Vi mangler et AAA-batteri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.751 visninger
24 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

Lise

Ja, som overskriften siger.. 

Igår aftes sidder Simon (3½ år) og Casper (10 mdr) og leger på Simons værelse. De er nok alene derinde i 20 minutter, med åben dør, hvor vi kan høre dem konstant og kigge derind. Men vi kigger ikke på dem non-stop. Casper sidder på gulvet og nyder at rode i storebrors ting - det er bare det bedste. Han roder bl.a. i en kasse med puslespil, mens han sidder og hviner og griner. Han er som sagt 10 mdr (på tirsdag), og har altså alderen hvor alt ryger i munden. 

Det bliver hans sengetid, og jeg putter ham. Imens finder min mand et puslespil i kassen, som er med lyd - men uden dækslet til batterierne, og der sidder kun ét batteri deri  Vi leder efter det andet batteri overalt på værelset, men finder hverken det eller dækslet. Vi ved ikke om det overhovedet sad derpå, og om det andet batteri var deri tidligere. MÅSKE har jeg fundet et vildfaren batteri for 3 mdr siden (bare et eksempel), tænkt "det skal IKKE ligge der", og har lagt det sammen med andre "ud-batterier". Måske ikke. Kunne godt finde på det, men kan ikke huske om det er sket. 

Kan en baby på ti mdr sluge et AAA-batteri?  Han er ikke glad for mad, og er ikke god til at sluge ting, så min fornuft siger nej, men for fanden - hvad nu HVIS??? Jeg KAN bare ikke glemme Christian på 14 mdr der døde efter at have slugt et batteri engang... 

Havde besluttet mig for at slå det hen, og se tiden an, for det er jo nærmest umuligt, og vi ville have hørt ham (jeg kunne ikke sluge det uden hoste-bræk-lyde, tror jeg (har ikke prøvet )). Har tidligere idag været ved ørelægen med Casper, til tjek. Han har mellemørebetændelse, viser det sig. Nu var jeg netop på vej på apoteket efter penicillin, men googler lige 14-mdr Christian først, for at se hvad han havde af symptomer. Der stod at han ikke blev røngtenfotograferet, men i stedet behandlet for mellemørebetændelse  SHIT, så kom det 1000 gange op i mig igen. Selvom Casper HAR mellemørebetændelse... 

Hvad ville i gøre? Min fornuft siger mig jo at det ikke kan være sket. Men kan ikke få det ud af hovedet. Skal jeg ringe til lægen, og sige at der måske var et batteri som Casper måske har slugt, selvom det nærmest er usandsynligt. Og bede om at hun sender os til røngten? Vil helst ikke virke hysterisk, men kan bare ikke glemme det... 

Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

linemus

Aj, Lise, hvor grimt. Jeg kan godt forstå, du bliver nervøs og får alle mulige tanker i hovedet, men som du selv siger, så er sandsynligheden jo bare SÅ lille. Det er faktisk en pæn stor ting at skulle sluge, bare sådan lige uden der kommer den mindste lyd eller reaktion fra bettemanden. Jeg tror bestemt ikke, der er sket ham noget. Mon ikke bare batteriet har forputtet sig et særligt sted? Børn har det jo også med at lægge ting de mærkeligste steder, så det kan Simon jo også have gjort. Eller dig selv, som du skriver.

Så prøv at slå koldt vand i blodet igen.

Line

Anmeld

5. januar 2011

bagger26

Uhhh jeg ville nok ringe til lægen, for jeg ville heller ikke kunne glemme det igen.. Ejj sådan noget kan bare gøre en skør, fordi hvad nu hvis han har slugt det, selvom det er måske er en lidt stort ting, men de kan nogle ting man ikke lige regner med. Kan i hvert fald godt forstå det er svært at slå ud af hovedet igen..

Anmeld

5. januar 2011

Bare mig..

Lise skriver:

Igår aftes sidder Simon (3½ år) og Casper (10 mdr) og leger på Simons værelse. De er nok alene derinde i 20 minutter, med åben dør, hvor vi kan høre dem konstant og kigge derind. Men vi kigger ikke på dem non-stop. Casper sidder på gulvet og nyder at rode i storebrors ting - det er bare det bedste. Han roder bl.a. i en kasse med puslespil, mens han sidder og hviner og griner. Han er som sagt 10 mdr (på tirsdag), og har altså alderen hvor alt ryger i munden. 

Det bliver hans sengetid, og jeg putter ham. Imens finder min mand et puslespil i kassen, som er med lyd - men uden dækslet til batterierne, og der sidder kun ét batteri deri  Vi leder efter det andet batteri overalt på værelset, men finder hverken det eller dækslet. Vi ved ikke om det overhovedet sad derpå, og om det andet batteri var deri tidligere. MÅSKE har jeg fundet et vildfaren batteri for 3 mdr siden (bare et eksempel), tænkt "det skal IKKE ligge der", og har lagt det sammen med andre "ud-batterier". Måske ikke. Kunne godt finde på det, men kan ikke huske om det er sket. 

Kan en baby på ti mdr sluge et AAA-batteri?  Han er ikke glad for mad, og er ikke god til at sluge ting, så min fornuft siger nej, men for fanden - hvad nu HVIS??? Jeg KAN bare ikke glemme Christian på 14 mdr der døde efter at have slugt et batteri engang... 

