Til jer med børn, hvor der er 2-3 år imellem dem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

klmf

Fines mor skriver:

Set ud fra det arbejde det er med to små blebørn, så ville jeg jo vente - taler af erfaring:-) Vi har 21 mdr. imellem vores piger, og det har været et par hårde år. Det er først det sidste års tid, at jeg virkelig føler, at jeg har fået luft til Helle :-)

Så små børn kræver en del, og kan intet selv..

MEN der er også positive ting i det hele :-) De har utrolig stor glæde af hinanden, og de leger rigtig godt sammen. Nu hvor den lille er 5 år, og den store snart 7 år, så kan jeg godt se, at de virkelig har noget "sammen"

Hvis du er klar på et par år med hårdt arbejde, så GO for it :-)

Det er jo så det der er MIT bedste argument, slap af hvor må det være hårdt med to så små børn!! Ved ikke om jeg orker det... På den anden side, så kan man sige at jeg jo heller ikke bliver yngre, så det bliver jo ikke nemmere at have små børn... Ih altså, synes faktisk det er et svært og meget vigtigt valg!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

klmf

Fines mor skriver:

Lige en ting mere hihi

Da jeg fik Isabella(Den mindste) og hun vågnede første gang om natten tænkte jeg bare: HUN skal lære at sove, og det kan ikke gå for stærkt!! Den store var netop lige begyndt at sove igennem, og jeg orkede bare ikke mere nattesjov, amning osv. Jeg var så også selv blevet lidt ældre haha :-)

Lærte hun så det??

Anmeld

3. januar 2011

klmf

frk Jensen skriver:

Jeg tror helt klart på at vores tætte forhold er kommet af den lille aldersforskel der er på os..

vi har været på shopping idag, hvor vi snakker om det.. Vi er jo veninder og søstre.. Jeg kan aldrig blive træt af min søster, for jeg kan ikke undvære hende.

Jeg kender hende SÅ godt

Dejligt at I har det så godt sammen

Jeg tager det med i mine overvejelser

Anmeld

3. januar 2011

Fines mor

lotchen skriver:

Det er jo så det der er MIT bedste argument, slap af hvor må det være hårdt med to så små børn!! Ved ikke om jeg orker det... På den anden side, så kan man sige at jeg jo heller ikke bliver yngre, så det bliver jo ikke nemmere at have små børn... Ih altså, synes faktisk det er et svært og meget vigtigt valg!!!

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg var 34 da jeg fik den første, og min mand 39 år :-) Så på den måde, så har det været ok at få dem tæt. Mange af vores bekendte/venner har jo store børn, og det har ikke været alle der har holdt ved med 2 små børn.

Men faktum er, at vi ikke bliver yngre, og vi får ikke mere energi efter et par børn:-)

Idag nyder jeg virkelig, at de sover igennem og kan sove længe selv efter en nytårsfest:-) Uhhh jeg husker de dage kl. 5.30 hahaaaa... ikke flere små børn til mig!!!

Anmeld

3. januar 2011

LR85

lotchen skriver:

jeg har lige et spørgsmål omkring det med a det er hårdt a have to blebørn.

Altså hvis man så får nr to når den første er tre og fx blefri og kan mere selv, starter man så ikke bare forfra?? Jeg tænker bare a det da må være rigtig hårdt a man endelig har fået lidt tid og barnet kan lidt selv, og så kommer der en ny og endnu 3 år er i vente med amning, oppe om natten, indkøring i vuggestue, pasning, morsyg og alt det?

Jeg ved det ikke, er kun nysgerrig efter den mest 'optimale' løsning.

Anmeld

3. januar 2011

tinasmor

Jeg ville have haft næsten lige præcis 2 år mellem mine. Men desværre mistede jeg. Nu kommer der til at gå 3 år og 3 måneder mellem. Så det er ikke med min gode vilje. MEEEN det jeg ville sige var, at jeg virkelig ikke tror at man skal tænke så meget over det med hvor mange år der er i mellem. Vi kender jo alle sikkert massere af eksempler på søsknede med meget kort tid i mellem dem, der har haft det super dejligt. Og dem som har haft dem tæt på hinanden, hvor det har været en kamp og skænderier gennem hele deres barndom, og det samme med børn med 6-7 år i mellem. Jeg tror på, at det helt kommer an på hvordan børnene er som individer (personlighed osv) deres terskel overfor hinanden, deres hengivenhed, jaloxi osv osv. Derfor tror jeg, at det eneste rigtige tidspunkt at få børn på, er når I begge føler jeg klar til at få en lille ny til. SÅ hvis du synes det kunne være dejligt lige nu, så vil jeg sige "go for it", hvis ikke du synes det kunne være super dejligt, Så vil jeg sige" vent et års tid til du er mere klar".

Held og lykke med projektet hvornår I end starter

Anmeld

3. januar 2011

Fines mor

lotchen skriver:

Lærte hun så det??

Heldigvis lærte hun det ret hurtigt, eller også havde vi bare fået mere erfaring haha :-)

Anmeld

3. januar 2011

LR85

hov, kom til a citere et forkert indlæg, mit spørgsmål var til hende der talte om erfraring med to blebørn på samme tid.

Anmeld

3. januar 2011

Fines mor

louiseandersen85 skriver:

jeg har lige et spørgsmål omkring det med a det er hårdt a have to blebørn.

Altså hvis man så får nr to når den første er tre og fx blefri og kan mere selv, starter man så ikke bare forfra?? Jeg tænker bare a det da må være rigtig hårdt a man endelig har fået lidt tid og barnet kan lidt selv, og så kommer der en ny og endnu 3 år er i vente med amning, oppe om natten, indkøring i vuggestue, pasning, morsyg og alt det?

Jeg ved det ikke, er kun nysgerrig efter den mest 'optimale' løsning.

Jeg syntes vi brugte utrolig meget tid på sutteflasker, bleer, tøjvask/ skift med to så små børn. Jeg ville faktisk også have ønskede idag, at jeg havde haft lidt mere tid alene med den store - før den lille kom - og omvendt :-) Men det er jo gået godt trods alt:-) Vi har ikke haft de store vanskeligheder med vores børn, de har ikke været så morsyge, og har ikke haft store problemer med opstart i institution.

Anmeld

3. januar 2011

Livsmor

Her er der 2 år og 2 mdr imellem vores piger, det er da hårdt, men så slemt er det da heller ikke.

Som et hold venner sagde, få dem tæt, så er bleskift og natteroderi er hurtigt overstået. Deres er der 5 år imellem, så de havde nærmest glemt hvordan det var med små folk ;O)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.