Nyt arbejde for 4mdr. siden sygmeldt i 9dage og FYRET med stor F

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2008

quar20

Jeg har selvfølgelig kontakten fagforening idag og er meldt ind fra dags dato. samtidig med det så er der endnu en kollega der er havnet i sammen situation så derfor har vi hyret en advokat sammen med fagforeningen.. Det er uberettig fyrings grund, og derefter fik jeg at vide du ikke kan fyres under sygdom med mindre der er erklæret konkurs, begået ulovligheder fra personen som er fyret, eller hvis de har givet advarsler..! Lige et godt råd til alle, som måske har været i tvivl og hvordan en fyring kan ske under sygdom/graviditet..

Vores advokat samt fagforeningen har nu kontaktet firma, og vi ender garenteret i retten. vi har søgt fri proces som der heldigvis ingen tvivl er om vi kan få idet vi står uden arbejde pt.
Mange tak for svar til fra jer alle..

:))

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2008

Becks

quar20 skriver:

Jeg har selvfølgelig kontakten fagforening idag og er meldt ind fra dags dato. samtidig med det så er der endnu en kollega der er havnet i sammen situation så derfor har vi hyret en advokat sammen med fagforeningen.. Det er uberettig fyrings grund, og derefter fik jeg at vide du ikke kan fyres under sygdom med mindre der er erklæret konkurs, begået ulovligheder fra personen som er fyret, eller hvis de har givet advarsler..! Lige et godt råd til alle, som måske har været i tvivl og hvordan en fyring kan ske under sygdom/graviditet..

Vores advokat samt fagforeningen har nu kontaktet firma, og vi ender garenteret i retten. vi har søgt fri proces som der heldigvis ingen tvivl er om vi kan få idet vi står uden arbejde pt.

Glad for det lykkedes... Håber alt går som det skal
Knus Beck(H)

Anmeld

10. september 2008

MorCamilla

quar20 skriver:

Dejligt at høre at du har meldt dig ind i en fagforening og får den hjælp du skal have..:) Super dejligt at I også har fået fri proces så det ikke kommer til at koste jer noget..

Jeg håber det bedste for dig/jer..

Knus fra Camilla.

Anmeld

10. september 2008

qp

Jeg er ked af, at høre om din situation og håber virkelig du finder en løsning på tingene.
Det der undrer mig i din historie er, at du fortæller at du er blevet påtvunget urimelig lange arbejdstider, at de har ansat en tidligere dømt og samtidig reklamerer for, at de går ind for ren straffeattest. Man kan aldrig påtvinge en person lange arbejdstider i den forstand, for du kunne jo haft taget sagen i egne hænder og sagt fra - de vil jo altid benytte sig af de medarbejdere der ikke siger fra. - Altså har din arbejdsgiver ikke gjort noget ulovligt idet du selv har affundet dig i det.
Mht. den tidligere dømte og reklame for rene straffeattester, det er jo heller ik noget noget der har været/er til gene for vedkommendes kollegaer, det er i sidste ende firmaets problem hvis vedkommende går ud og laver kriminelle ulovligheder på arbejdspladsen - altså er det ikke noget, i som personale kan gøre noget ved idet det er et valg firmaet har taget ved, at ansætte vedkommende.
At der nu er mere tilgang til uddannet personale vil jeg da også mene er en fair grund til fyring, - dog kan jeg selvfølgelig godt se det fra din side men det mener jeg da, at de er i sin fulde ret til. Hvis der eksempelvis blev uddannet flere lærere, ville skolerne jo også være nødt til, at opsige en masse vikarer idet det er jo en profession hvor de er nødt til, at ansætte ufaglærte mennesker for, at kunne besætte de ledige stillinger. Og når du jo ikke har været ansat så længe vil det som oftest gå ud over personer som dig.
En anden ting er så, at din arbejdsgiver tropper op hjemme hos dig for, at give dig en fyringsseddel - det er dybt uprofessionelt og burde slet ikke finde sted.

Var jeg dig ville jeg se mig efter et andet arbejde og glemme denne, for dig - uheldige situation. Jeg tror ikke du vil få noget ud af, at hyre en advokat - MEN jeg kan godt forstå du føler dig urimelig behandlet. Jeg forsøger blot, at se det fra flere perspektiver.

Held og lykke med det hele ;)

Anmeld

10. september 2008

tascia

quar20 skriver:

Syntes det er rigtig flot at de har ladet dig få medlemsskab og vil tage din sag, er ikke helt sikker på den havde gået hos os!!!

mht. fyring, så er nedskæringer pga. dårlig økonomi altså også en lovlig grund, men hvis man antog at det var pga. barsel, ja så er man den sidste der skal fyres og ikke den første fordi man er på barsel.

