Ja, som overskriften siger..
Igår aftes sidder Simon (3½ år) og Casper (10 mdr) og leger på Simons værelse. De er nok alene derinde i 20 minutter, med åben dør, hvor vi kan høre dem konstant og kigge derind. Men vi kigger ikke på dem non-stop. Casper sidder på gulvet og nyder at rode i storebrors ting - det er bare det bedste. Han roder bl.a. i en kasse med puslespil, mens han sidder og hviner og griner. Han er som sagt 10 mdr (på tirsdag), og har altså alderen hvor alt ryger i munden.
Det bliver hans sengetid, og jeg putter ham. Imens finder min mand et puslespil i kassen, som er med lyd - men uden dækslet til batterierne, og der sidder kun ét batteri deri
Vi leder efter det andet batteri overalt på værelset, men finder hverken det eller dækslet. Vi ved ikke om det overhovedet sad derpå, og om det andet batteri var deri tidligere. MÅSKE har jeg fundet et vildfaren batteri for 3 mdr siden (bare et eksempel), tænkt "det skal IKKE ligge der", og har lagt det sammen med andre "ud-batterier". Måske ikke. Kunne godt finde på det, men kan ikke huske om det er sket.
Kan en baby på ti mdr sluge et AAA-batteri?
Han er ikke glad for mad, og er ikke god til at sluge ting, så min fornuft siger nej, men for fanden - hvad nu HVIS??? Jeg KAN bare ikke glemme Christian på 14 mdr der døde efter at have slugt et batteri engang...
Havde besluttet mig for at slå det hen, og se tiden an, for det er jo nærmest umuligt, og vi ville have hørt ham (jeg kunne ikke sluge det uden hoste-bræk-lyde, tror jeg (har ikke prøvet
)). Har tidligere idag været ved ørelægen med Casper, til tjek. Han har mellemørebetændelse, viser det sig. Nu var jeg netop på vej på apoteket efter penicillin, men googler lige 14-mdr Christian først, for at se hvad han havde af symptomer. Der stod at han ikke blev røngtenfotograferet, men i stedet behandlet for mellemørebetændelse
SHIT, så kom det 1000 gange op i mig igen. Selvom Casper HAR mellemørebetændelse...
Hvad ville i gøre? Min fornuft siger mig jo at det ikke kan være sket. Men kan ikke få det ud af hovedet. Skal jeg ringe til lægen, og sige at der måske var et batteri som Casper måske har slugt, selvom det nærmest er usandsynligt. Og bede om at hun sender os til røngten? Vil helst ikke virke hysterisk, men kan bare ikke glemme det...
Lise