Havde besluttet mig for at slå det hen, og se tiden an, for det er jo nærmest umuligt, og vi ville have hørt ham (jeg kunne ikke sluge det uden hoste-bræk-lyde, tror jeg (har ikke prøvet )). Har tidligere idag været ved ørelægen med Casper, til tjek. Han har mellemørebetændelse, viser det sig. Nu var jeg netop på vej på apoteket efter penicillin, men googler lige 14-mdr Christian først, for at se hvad han havde af symptomer. Der stod at han ikke blev røngtenfotograferet, men i stedet behandlet for mellemørebetændelse  SHIT, så kom det 1000 gange op i mig igen. Selvom Casper HAR mellemørebetændelse... 

Hvad ville i gøre? Min fornuft siger mig jo at det ikke kan være sket. Men kan ikke få det ud af hovedet. Skal jeg ringe til lægen, og sige at der måske var et batteri som Casper måske har slugt, selvom det nærmest er usandsynligt. Og bede om at hun sender os til røngten? Vil helst ikke virke hysterisk, men kan bare ikke glemme det... 

Lise

Nu skal Du ikkke tage efter det jeg skriver og gå ud fra det, for jeg vil skisme ikke være skyld i noget som helst.. :/

Men jeg ville som dig se tiden an, for et AAA!!!! batteri er jo kæmpe.. Prøv selv og tag det i munden, jeg er sikker på du nærmest ville brække dig fordi den er så stor.. Jeg vil mene, at det er MEGET usandsynligt, hvis han har slugt det.. - Men ja, hvor skulle det ellers være, hvis i har kigget over alt.. Hmm.. Måske I på et tidspunkt har brugt det ene batteri i noget andet, eller din store søn måske har!?

Helt ærligt, jeg tror ikke det kan lade sig gøre.. Hvis jeg måler et sådant batteri med min datters mund, ej, det kan slet ikke lade sig gøre..

Men igen, ville jeg ringe til lægen og hører hans/hendes vurdering om det er usandsynligt..

Anmeld

5. januar 2011

Pige2009

Havde besluttet mig for at slå det hen, og se tiden an, for det er jo nærmest umuligt, og vi ville have hørt ham (jeg kunne ikke sluge det uden hoste--lyde, tror jeg (har ikke prøvet )). Har tidligere idag været ved ørelægen med Casper, til tjek. Han har mellemørebetændelse, viser det sig. Nu var jeg netop på vej på apoteket efter penicillin, men googler lige 14-mdr Christian først, for at se hvad han havde af symptomer. Der stod at han ikke blev røngtenfotograferet, men i stedet behandlet for mellemørebetændelse  SHIT, så kom det 1000 gange op i mig igen. Selvom Casper HAR mellemørebetændelse... 

Lise

Jeg er ret sikker på, han ikke har slugt det, da det jo er i anseelig størrelse. Drengen der på tragisk vis omkom havde slugt et af de bitte små runde batterier.

I finder garanteret batteriet en af dagene

Anmeld

5. januar 2011

klmf

Tror altså det er fysisk umuligt for et 10-mdrs barn at sluge et AAA-batteri. Det som den lille Christian havde slugt, var jo et af de bitte små runde sataner....

Anmeld

5. januar 2011

<3

Problemet med Christian var jo at det sad fast i halsen og ætsede - ikke rart  - men hvis din dreng virker ubekymret, SPISER og SYNKER normalt så er der intet. Et batteri kan sagtens gå igennem et system uden der sker skade. Mavesyren klarer det mest utrolige

Men hvis du er bekymret så gå til din ørelæge igen for han er også hals læge og be ham om at kigge med en kikkert ned i halsen. Han kan se helt til stemmebåndene og derved kan I bestemme om der er en forhindring i halsen.

Men igen hvis din dreng spiser og synker skal du ikke være bekymret.

Anmeld

5. januar 2011

Lise

Jeg ved godt at stakkels Christian slugte sådan et rundt batteri, og at de er meget farligere... Den historie påvirkede mig bare så meget, og der gik lang tid før jeg "kom mig over den". Siden har jeg hadet batterier, men man kan jo ikke få børnelegetøj uden batterier nu om dage... fair nok, så længe de ikke kommer ud...

I er kloge damer, og jeg tror på jer når i siger at det ikke kan lade sig gøre. Det var også mit eget udgangspunkt, men min kære mand mener at det er nemt at sluge sådan et. Men da ikke for lille Casper, der stadig ikke spiser andet end hel fint grød... Han spiste noget af sin morgenmad idag, og tog også en flaske i nat, så halsen er vel fin. Ørelægen kiggede ham faktisk også i halsen i morges, men han kiggede jo ikke efter batterier, men nok en rød hals

TAK for alle jeres svar.

Anmeld

5. januar 2011

Lise

Finder lige denne tråd - med heeelt andre svar.

https://www.baby.dk/debat/32432pi1/boernerelateret/kan-en-1-aarig-sluge-et-batteri.aspx

Et aaa-batteri, er jo et fjernbetjeningsbatteri

Anmeld

5. januar 2011

Diana...

Altså jeg tror ikke det muligt for sådan en lille størrelse at sluge sådan et batteri det er jo stort og hård jeg tror virkelig han ville kløjs i det. Men jeg tænker hvad med den store kan han have slugt det? Selv om han er 3 1/2 kan de jo stadig finde på at putte noget i munden en gang i mellem. 

Jeg tror altså jeg ville få det undersøgt selv om jeg ikke tror man kan sluge sådan et stort batteri jeg får kvalme bare ved tanken om den store tingest skal ned i halsen. 

Men heller blive tjekket en gang for meget. 

Knus Diana

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.