Rolig nu!!! de må altså godt få risgrød fra de er 4 mdr og jo de fleste børn bliver fede af modermælkserstatning..Jeg ammer også min datter og det bliver jeg da også ved med til hun ikke vil mere. Du behøver da ikke fortælle mig at dit mælk er skræddersyet til dit barn, er jeg da godt klar over, ammer da selv og det er det bedste for barnet i stedet for det kunstige modermælkserstatning. Mit barn vejer 6,9 kg og hun vokser også som hun skal.. Du behøver da ikke skrive sådan en sur besked, har jeg skrevet sur til dig. Og ved at give 1 tsk med risgrød når de er 4 mdr, sker der ikke noget ved!
Jeg synes nu ikke at jeg skrev surt, tværtimod. Jeg skrev blot min egen holdning, erfaringer og viden -Efterfulgt af de her: 
Jeg har som sagt intet imod at folk giver børn grød fra de er 4 måneder (min søn var i realiteten også kun 4 måneder da han er født 1½ måned før tid) men min datter venter jeg med så længe jeg og hun kan.
Du skrev at de skal have "ordentlig føde" og så skrev jeg blot at dét også sagtens kan være modermælk alene.
Og igen, nej "fede børn" (kan ikke lide at bruge det begreb om en baby) kan lige såvel få elastikker af modermælk som af MME, ligesom slanke børn kan være flaskebørn. Min venindes søn var flaskebarn da vores drenge var små og min søn var dobbelt så tyk som hendes, til trods for at han blev ammet fuldt ud 
Jeg vil ikke gøre mig til dommer over om modermælk eller mme er bedst, for nogle børn og mødre er det bedre at give flaske, men dét er vist en hel anden debat 
Anmeld