Jeg er ked af, at høre om din situation og håber virkelig du finder en løsning på tingene.
Det der undrer mig i din historie er, at du fortæller at du er blevet påtvunget urimelig lange arbejdstider, at de har ansat en tidligere dømt og samtidig reklamerer for, at de går ind for ren straffeattest. Man kan aldrig påtvinge en person lange arbejdstider i den forstand, for du kunne jo haft taget sagen i egne hænder og sagt fra - de vil jo altid benytte sig af de medarbejdere der ikke siger fra. - Altså har din arbejdsgiver ikke gjort noget ulovligt idet du selv har affundet dig i det.
Mht. den tidligere dømte og reklame for rene straffeattester, det er jo heller ik noget noget der har været/er til gene for vedkommendes kollegaer, det er i sidste ende firmaets problem hvis vedkommende går ud og laver kriminelle ulovligheder på arbejdspladsen - altså er det ikke noget, i som personale kan gøre noget ved idet det er et valg firmaet har taget ved, at ansætte vedkommende.
At der nu er mere tilgang til uddannet personale vil jeg da også mene er en fair grund til fyring, - dog kan jeg selvfølgelig godt se det fra din side men det mener jeg da, at de er i sin fulde ret til. Hvis der eksempelvis blev uddannet flere lærere, ville skolerne jo også være nødt til, at opsige en masse vikarer idet det er jo en profession hvor de er nødt til, at ansætte ufaglærte mennesker for, at kunne besætte de ledige stillinger. Og når du jo ikke har været ansat så længe vil det som oftest gå ud over personer som dig.
En anden ting er så, at din arbejdsgiver tropper op hjemme hos dig for, at give dig en fyringsseddel - det er dybt uprofessionelt og burde slet ikke finde sted.
Var jeg dig ville jeg se mig efter et andet arbejde og glemme denne, for dig - uheldige situation. Jeg tror ikke du vil få noget ud af, at hyre en advokat - MEN jeg kan godt forstå du føler dig urimelig behandlet. Jeg forsøger blot, at se det fra flere perspektiver.
Held og lykke med det hele ;)
Anmeld