tror i på spøgelser.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

lucas<3

Tropez skriver:

Tror helt klart på det, har ikke selv oplevet det, men en af min fars kammerater oplevede det i så stor en grad han ikke turde sove i sit eget hus.

Han havde været på besøg hos mine forældre, og var på vej hjem da han så lyset var tændt på loftet i hans hus, hvilket han synes var lidt mærkeligt, men troede at det måske var en håndværker der havde glemt at slukke en arbejdslampe, så han går op og tjekker det, men der er intet lys på loftet, og ingen af kontakterne virkede, så han tog sin cykel og kørte hjem til mine forældre og sov, han skulle ikke være hjemme den nat.

Min mor var nogle uger senere taget hen for at besøge, hans kone, og hun banker så på døren, det er en af de der glas døre hvor man kan ane om der står en på den anden side af døren, og hun venter og venter, hunden gør som besat og pludslig går døren op og en hånd holder om kanten af døren, hvorefter den forsvinder igen og døren bliver lukket, og hunden gør stadigvæk.

min mor kunne ikke se nogen stå bag ved døren der var ingen skygger eller noget, så hun skynder sig hjem igen, og ringer derefter til konen i huset som meget gråggig (staves) tager tlf, min mor forklare lidt om situationen, hvorefter konen siger: jamen jeg har ikke hørt noget jeg lå på sofaen og sov

jeg tror der gik et halvt år efter alle de der ting skete at de flyttede.

ej hvor skummelt..:s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Bondepigen

Jacob&Kusuma skriver:

Jeg tror på spøgelser og ånder. Og det indrømmer jeg gerne, jeg er thailænder og det er meget med i min kultur at spøgelsr er en del af ens liv og hverdag. I Thailand er frygten for spøgelser så stor at der er bestemte ting man ikke må gøre, fordi så kan man se dem og de kan se en

Det lyder nok meget skørt, men jeg tror på det og jeg kunne aldrig finde på at gøre de der forbudte ting heller ikke her i Danmark gør jeg det.

Må jeg spørge, hvad det er for forbudte ting?

Anmeld

9. januar 2011

FamilienSørensen

bondepigen skriver:

Må jeg spørge, hvad det er for forbudte ting?

Selvfølgelig må du det, men det er meget og det er lidt overdrevent.

I Thailand tror man på at spøgelser er døde mennesker hvis sjæle ikke kan finde fred eller ikke ved at de er døde, derfor er de på jorden iblandt mennesker. Normale mennesker kan ikke se disse sjæle, kun munke eller mennesker der er sidssyge eller har det dårligt mentalt.

I Thailand er det en tradition at munkene hver søndag hvor der er fuldmåne, at de slipper ånderne ud for at se deres pårørende, men noget med at der er strenge regler mellem ånden og munken, ånden må se på mennesker, men ikke røre og ikke lad mennesker vide at de er tilstede. I forbindelse med det skal man hvis man taber noget på jorden eller gulvet trampe 3 gange i jorden/gulvet, for at spøgelset giver slip på den ting man har tabt.

I Thailand varer en begravelse i 3 dage, den dødes sjæl får 3 dage til at affinde sig med at de er døde, at de nu skal sige farvel til venner og familie. Jeg kan huske da jeg var til min morfars begravelse at han lå i kisten og hver gang vi andre spiste, skulle han også spise jeg fik æren af at stille bakken med mad ved hans kiste, banke 3 gange på kisten og sige. morfar der er mad. I forbindelse med en begravelse skal man i de 3 dage begravelsen varer hver aften før man går i seng vaske sig i ansigtet, for at vaske alt det væk man har set.

Også var der de ting man ikke må.

1. Du må ikke råbe skældsord eller tirre et spøgelse.

2. Du må ikke bukke dig ned og kigge dig mellem benene på en thai kirkegård.

3. Hører eller ser du pludselige ting/lyde, måske en der kalder dit navn, skal du ignorere det, da det måske er et ondt spøgelse som vil i kontakt med dig.

4. Man skal ikke opsøge spøgelser.

5. Man må ikke lege gemmeleg efter solen er gået ned, da spøgelser vil lege med.

6. At folde en paraply ud inden i huset.

7. Man må ikke stjæle ting fra de døde.

Det ærgrer mig at jeg ikke kan huske flere, for der er flere!

Der er nogle metoder ifølge thailandske mennesker så man kan komme i kontakt med spøgelser, og det er forbudt at prøve det af, hvis man er en sart sjæl eller ja bare gennerelt forbudt for folk. Hvis man skal afprøve de metoder skal man gennemføre det og alle der startede skal stoppe på en ordentlig måde, ordentlig betyder at du får et signal fra ånden om at det er okay I/du slutter nu. Hvis en af de nedenstående metoder startes og man får fat i et spøgelse og man ikke beder om tilladelse til at slutte, vil spøgelset for altid være hos jer.

Her nævner jeg nogle metoder.

1. Ånden i glasset.

