Nyt arbejde for 4mdr. siden sygmeldt i 9dage og FYRET med stor F

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.134 visninger
21 svar
0 synes godt om
10. september 2008

quar20

Hej.
Jeg står i en rigtig dårlig situation pt, da min arbejdesgiver stak mig en fyresedl i hånden igår. Først kommer hun uanmeldt på min private bolig og snakker om guld og grønne skove. Så siger hun jeg er fyret og har min opsigelse med. Dum som jeg er så er jeg ikke medlem af nogen fagforening da min kæreste går med dårlig ryg, sygmeldt, og pengene ikke har været store idet vi samtidig lige er flyttet i rækkehus.. Firmaet jeg er ansat i er smask hammerende ulovligt idet vi har ansat en der tidligere er dømt og vi reklamere for at alle har ren straffeatest.. Firmaet påtvinger os arbejde selvom eks. jeg var på arbejde fra kl 4 nat til 12 aften.. i et stræk. og sådan var det 9 dage i træk. Det skal lige siges jeg er inde for et privat plejefirma..

Jeg sidder nu med den følelse af mit slid og slæb bare har været til gavn for andre i firmaet sådan de har kunnet slappe af. Min fyringsgrund er sku at der er tilgang til flere uddannede personale og derfor kan de ikk bruge mig..! Selvom der er 2 andrei firmaet som også er ufaglærte men har erfaring ligesom jeg. Jeg har nu valgt at kontakte advokat, men for at berolige mig selv lidt ville jeg høre jer om i har nogen ide til hvad jeg kan gøre?! og hvad der er ulovligt?

Mange hilsner fra mig :))

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2008

Becks

Hold kæft en behandling at få...
Selvom du ikke er medlem af en fagforening, så synes jeg bestem du skal ringe til FOA NU...
De er altid klar med råd... Hun må da slet ikke dukke op på din bopæl og fyre dig, du skal have advarsler først...
Og så er det ulovligt at fyre under sygdom...
Nummeret til FOA er: 46-97-26-26
Håber du får styr på det...
Knus Beck(H)(H)(H)(H)(H)

Anmeld

10. september 2008

twinboys

Det lyder væmmeligt...

Men nej kan ikke hjælpe dig særligt meget... Det havde været lettere, hvis du havde været i en fagforening...

Held og lykke med at få dem ned med flaget...

Majbritt(H)

Anmeld

10. september 2008

tascia

Beck skriver:

Selvom du ikke er medlem af en fagforening, så synes jeg bestem du skal ringe til FOA NU...
De er altid klar med råd... Hun må da slet ikke dukke op på din bopæl og fyre dig, du skal have advarsler først...
Knus Beck(H)(H)(H)(H)(H)

som ansat i en fagforening bliver jeg lidt , ja hvad skal man sige, "harm" (ikke det rigtige udtryk, mangler ordet) over at du siger hun alligevel skal ringe til fagforeningen! der sidder jo faktisk en masse mennesker som betaler for at få en service hvis de skulle komme i problemer, og det er da ikke rimligt de skal betale for at ikke medlemmer bare kan ringe og få den samme service, syntes du?

vi hjælper også ikke medlemmer i et vist omfang, men drejer det sig om en uberettiget fyring, ja så er der ikke meget hjælp at hente.

men rigtig træls situation hun er i, og jeg ville også have kontaktet en advokat (for egen regning) hvis jeg ikke var medlem af en fagforening og var havnet i sådan en situation.

//Natascia

Anmeld

10. september 2008

SaNiNa

Får det helt underligt inden i det må virkelig være en underlig følelse du sidder med, men mere at hvis du melder dig ind i en fagforening så tager de din sag...
men prøv at ring til fagforeningen...

Du får lige et kæampe (H)

Sanne

Anmeld

10. september 2008

Mette+Mathias

Jo, man må faktisk godt fyre under sygdom, - hvis grunden er ok. Det er muligt at der er 2 andre, som har samme baggrund som dig, men hvis der SKAL fyres 1, ja, så ville jeg som arb.giver nok også vælge den som havde 9 sygedage (det er faktisk mere end jeg har på 2-3 år).

