Til jer med børn, hvor der er 2-3 år imellem dem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.001 visninger
28 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

klmf

Så ladies, nu skal I lige hjælpe mig! Alle må selvfølgelig svare, overskriften var mere for lige at fænge

Vores dreng er lige fyldt 1 år. Min kæreste synes det absolut kun kan gå for langsomt med at gå i gang med at lave nr.2, hvorimod jeg hælder mere til at vente 2-3 år! (Måske ennda 4, hvis jeg lige skal have presset min specialuddannelse ind også....)

Jeg har masser af argumenter for at vente, men for at være fair overfor min kæreste skal jeg jo tænke det godt igennem. Så jeg mangler nogle GODE argumenter for at gå igang fx om 3-4 mdr. Så føder jeg tidligst når vores dreng er 2 år...

Hvad taler for at få børn med et par års mellemrum??

Tak for hjælpen, sætter pris på hvis I vil bruge tid på at give jeres besyv med i min indre diskussion

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

LR85

ihh, jeg følger lige lidt med.

Hos os er situationen omvendt, a jeg vil gerne snart og manden gerne vil vente lidt.

tror personligt selv a børnen får mere ud a hinanden de første mange leveår hvis der er mindre end FX 4-5-6 år mellem.

Men ja, må kigge med, og se hva dem med erfaringer siger

Anmeld

3. januar 2011

frk Jensen

lotchen skriver:

Så ladies, nu skal I lige hjælpe mig! Alle må selvfølgelig svare, overskriften var mere for lige at fænge

Vores dreng er lige fyldt 1 år. Min kæreste synes det absolut kun kan gå for langsomt med at gå i gang med at lave nr.2, hvorimod jeg hælder mere til at vente 2-3 år! (Måske ennda 4, hvis jeg lige skal have presset min specialuddannelse ind også....)

Jeg har masser af argumenter for at vente, men for at være fair overfor min kæreste skal jeg jo tænke det godt igennem. Så jeg mangler nogle GODE argumenter for at gå igang fx om 3-4 mdr. Så føder jeg tidligst når vores dreng er 2 år...

Hvad taler for at få børn med et par års mellemrum??

Tak for hjælpen, sætter pris på hvis I vil bruge tid på at give jeres besyv med i min indre diskussion

Jeg ville helt klart foretrække at få børn så tæt på hinanden som muligt.. der er 2 år 2 mdr mellem min søster og jeg, og vi har et helt specielt tæt bånd.

Jeg er alene med min søn, og må venter nogle år endnu med at få nr to.. Men det passer fint i mit studie liv, da jeg skal 3 1/2 år på seminariet..

Anmeld

3. januar 2011

klmf

louiseandersen85 skriver:

ihh, jeg følger lige lidt med.

Hos os er situationen omvendt, a jeg vil gerne snart og manden gerne vil vente lidt.

tror personligt selv a børnen får mere ud a hinanden de første mange leveår hvis der er mindre end FX 4-5-6 år mellem.

Men ja, må kigge med, og se hva dem med erfaringer siger

Det er også min kærestes vigtigste argument - hvor jeg så tænker, at man vel ikke er garanteret at ens børn gider hinanden og at de vel også godt kan få noget ud af hinanden selvom der er flere år imellem??

Men vi må se, hvad de erfarne siger, tror der er mange med børn med 2 år  imellem

Anmeld

3. januar 2011

klmf

frk Jensen skriver:

Jeg ville helt klart foretrække at få børn så tæt på hinanden som muligt.. der er 2 år 2 mdr mellem min søster og jeg, og vi har et helt specielt tæt bånd.

Jeg er alene med min søn, og må venter nogle år endnu med at få nr to.. Men det passer fint i mit studie liv, da jeg skal 3 1/2 år på seminariet..

Tror du at det tætte bånd mellem jer skyldes den lille aldersforskel eller jeres personligheder generelt? Altså, kunne I også have været så tætte med større aldersforskel tror du??

Anmeld

3. januar 2011

frk Jensen

lotchen skriver:

Tror du at det tætte bånd mellem jer skyldes den lille aldersforskel eller jeres personligheder generelt? Altså, kunne I også have været så tætte med større aldersforskel tror du??

Jeg tror helt klart på at vores tætte forhold er kommet af den lille aldersforskel der er på os..

vi har været på shopping idag, hvor vi snakker om det.. Vi er jo veninder og søstre.. Jeg kan aldrig blive træt af min søster, for jeg kan ikke undvære hende.

Jeg kender hende SÅ godt

Anmeld

3. januar 2011

Fines mor

Set ud fra det arbejde det er med to små blebørn, så ville jeg jo vente - taler af erfaring:-) Vi har 21 mdr. imellem vores piger, og det har været et par hårde år. Det er først det sidste års tid, at jeg virkelig føler, at jeg har fået luft til Helle :-)

Så små børn kræver en del, og kan intet selv..

MEN der er også positive ting i det hele :-) De har utrolig stor glæde af hinanden, og de leger rigtig godt sammen. Nu hvor den lille er 5 år, og den store snart 7 år, så kan jeg godt se, at de virkelig har noget "sammen"

Hvis du er klar på et par år med hårdt arbejde, så GO for it :-)

Anmeld

3. januar 2011

frk Jensen

lotchen skriver:

Hvis der havde været 5 år mellem os havde vi ikke kunne dele de ting vi gør sammen.. Vi er begge gang med uddannelser og kan forstå hinanden i mange ting.

Jeg har 3 mindre brødre, og jeg har ikke de samme ting med dem som jeg har med min søster. mine brødre er hhv 16,13 og 8 år..

Anmeld

3. januar 2011

Fines mor

Lige en ting mere hihi

Da jeg fik Isabella(Den mindste) og hun vågnede første gang om natten tænkte jeg bare: HUN skal lære at sove, og det kan ikke gå for stærkt!! Den store var netop lige begyndt at sove igennem, og jeg orkede bare ikke mere nattesjov, amning osv. Jeg var så også selv blevet lidt ældre haha :-)

Anmeld

3. januar 2011

Fines mor

lotchen skriver:

Min søster er 7 år ældre end jeg er, og vi har et utrolig tæt bånd. Det har vi altid haft, så jeg tror ikke det bevist er aldersbestemet.

Men 2 børns tætte alder gør det naturligvis nemmere:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.