Fåååårk der er lang tid til mandag :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Lusi

Tak allesammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Lusi

Hmm mystisk..!Havde skrevet det der, tak allesammen, og så en lang smøre, men var så åbenbart kun de to første ord der kom frem.. Ihvertfald af, hvad jeg kan se, men skriver det da bare igen så.. Jeg snakkede med hende fra sygehuset igen idag.. Hun sagde at to af svarene var kommet og jeg havde haft de to virusser, men heldigvis ikke under min graviditet så lidt positivt var der da.. Skal siges at de tog fem prøver, for at se om jeg havde haft nogle børnesygdomme, under graviditen.. De tre sidste blodprøvesvar har de så altså først på mandag, til scanningen..

Anmeld

6. januar 2011

Bavianis

Lykke86 skriver:

Hmm mystisk..!Havde skrevet det der, tak allesammen, og så en lang smøre, men var så åbenbart kun de to første ord der kom frem.. Ihvertfald af, hvad jeg kan se, men skriver det da bare igen så.. Jeg snakkede med hende fra sygehuset igen idag.. Hun sagde at to af svarene var kommet og jeg havde haft de to virusser, men heldigvis ikke under min graviditet så lidt positivt var der da.. Skal siges at de tog fem prøver, for at se om jeg havde haft nogle børnesygdomme, under graviditen.. De tre sidste blodprøvesvar har de så altså først på mandag, til scanningen..

Det er da frste skridt i en meget god retning! Jeg krydser fingre for at det fortsætter i den dur!

Anmeld

6. januar 2011

Enayia

Lykke86 skriver:

Da jeg blev scannet til nakkefoldsscanningen, var nakkefolden tyk og sandsynligheden for downsyndrom hed 1:24. Var så inde og få moderkage biobsi to dage efter og allerede dagen efter fik vi så svaret, at han ikke fejlede noget Puuha tænker man så og er lykkelig igen.. Det holdt så ik så længe, for 27 dec. Var jeg inde og blive scannet igen og får så afvide, at han har for meget vand i hoved De sender mig hjem og dagen efter ringer de og siger jeg ska komme og få taget en masse blodprøver, så vi tager hele vejen til Rigshospitalet IGEN.. Og nu ska vi så vente helt til på mandag, hvor jeg ska scannes igen og ha svaret på prøverne.. Hvis det viser sig han er hjerneskadet, er vi begge helt enige om, at få abort, for synes det ville være synd at sætte et sygt barn i verden, både for ham, vores datter og vi ville slet ik være stærke nok til det.. Problemet er bare jeg på mandag er 21+4 og den aller aller sidste abortgrænse er 21+6.. Jeg ska føde ham normalt og har jeg det virkelig dårligt med Krydser fingre for der ikke er noget galt med vores lille søn.. Lidt rodet indlæg, men sku bare ud med det..

Puha, sikke dog en omgang i skal igennem. Jeg kan sætte mig ind i det til en hvis grænse ihvertfald. Jeg håber virkelig for jer alt er som det skal være. Det andet er bare SÅ hårdt, det ved jeg alt om selv! Selvom det ikke er helt det samme. Vil virkelig bede til alt går godt! Mange tanker Enayia

Anmeld

6. januar 2011

Lusi

Bavianis skriver:

Det er da frste skridt i en meget god retning! Jeg krydser fingre for at det fortsætter i den dur!

Tak og ja nu ska det bare fortsætte i den retning! Må jeg spørge hvorfor du fødte i 5. Måned? Havde i også fået skidte resultater eller skete det pludselig bare?

Anmeld

6. januar 2011

Bavianis

Lykke86 skriver:

Tak og ja nu ska det bare fortsætte i den retning! Må jeg spørge hvorfor du fødte i 5. Måned? Havde i også fået skidte resultater eller skete det pludselig bare?

Selvfølgelig må du det - de fleste herinde kender den allerede.

Graviditeten havde været kompliceret og jeg havde blødt fra starten. Da alting endelig begynder at gå godt (ingen smerter eller blødning), finder vi ved 20 ugers scanningen ud af, at vandet er gået - det er sivet langsomt. Vores søn fejler på daværende tidspunkt ingenting, men vi får af vide, at hans prognoser er meget dystre. 50% for at han dør, enten langsomt i løbet af de næste par uger eller umiddelbart efter fødslen (som vil blive alt for tidligt). 49% fpr at han vil overleve fødslen, og leve nogle år som dybt, dybt handicappet og maks 1% chance for at han vil overleve og blive en nogenlunde "rask" dreng. Men med de odds, ville vi ikke gamble med hans værdighed, så efter en barsk, barsk uge hjemme, hvor vi tog afsked med ham, satte vi fødslen igang. Ved sidste scanning var hans hjerte allerede begyndt at slå langsommere, så vi blev forsikret i, hvilken vej det gik, hvilket hjalp os en smule...

Han blev født d. 9. april og hedder August og er blevet begravet.

MEN - vores prognoser var jo sorte lige fra starten - din situation er jo ikke sammenlignelig - heldigvis!!

Men det var min historie. Bare skriv hvis du har spørgsmål.

Kram.

Anmeld

6. januar 2011

Lusi

Bavianis skriver:

Selvfølgelig må du det - de fleste herinde kender den allerede.

Graviditeten havde været kompliceret og jeg havde blødt fra starten. Da alting endelig begynder at gå godt (ingen smerter eller blødning), finder vi ved 20 ugers scanningen ud af, at vandet er gået - det er sivet langsomt. Vores søn fejler på daværende tidspunkt ingenting, men vi får af vide, at hans prognoser er meget dystre. 50% for at han dør, enten langsomt i løbet af de næste par uger eller umiddelbart efter fødslen (som vil blive alt for tidligt). 49% fpr at han vil overleve fødslen, og leve nogle år som dybt, dybt handicappet og maks 1% chance for at han vil overleve og blive en nogenlunde "rask" dreng. Men med de odds, ville vi ikke gamble med hans værdighed, så efter en barsk, barsk uge hjemme, hvor vi tog afsked med ham, satte vi fødslen igang. Ved sidste scanning var hans hjerte allerede begyndt at slå langsommere, så vi blev forsikret i, hvilken vej det gik, hvilket hjalp os en smule...

Han blev født d. 9. april og hedder August og er blevet begravet.

MEN - vores prognoser var jo sorte lige fra starten - din situation er jo ikke sammenlignelig - heldigvis!!

Men det var min historie. Bare skriv hvis du har spørgsmål.

Kram.

Åh puha.. Trist, men klart det bedste valg. Når man véd barnet ikke er rask, eller chancerne er meget store, som man jo må sige den var med jer, jamen så er det da det mest rigtige.. Det er jo ik noget liv for dem så.. Eller det lyder måske forkert, for mange handikappede etc. Har da dejlige liv, men VI er bare heller ik klare på at få et hjerneskadet barn. Føler ik vi vil ku byde det rigtige, med det liv vi har, samt vores eksisterende datter ville blive svigtet.. Så vi har været helt enige fra start af, hvis der er noget galt.. Nu må de så bare godt komme med nogle svar!!! Nuuuuuuuuu!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.