At der så er mange andre ting som har været af h....... under ansættelsen, er selvfølgelig rigtig træls, - men sket er sket og du kan ikke ændre det nu :(

Sørg nu for at melde dig i fagforening næste gang du får et job, og så husk - at det er penge som man ikke kan/bør spare!! Jeg har været medlem siden jeg var 19 (og gik ud af gym.) og jeg ville aldrig turde meldem mig ud, - desuden er de jo også fradragsberettigede, så reelt betaler man ikke SÅ meget.

:o)

Anmeld

10. september 2008

tascia

Mette+Mathias skriver:

Jo, man må faktisk godt fyre under sygdom, - hvis grunden er ok. Det er muligt at der er 2 andre, som har samme baggrund som dig, men hvis der SKAL fyres 1, ja, så ville jeg som arb.giver nok også vælge den som havde 9 sygedage (det er faktisk mere end jeg har på 2-3 år).

At der så er mange andre ting som har været af h....... under ansættelsen, er selvfølgelig rigtig træls, - men sket er sket og du kan ikke ændre det nu :(

Sørg nu for at melde dig i fagforening næste gang du får et job, og så husk - at det er penge som man ikke kan/bør spare!! Jeg har været medlem siden jeg var 19 (og gik ud af gym.) og jeg ville aldrig turde meldem mig ud, - desuden er de jo også fradragsberettigede, så reelt betaler man ikke SÅ meget.

:o)

det er nemlig rigtigt, at man gerne må fyre under sygdom! man må jo også fyre under barsel, bare ikke pga. barsel.

//Natascia

Anmeld

10. september 2008

Balderson

Hej

Hvor er det træls for dig at være uden arbejde og så få en fyreseddel på den måde...

Jeg er desværre bange for at der ikke er så meget at gøre, når du ikke er medlem af en fagforening...

Så mit råd til dig er at se at få dig meldt dig ind i en fagforening..

Mvh

Anmeld

10. september 2008

Becks

tascia skriver:

Beck skriver:

Knus Beck(H)(H)(H)(H)(H)

som ansat i en fagforening bliver jeg lidt , ja hvad skal man sige, "harm" (ikke det rigtige udtryk, mangler ordet) over at du siger hun alligevel skal ringe til fagforeningen! der sidder jo faktisk en masse mennesker som betaler for at få en service hvis de skulle komme i problemer, og det er da ikke rimligt de skal betale for at ikke medlemmer bare kan ringe og få den samme service, syntes du?

vi hjælper også ikke medlemmer i et vist omfang, men drejer det sig om en uberettiget fyring, ja så er der ikke meget hjælp at hente.

men rigtig træls situation hun er i, og jeg ville også have kontaktet en advokat (for egen regning) hvis jeg ikke var medlem af en fagforening og var havnet i sådan en situation.

//Natascia

Ja kan godt se hvad du mener...
Tror ikke jeg fik forklaret mig rigtigt... Jeg har været i nogenlunde samme situation som hende, inden jeg blev udlært... Jeg ringede til FOA og de forklarede mig hva jeg skulle gøre, men som jeg ikke fik skrevet før, så sagde de også at skulle de hjælpe mig hele vejen, skulle jeg melde mig ind og så kunne de hjælpe mig... og det gjorde jeg... Nu hvor jeg er udlært har jeg stadig brug for deres hjælp og er glad for den hjælp de kan give til os medlemmer... Så undskyld jeg ikke fik forklaret mig rigtigt i mine tidligere indlæg... :$

Knus Beck(H)

Anmeld

10. september 2008

MorCamilla

Hvis jeg var dig ville jeg lade det skib synke.. Uden at du er medlem af en fagforening tror jeg ikke der er meget du kan gøre ved det..

Jo du kan self. kontakte en advokat, men i sidste ende vil det komme til at koste dig en masse, for at de får en sur smiley.. (kunne jeg godt være bange for)
Men det er et valg du selv skal tage.. Hvis I har noget gratis advokat hjælp eller lignende i den by du bor i, vil det være en god ide at kontakte dem..

Og næste gang du finder et job, så meld dig ind i fagforeningen, det er ikke så dyrt som det lyder da du får noget af det tilbage igen over skatten...

Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.