2. At tage en tallerken og slå på den med bestik, det lokker de sultne ånder ud for at spise med.

3. At lege gemmeleg efter mørkets frembrud, spøgelserne vil lege med og vil stå foran en af jer så personen ikke kan ses.

4. At tage en døds persons forrådneser og gnide det imod ens øjne, så kan man se ind i de dødes verdens.

5. At bukke sig ned og kigge sig imellem sine ben, så kan man se spøgelser.

Alle de nævnte metoder, der kan spøgelset også se og fornemme dig! Og det er også ærgerlig at jeg ikke kan huske flere metoder.

Skal nok skrive hvis jeg husker mere.

KH Kusuma

Anmeld

10. januar 2011

Bondepigen

Jacob&Kusuma skriver:

Tak... Så fik jeg nysgerrigheden stillet

Anmeld

10. januar 2011

june1987

ja helt sikkert

Anmeld

10. januar 2011

merethe

Profilbillede for merethe
luppe-laban skriver:

heej piger.. ja overskriften siger lidt sig selv..

kæreste og jeg skulle til randers og jeg havde slukket alle starindlysene og da vi så kommer hjem var der et tæt, og jeg er HELT SIKKER på det var slukket.. når men så et par dage sender skulle jeg i bad og slukkede for tvet på kontakten, og da jeg så kommer ned var det tændt igen.. Lucas og  jeg var alene hjemme.

puha ved ikk om det bare er mig eller om der er andre der har oplevet noget lignede..? 

Jeg ved ikke om der findes spøgelser, men jeg har da oplevet noget underligt som jeg ikke selv kan forklare.

Da mig og min mand købte hus, så oplevede jeg at hvis jeg om aften sad selv inde i stuen så kunne jeg høre en baby græde fra kælderen, som ligger lige under stuen. men hvis man gik ned i kælderen så var der ikke noget. Jeg syntes det var meget skummelt og var noget utryg ved det, men jeg nævnte det ikke for min mand da jeg troede at han ville tro jeg var ved at blive skør. Efter et par måneder så spurgte min mand mig om jeg også kunne høre en baby der græd i kælderen når man var selv i stuen om aften.  Fuck der fik jeg godt nok myrepatter på armene, vi lærte at leve med det og efter et par år fik vi vores dreng og jeg har siden hen ikke hørt babyen i kælderen.

Anmeld

10. januar 2011

Enayia

merethe skriver:

Jeg ved ikke om der findes spøgelser, men jeg har da oplevet noget underligt som jeg ikke selv kan forklare.

Da mig og min mand købte hus, så oplevede jeg at hvis jeg om aften sad selv inde i stuen så kunne jeg høre en baby græde fra kælderen, som ligger lige under stuen. men hvis man gik ned i kælderen så var der ikke noget. Jeg syntes det var meget skummelt og var noget utryg ved det, men jeg nævnte det ikke for min mand da jeg troede at han ville tro jeg var ved at blive skør. Efter et par måneder så spurgte min mand mig om jeg også kunne høre en baby der græd i kælderen når man var selv i stuen om aften.  Fuck der fik jeg godt nok myrepatter på armene, vi lærte at leve med det og efter et par år fik vi vores dreng og jeg har siden hen ikke hørt babyen i kælderen.

Årh jeg synes det er vildt uhyggeligt det der! Men nu tror jeg bestemt også på der er mere mellem himmel og jord! Flot i tager det så roligt, jeg havde tisset i bukserne af skræk! Vi haria selv oplevet nogle underlige ting gennem tiden, og jeg går i panik hver gang jeg ikke finder nogen logisk forklaring!!

Knus Enayia

Anmeld

10. januar 2011

signe.

Jacob&Kusuma skriver:

Jeg tror på spøgelser og ånder. Og det indrømmer jeg gerne, jeg er thailænder og det er meget med i min kultur at spøgelsr er en del af ens liv og hverdag. I Thailand er frygten for spøgelser så stor at der er bestemte ting man ikke må gøre, fordi så kan man se dem og de kan se en

Det lyder nok meget skørt, men jeg tror på det og jeg kunne aldrig finde på at gøre de der forbudte ting heller ikke her i Danmark gør jeg det.

Hvad er det for nogle ting? man bliver jo helt nysgerrig, selvom jeg nok ikke tør prøve  ved nemlig ikke helt hvad jeg ville gøre hvis jeg en dag så noget uforklareligt..

Anmeld

10. januar 2011

signe.

Mor-til-Hasse skriver:

Hvad er det for nogle ting? man bliver jo helt nysgerrig, selvom jeg nok ikke tør prøve  ved nemlig ikke helt hvad jeg ville gøre hvis jeg en dag så noget uforklareligt..

ups kan se de står længere oppe

Anmeld

10. januar 2011

FamilienSørensen

merethe skriver:

Jeg sidder for mig selv og læser dit indlæg ej hvor får jeg de vildeste kuldegysninger og det løber koldt ned af ryggen på mig

Aaarg hvor vildt det kunne jeg ikke leve med. Også at din mand også kunne høre det helt uafhængig af dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.