Hvor stor en fest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.313 visninger
35 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

CA

Ja, vi er begyndt at tænke på barnedåben og kan simpelthen ikke finde ud af hvor mange vi skal invitere. Vi er så heldige at have store familier og mange nære venner og endnu flere ikke helt så tætte venner, og når vi tæller sammen blir tallene høje...

Os selv og nærmeste familie = 25+2børn

Nærmeste venner =19

Dvs. 44 +2 børn i det hele!!  Det ER jo et luksusproblem. Men er det et problem?

Hvor mange var I/har I tænkt at I blir?  

Vi bor et sted med masser af plads og tænker, om vi bare skal nyde at vi har så mange dejlige mennesker omkring os, invitere dem, nyde dagen og fejre dåben sammen med dem. Man kunne evt. lave noget sammenskudsfrokost og spørge nogle om de vil tage noget med, så det ikke blir så dyrt og besværligt. Hvordan har I gjort/tænkt at gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Marco2

Til Emily havde vi inviteret 37 voksne og 6 børn. En blanding af nære venner og familie.

Vi holdt det på Thors Mølle i Århus. Et lille hyggeligt sted ved vand og skov.

Hun blev døbt i kirken kl. 10 og så havde vi inviteret alle gæsterne på udvidet brunch derude.

Da vi var færdige inviterede vi de folk, som havde lyst til yderligere, hjem til os selv til lidt snack og drikkelse. 

"Festen" på Thors Mølle kostede 10.000,- incl drikkevarer, men vi havde ikke lyst til at stå med mad, service, oprydning mm. selv den dag. Det skulle være en dag hvor vi kunne nyde og ikke skulle "yde".

Skal du ikke snart igang med at føde istedet for at spekulere på barnedåb?? 

AG

Anmeld

3. januar 2011

Chewy

Jeg synes bare I skal invitere de 44 +2 hvis de udgør de mennesker, I gerne vil se. Dog synes jeg ikke, at man kan invitere til fest og bede folk om selv at tage noget med. Så ville jeg hellere invitere lidt færre og så selv have råd til det

Anmeld

3. januar 2011

CA

Marco2 skriver:

Til Emily havde vi inviteret 37 voksne og 6 børn. En blanding af nære venner og familie.

Vi holdt det på Thors Mølle i Århus. Et lille hyggeligt sted ved vand og skov.

Hun blev døbt i kirken kl. 10 og så havde vi inviteret alle gæsterne på udvidet brunch derude.

Da vi var færdige inviterede vi de folk, som havde lyst til yderligere, hjem til os selv til lidt snack og drikkelse. 

"Festen" på Thors Mølle kostede 10.000,- incl drikkevarer, men vi havde ikke lyst til at stå med mad, service, oprydning mm. selv den dag. Det skulle være en dag hvor vi kunne nyde og ikke skulle "yde".

Skal du ikke snart igang med at føde istedet for at spekulere på barnedåb?? 

AG

Ih det lyder altså også hyggeligt! Og I havde da også en del gæster. Så er vores helelr ikke så slemt, hvis vi ender med at invitere alle

Jo jeg il virkelig gene snart i gang, men har i dag sat ny taktik ind - jeg skal holde op med at heppe og så tænke på noget andet (som om det er muligt). Hvis jeg nu bare holder mig i gang med noget andet, kommer det vel af sig selv på et tidspunkt? 

Anmeld

3. januar 2011

bette

vi var 40 :) det var skide hyggeligt.. dyrt men hyggeligt

Anmeld

3. januar 2011

CA

Chewy skriver:

Jeg synes bare I skal invitere de 44 +2 hvis de udgør de mennesker, I gerne vil se. Dog synes jeg ikke, at man kan invitere til fest og bede folk om selv at tage noget med. Så ville jeg hellere invitere lidt færre og så selv have råd til det

Ja, det er jo nok forskelligt hvad man gør, men i vores omgangskreds er det meget normalt at hjælpe hinanden med det vi nu kan. I sidste ende er der nok ingen der har sparet noget som helst, men det er dejligt at kunne hjælpe og være sammen om tingene. Vi træder altid til når folk f.eks. skal flytte. Martin er elektriker og gør MANGE vennetjenester. Kunne komme med mange flere eksempler, men det jeg vil frem til er, at det slet ikke r unormalt at bede om hjælp i vores omgangskreds

Anmeld

3. januar 2011

DK

Jeg er ud af en søskende flok på 7, og Mikkel en på 4!

