Vi mangler et AAA-batteri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

Diana...

Lise skriver:

Finder lige denne tråd - med heeelt andre svar.

https://www.baby.dk/debat/32432pi1/boernerelateret/kan-en-1-aarig-sluge-et-batteri.aspx

Et aaa-batteri, er jo et fjernbetjeningsbatteri

Ahh ja ok det er der så delte meninger om. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

Becks

Hvis du er bekymret, ville jeg ringe til lægen og høre ad, for som du selv skriver hvad nu hvis?

Min nevø (nu 13 år) slugte låget på en læbepomade da han var ca 1 år, men han var så også en dreng der proppede ALT i munden..

Anmeld

5. januar 2011

Lise

Diana... skriver:

Altså jeg tror ikke det muligt for sådan en lille størrelse at sluge sådan et batteri det er jo stort og hård jeg tror virkelig han ville kløjs i det. Men jeg tænker hvad med den store kan han have slugt det? Selv om han er 3 1/2 kan de jo stadig finde på at putte noget i munden en gang i mellem. 

Jeg tror altså jeg ville få det undersøgt selv om jeg ikke tror man kan sluge sådan et stort batteri jeg får kvalme bare ved tanken om den store tingest skal ned i halsen. 

Men heller blive tjekket en gang for meget. 

Knus Diana

Tænker det helt samme som dig. Får selv næsten kvalme ved tanken om at sluge sådan et batteri, men kan ikke få "hvis'set" ud af mit dumme lille hoved.

Havde selv tænkt om Simon kunne have slugt det, men det er jeg faktisk slet ikke nervøs for. De få ting han putter i munden, kommer han altid stolt og viser frem. Og han ved alt om hvad batterier er, så tror bare han ville fortælle os det hvis han fandt et på gulvet...

Men Casper - han putter ALT i munden. Men han sluger det ikke (af hvad jeg ved), men bider bare i det. Men der er stadig det der HVIS!

Tror jeg ringer til lægen når hun åbner kl 14. Tænk om man om 14 dage skulle stå og sige, at det skulle man fandme have gjort...

Anmeld

5. januar 2011

Lise

Tutter skriver:

Hvis du er bekymret, ville jeg ringe til lægen og høre ad, for som du selv skriver hvad nu hvis?

Min nevø (nu 13 år) slugte låget på en læbepomade da han var ca 1 år, men han var så også en dreng der proppede ALT i munden..

Låget på en læbepomade???  Det er jo bare dobbelt så stort - hvis det da er sådan en alm læbepomadestick?

Anmeld

5. januar 2011

aarhusmor

et barn på den alder kan godt sluge et aaa batteri. Det er set før. Hvis der bliver det mindste med ham, så skal du tage ham til lægen og få ham røngtenfotograferet! (kræve det)

Anmeld

5. januar 2011

Diana...

Tutter skriver:

HOLD da op sådan et log er sgu da stort. 

Anmeld

5. januar 2011

Becks

Lise skriver:

Låget på en læbepomade???  Det er jo bare dobbelt så stort - hvis det da er sådan en alm læbepomadestick?

Ja, altså ikke de der som vi kender, Labello og lypsol stick..

Det har str. med de mentholatum stick..

Anmeld

5. januar 2011

Becks

Diana... skriver:

HOLD da op sådan et log er sgu da stort. 

Skulle måske have skrevet, at det ikke er de der alm. labello og lypsyl nogen :) Men mere på str. med de der mentholatum sticks..

Anmeld

5. januar 2011

Lise

Tutter skriver:

Ja, altså ikke de der som vi kender, Labello og lypsol stick..

Det har str. med de mentholatum stick..

Ok - så lidt større end det omtalte aaa-batteri. Må jo derudaf konkludere at det faktisk KAN lade sig gøre... spørgsmålet er jo så bare om det kan lade sig gøre for Casper, som ikke spiser ret fast føde, og hvis det kan - er det så overhovedet sket?

HVis og hvis og hvis og hvis

Anmeld

5. januar 2011

Mi

Når nu du er bekymret, så syntes jeg at du skal ringe til lægen og få ham til at vejlede dig. Måske kan han fortælle dig hvilke synktomer du skal holde øje med. Det er jo ikke så sandsynligt at din søn har slugt batteriet, men hvis han har, så vil du nok aldrig tilgive dig selv, hvis du ikke har kontaktet lægen.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.