3 måneders vaccination....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.185 visninger
22 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

oo

Sol skal vaccineres den 26. januar og nu skal jeg bare lige høre om der er nogle ting jeg skal være særligt opmærksom på efterfølgende? eller hvad jeg kan forvente? Er der noget som er klogt at have hjemme...fx panodil eller andet? Hvis hun reagerer på vaccinationen, hvordan er det så typisk? Og hvad skal JEG reagerer på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Halbschön

Hej Trine..

Du kan nok godt forvente at hun reagerer nogle timer efter ved at være træt... Og måske feber.. Nicolai har ved sine vaccinationer indtil videre, fået feber hen på aftenen og natten. .Været lidt pyller..  Men næste morgen har han været frisk igen..

Du kan også forvente lidt rødme omkring de to steder hvor hun bliver stukket...

Panodil er altid en god ide at have hjemme, men jeg har ikke brugt det til Nicolai de gange hvor han er blevet vaccineret.. Men køb det evt., og så spørg lægen hvor meget du må give Sol...

DU skal reagerer på, hvis hun ændrer sit adfærd.. Og hvis hun ikke spiser og ikke har våde bleer... Når hun har feber, så er det vigtigt at hun får ekstra væske.. Du kan evt. koge lidt vand, og gi hende det i flasken... Ellers er MME tilstrækkeligt... Det "gode" ved vaccinationsfeberen er, at man ved hvorfor de har feber, og det beroliger lidt..

Anmeld

7. januar 2011

oo

R&N skriver:

Hej Trine..

Du kan nok godt forvente at hun reagerer nogle timer efter ved at være træt... Og måske feber.. Nicolai har ved sine vaccinationer indtil videre, fået feber hen på aftenen og natten. .Været lidt pyller..  Men næste morgen har han været frisk igen..

Du kan også forvente lidt rødme omkring de to steder hvor hun bliver stukket...

Panodil er altid en god ide at have hjemme, men jeg har ikke brugt det til Nicolai de gange hvor han er blevet vaccineret.. Men køb det evt., og så spørg lægen hvor meget du må give Sol...

DU skal reagerer på, hvis hun ændrer sit adfærd.. Og hvis hun ikke spiser og ikke har våde bleer... Når hun har feber, så er det vigtigt at hun får ekstra væske.. Du kan evt. koge lidt vand, og gi hende det i flasken... Ellers er MME tilstrækkeligt... Det "gode" ved vaccinationsfeberen er, at man ved hvorfor de har feber, og det beroliger lidt..

tusind tak for svar!!

Anmeld

7. januar 2011

LinLin

Det er jo så forskelligt hvordan de reagerer..

Min ældste har aldrig reageret på vaccinationer, men da min yngste fik 3 mdrs vaccine for en måned siden kastede han helt vildt op om aftenen og næste morgen 

Anmeld

7. januar 2011

Tulle28

Min datter fik feber og var lidt pylret, men det var også det. Jeg ville ikke give panodil efter en vaccine.

Det værste er når de bliver stukket... Nøj det kan jeg slet ikke holde til, så farmand har holdt hende begge gange. Hos min læge stikker både lægen og sekretæren samtidig (de skal have to sprøjter). Jeg var lige ved at falde ned af stolen første gang, men som lægen sagde, så var det overstået med det samme. Og det er jo nok rigtigt.

"God fornøjelse"

Anmeld

7. januar 2011

Ni-ko-li-ne

det er meget forskelligt hvordan de små reagerer...

Nikoline fik feber hen af aftenen, og om  natten, men hun sov fra det hele...

et godt stykke tid efter vaccinationen kunne man fornemme hvor de havde stukket i hendes lår, man skal bare være OBS på at det nu også forsvinder igen og at det ikke bliver ved med at være varmt og rødt...

Panodil er nok godt at have hjemme...