Dvs. hvis vi KUN inviterer vores forældre og søskende, (plus deres kærester/ægtefæller og børn) bliver vi:

22 fra min familie og 5 fra Mikkels. Dertil kommer vi jo så med 4 personer, dvs. ialt 31 personer. Mikkel har så en onkel og tante der har 5 drenge i alderen 15-27 år som også er selvskrevet. Så vi bliver ialt 38 personer.

Så er spørgsmålet om vi skal have venner med? Uhh... det er svært. For hvor skal man skære? Jeg tænker at vi hver inviterer et vennepar. Altså et hold fra "min" vennekreds og et hold fra Mikkels. Så er vi oppe på 42 personer og det er RIGELIGT synes jeg!!

Vi skal holde det i medborgerhuset der ligger 50 meter fra Kirken. Det er lille og passer perfekt til ca. 50 personer, så det bliver ikke sådan tomt, som et kæmpe forsamlingshus ville blive. Der er en legeplads/plads til udfoldelse udenfor. Vi overvejer at strække barnedåben til maj, og så efter maden gå ned på en eng tæt ved og spille rundbold/to mand frem for en enke eller lign. og få kaffe og kage-picninc med tæpper dernede. -Men det kræver jo at vejret så er godt den dag! Hvis ikke kan vi jo bare blive og tage kaffen i medborgerhuset også.

Vores menu skal være meget enkel. Jeg forstiller mig noget salat, skinke og flødekartofler/tærter og brød. Jeg ved at både Mikkels mor og tante vil spørge om de skal tage noget med (de har jo tilsammen 9 børn, så de plejer altid at have sammenbragt når vi mødes) så jeg tænker jeg vil spørge om de måske vil bage en tærte eller lave en salat og have med. Jeg tror ikke vil skal have dessert, men istedet vil jeg bage muffins/småkager osv. som er picnic-venligt til kaffen på engen!

Så køber vi vel lidt øl og vin, og sodavand!

Så altså en helt rolig og forhåbentlig hyggelig dag, med lidt leg og aktiviteter. Jeg orker ikke at vi skal sidde til højbords hele eftermiddagen. Det er ikke sjovt for nogen, især ikke nu hvor Bimmeren er barnebarn nr. 10 og der derfor er masser af børn med krudt i (og andre barnlige sjæle, he he).

Jeg synes ikke at en barnedåb behøver være så "fint". Det er søndag formiddag, og jeg vil hellere spare mit "fint" krudt til min fødselsdag eller når jeg bliver færdigudd. Altså "champagne"-lejligheder om aftenen uden alle børnene!

Anmeld

3. januar 2011

bagger26

Selvom man er mange behøver det ikke være dyrt. Vi har også en meget stor familie, og vi var til fx den yngstes barnedåb 51 mennesker, og det er nærmeste familie + 3 vennepar...

Det hele kostede os 4800 og der manglede absolut intet...

2500 på mad, vi lavede selv en stor buffet, med forret, hovedret og derssert/kagebord.. Selvfølgelig kræver det en del arbejde op til dagen, men mine forældre og søskende hjalp med at lave mad, så det var faktisk rigtig hyggeligt.. Og det var rigtig lækkert mad..

Så blev der brugt 1000 kr på invitationer, servietter, pynt, bordkort, lys osv...

De sidste 1300 var en hurtigt tur i tyskland, men der var så også sodavand til et godt stykketid efter barnedåben+ nogle glas nutella hehe...

Dåbskjolen er en delekjole, og tøj til dagen havde vi rigligt af i skabene..

