Maja84 skriver:
kan nogle anbefale, eller sige noget om den lille bamse fra babiage.
Min mor fortalte, at min mosters 2 børn, begge har en DooDoo, og de begge er super glade for den, den ældste er ca 5 år og den yngste lige knap 1 år
http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=1715
Nogle som har denne bamse og kan sige godt/negativt om bamsen
Min mor har planer om at købe sådan en bamse, til den lille ny, vi venter os i starten af marts 
Min søn har en
Vi købte den mens jeg var gravid... Hver aften, når vi gik i seng (og jeg kunne mærke, at han var vågen) startede vi bamsen og lagde den på min mave. Vores tanke var, at når han så blev født, ville han føle sig tryg ved melodien med det samme, fordi han kendte den fra tiden i maven (vi har faktisk kun brugt vuggevisen og ikke hjertelyden)
Nu hvor han er født, bruger vi bamsen hver gang han skal sove dag og nat (SP anbefaler faktisk også, at man har nogle ritualer når baby skal puttes, fx. at spille en melodi). Vi putter ham og ligger bamsen med maven nedaf henover hans dyne (på den måde er lyden ikke så høj) Hvis det er i dagtimerne vugger jeg ham lidt i liften, og hvis det er om natten plejer han at falde i søvn af sig selv efter meget kort tid.
Vi bruger dog kun bamsen, hvis han er vågen når vi ligger ham. Hvis han allerede er faldet i søvn, tænder vi den ikke.
Det er rigtigt, at bamsen reagere på lyde. Smækker man en dør eller begynder han at klynke højt, starter bamsen med at spille igen. Det er dog hele ideen ved bamsen, fordi det er meningen, at baby så skal føle sig tryg igen og falde til ro at sig selv.
Jeg syntes ikke vores er så lydfølsom som andre nævner, men måske det er fordi, vi altid ligger bamsen med med maven nedaf, det kan være det dæmper bamsens lydfølsomhed
Jeg syntes heller ikke bamsen spiller irriterende højt, men igen, den ligger altid med maven mod dynen. Hvis jeg vågner om natten er det ikke pga bamsen, men pga baby gråd. Når jeg så er vågen kan jeg godt høre, at bamsen spiller, men det er ikke bamsens melodi jeg vågner af, og jeg syntes ikke den er irriterende. Min søn sover på sit eget værelse, og jeg høre ham derfor ikke, hvis han kun smågrynter, i disse tilfælde vil jeg tro, at bamsen også starter, og får ham til at sove videre, men det er jo ikke altid jeg selv vågner, så jeg ved det jo ikke 100 %
Er man træt af, at bamsen går i gang af sig selv, hver gang der er en lyd, kan man dog sætte genopladelige batterier i istedet for ikke genopladelige batterier, så virker funktionen nemlig ikke. Og bamse vil kun spille når mor og far starter den. Vi havde genopladelige batterier i i starten (vi vidste ikke, at det satte funktionen ude af drift) og jeg var ved at blive vanvittig over at skulle tænde den hele tiden, hvis han ikke lige var faldet i søvn efter en omgang spilleri.
Den kan klart anbefales herfra
Og min søn er ikke blevet så afhængig af den, at han ikke kan falde i søvn uden den lyd. På trods af, at han har hørt lyden de sidste 15 uger af graviditeten + i hans nu ca 2 mdr levetid...