Anmeld

7. januar 2011

Koen.

det er som de andre skriver MEGET forskelligt

Ved 3 mdrs vaccinen var Lærke syg 6 dage efter med HØJ feber og havde det meget skidt

Anmeld

7. januar 2011

oo

ja jeg ved nemlig godt at det er meget forskelligt, derfor tænkte jeg, at hvis I nu skrev hvordan det havde været med jeres, så vidste jeg hvad jeg skulle forberede mig på worst case scenario-agtigt

Sols fest er jo 16 dage efter og vi ved at vi kan være uheldige at reaktionen på vaccinen først kommer der, så hun er skidt til festen...men vi håber at det IKKE er tilfældet

vi køber noget panodil, så har vi det, hvis det er. men jeg krydser fingre for, at hun bare tager det som en ørn  selve vaccinationen er jeg ikke vildt bekymret for. jeg har godt hørt at det er forfærdeligt (da min mor skulle fortælle om da jeg blev vaccineret, begyndte hun rent faktisk at græde i telefonen, så forfærdeligt havde det åbenbart været, at det stadig sad i hende nu 29 år efter ), men jeg har det lidt med det som med alt andet, at hvad JEG synes er slemt, skal ikke præge Sol, hun er nødt til at have den opfattelse at det hele er okay og nok skal gå når jeg og Søren er der. Også selvom det gør ondt at blive stukket!

Anmeld

7. januar 2011

N&J

Sol skal vaccineres den 26. januar og nu skal jeg bare lige høre om der er nogle ting jeg skal være særligt opmærksom på efterfølgende? eller hvad jeg kan forvente? Er der noget som er klogt at have hjemme...fx panodil eller andet? Hvis hun reagerer på vaccinationen, hvordan er det så typisk? Og hvad skal JEG reagerer på?

Altså jeg spurgte min læge, og hun var ikke til unødvendig medicin, hvilket jeg heller ikke er, så da jeg spurgte om panodil, sagde hun (meget 60'er agtig syntes jeg dengang) at hun bare skulle have en moders kærlighed, hun kunne blive lidt varm og få det dårligt, men at det var meget normal, og ja det passede også meget godt.. men det er jo helt op til den enkelte, nu boede jeg lige overfor skadestuen, så har aldrig fundet det nødvendig med panodil, men idet i bor hvor I bor er det nok en god ide at have liggende, medmindre I har feberkramper i familien, for så er det vist noget andet i skal have, min nevø fik det, og måtte en tur på hospitalet, da panodilen er febernedsættende, men når den så holder op, kan feberen ryge i vejret og netod give feberkramper, så han fik noget andet, men kan ikke huske hvad.. desværre.. 

Jeg havde sunlolly i fryseren, det hjalp

Anmeld

7. januar 2011

oo

N&J skriver:

Altså jeg spurgte min læge, og hun var ikke til unødvendig medicin, hvilket jeg heller ikke er, så da jeg spurgte om panodil, sagde hun (meget 60'er agtig syntes jeg dengang) at hun bare skulle have en moders kærlighed, hun kunne blive lidt varm og få det dårligt, men at det var meget normal, og ja det passede også meget godt.. men det er jo helt op til den enkelte, nu boede jeg lige overfor skadestuen, så har aldrig fundet det nødvendig med panodil, men idet i bor hvor I bor er det nok en god ide at have liggende, medmindre I har feberkramper i familien, for så er det vist noget andet i skal have, min nevø fik det, og måtte en tur på hospitalet, da panodilen er febernedsættende, men når den så holder op, kan feberen ryge i vejret og netod give feberkramper, så han fik noget andet, men kan ikke huske hvad.. desværre.. 

Jeg havde sunlolly i fryseren, det hjalp

okay, må de godt få sun lolly når de er 3 måneder?

jeg har heller ikke brugt panodil overhovedet til hende, jeg tænkte bare, at man måske skulle have det hjemme hvis hun blev syg...i don't know  hun slår mig ikke som en sygdomsramt pige...altså sådan i fremtiden, jeg tror hun er ligesom mig og virkelig skal fodres med sygdomme før de påvirker hende - men det kan man jo så også sige at man netop bliver ved en vaccination

det er i hvert fald betryggende at vide, at en moders kærlighed burde kunne klare det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.