Så syntes altså ikke det er dyrt for en dejlig fest til så mange mennesker...

Anmeld

3. januar 2011

Karina84

Vi havde først snakket om at leje det beboerhus der hører til det sted her hvor vi bor og så ville vi invitere onkler, mostre, tanter osv med, vi ville så blive en 35 stykker... men jeg tror vi er gået fra det igen og vil bare invitere den nærmeste familie og måske et par venner, så bliver vi en 15-20 pers. og så kan vi bare holde det herhjemme i vores lejlighed  

Vi er begge på SU, så det bliver lidt lunt frokost buffet og kaffe og kage, så kan vi og vores mødre lave meget af det selv, og uden det behøver koste en bondegård. Stille og roligt hygge dag

Anmeld

3. januar 2011

CA

DK skriver:

Jeg er ud af en søskende flok på 7, og Mikkel en på 4!

Dvs. hvis vi KUN inviterer vores forældre og søskende, (plus deres kærester/ægtefæller og børn) bliver vi:

22 fra min familie og 5 fra Mikkels. Dertil kommer vi jo så med 4 personer, dvs. ialt 31 personer. Mikkel har så en onkel og tante der har 5 drenge i alderen 15-27 år som også er selvskrevet. Så vi bliver ialt 38 personer.

Så er spørgsmålet om vi skal have venner med? Uhh... det er svært. For hvor skal man skære? Jeg tænker at vi hver inviterer et vennepar. Altså et hold fra "min" vennekreds og et hold fra Mikkels. Så er vi oppe på 42 personer og det er RIGELIGT synes jeg!!

Vi skal holde det i medborgerhuset der ligger 50 meter fra Kirken. Det er lille og passer perfekt til ca. 50 personer, så det bliver ikke sådan tomt, som et kæmpe forsamlingshus ville blive. Der er en legeplads/plads til udfoldelse udenfor. Vi overvejer at strække barnedåben til maj, og så efter maden gå ned på en eng tæt ved og spille rundbold/to mand frem for en enke eller lign. og få kaffe og kage-picninc med tæpper dernede. -Men det kræver jo at vejret så er godt den dag! Hvis ikke kan vi jo bare blive og tage kaffen i medborgerhuset også.

Vores menu skal være meget enkel. Jeg forstiller mig noget salat, skinke og flødekartofler/tærter og brød. Jeg ved at både Mikkels mor og tante vil spørge om de skal tage noget med (de har jo tilsammen 9 børn, så de plejer altid at have sammenbragt når vi mødes) så jeg tænker jeg vil spørge om de måske vil bage en tærte eller lave en salat og have med. Jeg tror ikke vil skal have dessert, men istedet vil jeg bage muffins/småkager osv. som er picnic-venligt til kaffen på engen!

Så køber vi vel lidt øl og vin, og sodavand!

Så altså en helt rolig og forhåbentlig hyggelig dag, med lidt leg og aktiviteter. Jeg orker ikke at vi skal sidde til højbords hele eftermiddagen. Det er ikke sjovt for nogen, især ikke nu hvor Bimmeren er barnebarn nr. 10 og der derfor er masser af børn med krudt i (og andre barnlige sjæle, he he).

Jeg synes ikke at en barnedåb behøver være så "fint". Det er søndag formiddag, og jeg vil hellere spare mit "fint" krudt til min fødselsdag eller når jeg bliver færdigudd. Altså "champagne"-lejligheder om aftenen uden alle børnene!

Nej PUHA til højbords! Det skal være hyggeligt Havde også forestillet mig at det bare skulle være en ta' selv menu både frokosten og kaffen. OG masser af plads til leg, spil og gåture i skoven som er hele vejen rundt om os. Vi har adgang til en stor lækker hal som man evt. også kunne benytte til noget volley eller andet(vi bor jo på en efterskole).

I og med at vi tænker på noget sammenskuds, blir det hele også lidt mere afslappet og "tilfældigt". Sådan som vi godt kan li det 

Lyder også som en dejlig dag I har tænkt jeg at stabe på benene! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.