Håber det ender til din fordel

//Natascia

Anmeld

10. september 2008

tascia

Beck skriver:

tascia skriver:

Beck skriver:

Hold kæft en behandling at få...
Selvom du ikke er medlem af en fagforening, så synes jeg bestem du skal ringe til FOA NU...
De er altid klar med råd... Hun må da slet ikke dukke op på din bopæl og fyre dig, du skal have advarsler først...
Og så er det ulovligt at fyre under sygdom...
Nummeret til FOA er: 46-97-26-26
Håber du får styr på det...
Knus Beck(H)(H)(H)(H)(H)

som ansat i en fagforening bliver jeg lidt , ja hvad skal man sige, "harm" (ikke det rigtige udtryk, mangler ordet) over at du siger hun alligevel skal ringe til fagforeningen! der sidder jo faktisk en masse mennesker som betaler for at få en service hvis de skulle komme i problemer, og det er da ikke rimligt de skal betale for at ikke medlemmer bare kan ringe og få den samme service, syntes du?

vi hjælper også ikke medlemmer i et vist omfang, men drejer det sig om en uberettiget fyring, ja så er der ikke meget hjælp at hente.

men rigtig træls situation hun er i, og jeg ville også have kontaktet en advokat (for egen regning) hvis jeg ikke var medlem af en fagforening og var havnet i sådan en situation.

//Natascia

Ja kan godt se hvad du mener...
Tror ikke jeg fik forklaret mig rigtigt... Jeg har været i nogenlunde samme situation som hende, inden jeg blev udlært... Jeg ringede til FOA og de forklarede mig hva jeg skulle gøre, men som jeg ikke fik skrevet før, så sagde de også at skulle de hjælpe mig hele vejen, skulle jeg melde mig ind og så kunne de hjælpe mig... og det gjorde jeg... Nu hvor jeg er udlært har jeg stadig brug for deres hjælp og er glad for den hjælp de kan give til os medlemmer... Så undskyld jeg ikke fik forklaret mig rigtigt i mine tidligere indlæg... :$

Knus Beck(H)

kender godt det med formuleringen, så det skal du skam ikke undskylde for :-)

måtte bare lige kommentere det ;-)

//Natascia

Anmeld

11. september 2008

Plysbjørnen

Beck skriver:

Hold kæft en behandling at få...
Selvom du ikke er medlem af en fagforening, så synes jeg bestem du skal ringe til FOA NU...
De er altid klar med råd... Hun må da slet ikke dukke op på din bopæl og fyre dig, du skal have advarsler først...
Og så er det ulovligt at fyre under sygdom...
Nummeret til FOA er: 46-97-26-26
Håber du får styr på det...
Knus Beck(H)(H)(H)(H)(H)

FOA hjælper hende ikke, da hun ikke er medlem... Så nemt er det... men prøv om en advokat kan, det kan være hun er heldig...

Anmeld

11. september 2008

Honningblomst

MorCamilla skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg lade det skib synke.. Uden at du er medlem af en fagforening tror jeg ikke der er meget du kan gøre ved det..

Jo du kan self. kontakte en advokat, men i sidste ende vil det komme til at koste dig en masse, for at de får en sur smiley.. (kunne jeg godt være bange for)
Men det er et valg du selv skal tage.. Hvis I har noget gratis advokat hjælp eller lignende i den by du bor i, vil det være en god ide at kontakte dem..

Og næste gang du finder et job, så meld dig ind i fagforeningen, det er ikke så dyrt som det lyder da du får noget af det tilbage igen over skatten...

Knus fra Camilla.

Helt enig, Camilla...jeg ville også slippe det og lade være med at bruge mere energi på det.
Og ja, så kan du sikre dig næste gang, ved at melde dig ind i en fagforening.
Knus..

Anmeld

11. september 2008

quar20

Jeg kan selvfølgelig ikke nævne alt i sagen om arbejdet..
Men det med påtvungene vagter.. Jeg har fået udtagelsen hvis du ikke tager eks. aftenvagten trods jeg havde været på arbejde siden kl. 04.00 om natten, så skal du ikke vise dig imorgen på arbejde.. Det er at påtvinge vagter og derved kan man ikke bare sige nej..
Det med at der er en tidligere dømt inde for firmaet.. Tjaa... Jeg skal stå og forsvarer personen ude hos klienter idet de kender personens navn efter det har været i aviser og i tvet for 2 år siden.. Derved indgår det i mit arbejdet i dagligdagen og derfor er det et problem for personalet i firmaet..
Det skal lige siges at både FOA og 3F hjælper mig idet der er flere kollegaer der har bakket mig op, og min advokat er derved indblandet også og går i samarbejde med FOA og 3F.. Jeg siger tak for alle kommentarer, og håber dette er en hjælp for evt. ufaglærte, eller dem der ikke er i fagforening, om at skynde sig ind i en fagforening.. Mener man selv man er blevet behandlet uretfærdigt så kontakt dem. de vil hellere end gerne råde en.. I mit tilfælde står jeg med en sag der ikke kan væltes som min advokat og fagforeningen udtager sig.

Anmeld

11. september 2008

quar20

hov der er lidt stavefejl. håber i kan tyde det :))

Har lidt travlt.. skal igen til advokat idag.. hehe. ha en god dag alle :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.