Hvor stor en fest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Margorie

Jeg gider ikke sådan en dyr kæmpefest i forbindelse med dåben. Så det er kun lige mine forældre og søskende på min side og mandens forældre, søskende og bedste forældre der bliver inviteret til kaff og kage. (Men det er ski også en 30 styks allerede :O ) Vil hellere holde en stor fest når barnet er lidt ældre og rent faktisk får noget ud af at blive fejret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

AnneBJ

Vi står lidt samme sted som Jer Vi har dog for længst besluttet at "alle" skal med. Min kæreste har en del familie som altid er søde til at invitere os, og vi er ikke de første på den side af familien der holder dåb, så "stilen" er lidt lagt, ang. omfanget af invitationer..

Vi bliver lige i omegnen af 50, heraf 5-7 børn. Jeg har 3 søskende og 4 forældre og på den måde render det jo altså hurtigt op. Det er allerede nu, en dag vi glæder os vildt til - til hyggeligt uformelt samværd med alle de mennesker der betyder mest for os.

Til frokost - altså umiddelbart efter kirke og gaveudpakning - skal vi have hjemmelavet smørrebrød og så noget kaffe/kage væsen, og til sidst noget buffetbord med (få) lette retter til "godnatmad"

Anmeld

3. januar 2011

CA

Caroline86 skriver:

2 store familier

Vi mødtes i kirken 13.30 (en lørdag så vi havde kirken for os selv), dåben var kl.14. så tog vi hjem til os og fik lidt at drikke (kaffe/the og vand) og spiste kage (verdens flotteste dåbskage ) og slappede af og nød vejret i haven. Dem der ville gik en tur i det smukke område hvor vi boede dengang og resten flød i liggestole og ved de borde/bænke sæt vi havde sat op

kl.17 tog vi op til den restaurant vi havde lejet (golfresort der ligger 10 min gang derfra) og fik velkomstdrink på terassen og kl.18-19 stykker startede vi middagen med 4 forskellige slags kød, kæmpe salatbord og alt hvad man kunne ønske sig.

Så åbnede vi gaver og folk sad og snakkede ved bordene (vi havde lavet bordplan for at blande familierne) og til dessert fik vi hjemmelavet vanilieis og friskskåret frugtsalat!

MÅÅÅMS...

Alt var bare så perfekt og stemningen var helt fantastisk!

Det må jeg nok sige! Det lyder lækkert. Tør slet ikke forestille mig, hvordan jeres bryllup blir

Anmeld

3. januar 2011

CA

saxi skriver:

Vi var 54 til Yasmins barnedåb - og der var endda skåret ned. Vi inviterede hele familien(forældre, søskende, bedsteforældre, oldere, onkler, mostre, fætre/kusiner osv), dog kun med hjemmeboende fætre/kusiner og ingen pap søskende og papfætre/kusiner. Skulle alle inviteres røg vi nemt op på 90 Vi havde 3 vennepar med. Folk var inviteret til Brunch med alt hvad der dertil hører + serveringpersonale. Gider helst ikke stå for sådan noget selv sådan en dag.

Denne gang er vi oppe på 66 (da familien kun er blevet større - med børn, nye kærester mm.) Og vi gør nøjagtigt det samme som sidst. Inviterer til Brunch (endda samme festlokaler som ved Yasmin)

Desuden synes jeg barnedåb er en genial anledning til at invitere til hele familien, da det jo er så sjældent man er samlet.

Jeg blir mere og mere overbevist om, at det ikke er unormalt at holde en større dåbsfest Du har ret i at det er en skøn anledning til at samle dem omkring sig 

Anmeld

3. januar 2011

liwsmor

Carina87 skriver:

Ja, vi er begyndt at tænke på barnedåben og kan simpelthen ikke finde ud af hvor mange vi skal invitere. Vi er så heldige at have store familier og mange nære venner og endnu flere ikke helt så tætte venner, og når vi tæller sammen blir tallene høje...

Os selv og nærmeste familie = 25+2børn

Nærmeste venner =19

Dvs. 44 +2 børn i det hele!!  Det ER jo et luksusproblem. Men er det et problem?

Hvor mange var I/har I tænkt at I blir?  

Vi bor et sted med masser af plads og tænker, om vi bare skal nyde at vi har så mange dejlige mennesker omkring os, invitere dem, nyde dagen og fejre dåben sammen med dem. Man kunne evt. lave noget sammenskudsfrokost og spørge nogle om de vil tage noget med, så det ikke blir så dyrt og besværligt. Hvordan har I gjort/tænkt at gøre?

til liwsen bliver vi 36 og det bliver kirke frokost og kage og kaffe og hjem igen . ikke det vilde

Anmeld

3. januar 2011

CA

Margorie skriver:

Jeg gider ikke sådan en dyr kæmpefest i forbindelse med dåben. Så det er kun lige mine forældre og søskende på min side og mandens forældre, søskende og bedste forældre der bliver inviteret til kaff og kage. (Men det er ski også en 30 styks allerede :O ) Vil hellere holde en stor fest når barnet er lidt ældre og rent faktisk får noget ud af at blive fejret

Man skal jo gøre det der passer bedst God idé med fest når den lille kan være med

Anmeld

3. januar 2011

CA

AnneBJ skriver:

Vi står lidt samme sted som Jer Vi har dog for længst besluttet at "alle" skal med. Min kæreste har en del familie som altid er søde til at invitere os, og vi er ikke de første på den side af familien der holder dåb, så "stilen" er lidt lagt, ang. omfanget af invitationer..

Vi bliver lige i omegnen af 50, heraf 5-7 børn. Jeg har 3 søskende og 4 forældre og på den måde render det jo altså hurtigt op. Det er allerede nu, en dag vi glæder os vildt til - til hyggeligt uformelt samværd med alle de mennesker der betyder mest for os.

Til frokost - altså umiddelbart efter kirke og gaveudpakning - skal vi have hjemmelavet smørrebrød og så noget kaffe/kage væsen, og til sidst noget buffetbord med (få) lette retter til "godnatmad"

Lyder rigtig hyggeligt Anne! Men natmad? Hvor længe skal I feste?? 

Jeg tror vi holder den store fest - som så lige pludselig er lille når jeg læser hvor mange andre inviterer 

Anmeld

3. januar 2011

Caroline86

Carina87 skriver:

Det må jeg nok sige! Det lyder lækkert. Tør slet ikke forestille mig, hvordan jeres bryllup blir

hahaha... vi talte faktisk lige om bryllup i går (ikke fordi vi planlægger det endnu for det har vi SLEEEEET ikke råd til)

Jeg tror det bliver stort Frederiksborg slotskirke, prinsesse kjole osv .. aaahhh! A girl can dream

Anmeld

3. januar 2011

CA

liwsmor skriver:

til liwsen bliver vi 36 og det bliver kirke frokost og kage og kaffe og hjem igen . ikke det vilde

Altså en helt normal dåbsfest Det lyder hyggeligt! Jeg glæder mig til barnedåben

Anmeld

3. januar 2011

CA

Caroline86 skriver:

hahaha... vi talte faktisk lige om bryllup i går (ikke fordi vi planlægger det endnu for det har vi SLEEEEET ikke råd til)

Jeg tror det bliver stort Frederiksborg slotskirke, prinsesse kjole osv .. aaahhh! A girl can dream

Jeg tænkte det nok Og ja, der skal nok spares en del op...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.