mullesmith2 skriver:
Jeg er så småt igang med de forberedelser til dåben af mine dejlige twins. Jeg tjekker priser på alt og prøver at finde ud af hvordan man kan gøre det hele så billigt så muligt da vi ikke lige er jordens rigeste mennesker (men dog heller ikke de fattigste
)
Har talt sammen til at vi nok bliver omkring 65 gæster.
Vi har tænkt på at lave maden selv og så betale en ven af familien til at hjælpe med at stille det an på dagen. Der er bare så mange til man skal have til sådan en dåb, så som pynt til bordene, indbydelser, bordkort, dåbstøj, leje af forsamlingshus eller andet lokale, mad, drikkevare.
Hvor meget løb det op i for jeres barnedåb??
Vi holdte i november for Liva..
Her er ca priser for os, sorry hvis den blev lidt langt, men er bare for at vise hvor meget det bliver, selvom man tror det bare er småting!
hehe.. Here it comes..
Invitationer: 30 kr for at få lavet designet, ca 50 kr for at få dem fremkaldt, og så lidt papir og blæk for at lave ønskesedler og klistre bagpå. Ca. 50 kr for lilla kuverter (der var lilla tema) og ca 20 kr for pynt til kuverter. Afleverede dem der var i nærheden, men brugte nok lidt benzin penge og brugte nok ca 60 kr i porto.
Alt i alt her ca: 210,- kr
Mad: Vi fik alt udefra, da vi ikke ville stå med det besvær selv..
Forret, tunmousse med brød og hovedret/buffet, salat, brød, pasta, flødekartofler, brocollisalat, kalkun, rødt kød, madpandekager og frikadeller. Det fik vi samme sted fra til knapt 5000 kr. for 41 voksne og 9 børn - udbringing kostede ikk noget. Kagen fik vi fra Anja som er herinde, Dyrberg catering og cakes.. stor flot hello kitty kage til 50 pers. til ca 1500 MED kørsel. (hun kom med den.. lækkert!)
Herudover var der købt billigt peanuts og saltstænger, samt nole Twist chokolade poser ind til ved ankomst og til kagen.
Alt i alt her ca: 6700,-kr
Drikkelse: Der købte vi på tilbud nogle rødvin herhjemme. 8 fl. for ca. 200 kr. 12 hvidvin og flere rammer sodavand og øl købt i tyskland. Der er nok drukket 8 flasker vin i alt og 2 rammer sodavand og øl. Så ja.. svært og regne helt ud.
Her tror jeg det er ca 300,- kr alt i alt.
Tøj: Her gik dåbskjolen i arv - men man kan ændre farven under en blondekant på brystet, samt sløjfen. Og der har jeg købt nyt til i lilla. Løb op i ca. 150 kr tror jeg. Farmand fik ny skjorte og slips til 400 kr. Mor, jeg fik ny kjole og cardigan til knapt 550 kr.
Alt i alt her: 1100,- kr.
Lokale: Meget billigt - men vi ku heller ikk være flere end 50!!
Vi gav 500,- kr for det.
Pynt: Her er det lidt uoverskueligt hehe.. for der er købt hist og her, og noget har min mor foræret os.
Men vil nok godt ku sige der ihvertfald er brugt 500 kr det ene sted hvor jeg købte det meste, lilla duge, lilla servietter, storke, små babyer, sutter osv osv. Og har købt lidt pynte sten og lys til diverse ting og sager. Plus blomser.
Så alt i alt ca. 600,- kr.
9410,- kr alt i alt.. men kun CIRKA tal 
Håber det kan bruges til noget. hihi.