Jeg er ud af en søskende flok på 7, og Mikkel en på 4!
Dvs. hvis vi KUN inviterer vores forældre og søskende, (plus deres kærester/ægtefæller og børn) bliver vi:
22 fra min familie og 5 fra Mikkels. Dertil kommer vi jo så med 4 personer, dvs. ialt 31 personer. Mikkel har så en onkel og tante der har 5 drenge i alderen 15-27 år som også er selvskrevet. Så vi bliver ialt 38 personer.
Så er spørgsmålet om vi skal have venner med? Uhh... det er svært. For hvor skal man skære? Jeg tænker at vi hver inviterer et vennepar. Altså et hold fra "min" vennekreds og et hold fra Mikkels. Så er vi oppe på 42 personer og det er RIGELIGT synes jeg!!
Vi skal holde det i medborgerhuset der ligger 50 meter fra Kirken. Det er lille og passer perfekt til ca. 50 personer, så det bliver ikke sådan tomt, som et kæmpe forsamlingshus ville blive. Der er en legeplads/plads til udfoldelse udenfor. Vi overvejer at strække barnedåben til maj, og så efter maden gå ned på en eng tæt ved og spille rundbold/to mand frem for en enke eller lign. og få kaffe og kage-picninc med tæpper dernede. -Men det kræver jo at vejret så er godt den dag! Hvis ikke kan vi jo bare blive og tage kaffen i medborgerhuset også.
Vores menu skal være meget enkel. Jeg forstiller mig noget salat, skinke og flødekartofler/tærter og brød. Jeg ved at både Mikkels mor og tante vil spørge om de skal tage noget med (de har jo tilsammen 9 børn, så de plejer altid at have sammenbragt når vi mødes) så jeg tænker jeg vil spørge om de måske vil bage en tærte eller lave en salat og have med. Jeg tror ikke vil skal have dessert, men istedet vil jeg bage muffins/småkager osv. som er picnic-venligt til kaffen på engen
!
Så køber vi vel lidt øl og vin, og sodavand!
Så altså en helt rolig og forhåbentlig hyggelig dag, med lidt leg og aktiviteter. Jeg orker ikke at vi skal sidde til højbords hele eftermiddagen. Det er ikke sjovt for nogen, især ikke nu hvor Bimmeren er barnebarn nr. 10 og der derfor er masser af børn med krudt i (og andre barnlige sjæle, he he).
Jeg synes ikke at en barnedåb behøver være så "fint". Det er søndag formiddag, og jeg vil hellere spare mit "fint" krudt til min fødselsdag eller når jeg bliver færdigudd. Altså "champagne"-lejligheder om aftenen uden alle børnene!