.

Man anbefaler at de først får andet end mælk fra 6 mdrs alderen - som en anden også skriver - men mange børn er klar før. Mine fik en uge før de blev 4 mdr. De kunne tømme den ene flaske efter den anden.

Man må ikke give mos og lign før 4 mdr, da leveren ikke er klar til at optage den slags mad. At din bror har fået så tidligt er da rystende, synes jeg. Ikke at du kan have haft nogen indflydelse på det ;-)

ja, jeg syntes også det er vildt sindsygt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.