Hvor stor en fest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

CA

Karina84 skriver:

Vi havde først snakket om at leje det beboerhus der hører til det sted her hvor vi bor og så ville vi invitere onkler, mostre, tanter osv med, vi ville så blive en 35 stykker... men jeg tror vi er gået fra det igen og vil bare invitere den nærmeste familie og måske et par venner, så bliver vi en 15-20 pers. og så kan vi bare holde det herhjemme i vores lejlighed  

Vi er begge på SU, så det bliver lidt lunt frokost buffet og kaffe og kage, så kan vi og vores mødre lave meget af det selv, og uden det behøver koste en bondegård. Stille og roligt hygge dag

Lyder hyggeligt og som en god idé!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

CA

Karina84 skriver:

Vi havde først snakket om at leje det beboerhus der hører til det sted her hvor vi bor og så ville vi invitere onkler, mostre, tanter osv med, vi ville så blive en 35 stykker... men jeg tror vi er gået fra det igen og vil bare invitere den nærmeste familie og måske et par venner, så bliver vi en 15-20 pers. og så kan vi bare holde det herhjemme i vores lejlighed  

Vi er begge på SU, så det bliver lidt lunt frokost buffet og kaffe og kage, så kan vi og vores mødre lave meget af det selv, og uden det behøver koste en bondegård. Stille og roligt hygge dag

Lyder hyggeligt og som en god idé!

Anmeld

3. januar 2011

DK

Carina87 skriver:

Nej PUHA til højbords! Det skal være hyggeligt Havde også forestillet mig at det bare skulle være en ta' selv menu både frokosten og kaffen. OG masser af plads til leg, spil og gåture i skoven som er hele vejen rundt om os. Vi har adgang til en stor lækker hal som man evt. også kunne benytte til noget volley eller andet(vi bor jo på en efterskole).

I og med at vi tænker på noget sammenskuds, blir det hele også lidt mere afslappet og "tilfældigt". Sådan som vi godt kan li det 

Lyder også som en dejlig dag I har tænkt jeg at stabe på benene! 

God ide med hallen! Så er vejret også ligegyldigt!!

Altså, hvis folk tilbyder det, vil jeg også klart sige ja tak til hjælp! Mine søskende bor dog alle langt væk og han masser af unger de skal have med, så de har vist nok at gøre med bare at komme, he he!

Hvis man er vant til et "vi hjælper" forhold, så er det da kun super dejligt!

Måske i kan hyre nogle af skolepigerne på efterskolen til at komme og give en hånd med, i forhold til opvask osv? Det ville da være super smart!

Anmeld

3. januar 2011

Caroline86

vi var lige omkring 70 til Lauras barnedåb... det var familie

Tror der var ca 10 børn...

Vi gjorde meget ud af barnedåben... rigtigt meget, faktisk og det er en dag vi aldrig vil glemme (på den gode måde)...

Anmeld

3. januar 2011

CA

DK skriver:

God ide med hallen! Så er vejret også ligegyldigt!!

Altså, hvis folk tilbyder det, vil jeg også klart sige ja tak til hjælp! Mine søskende bor dog alle langt væk og han masser af unger de skal have med, så de har vist nok at gøre med bare at komme, he he!

Hvis man er vant til et "vi hjælper" forhold, så er det da kun super dejligt!

Måske i kan hyre nogle af skolepigerne på efterskolen til at komme og give en hånd med, i forhold til opvask osv? Det ville da være super smart!

Præcis! Og det er helt normalt at hjælpe hinanden med det vi kan, så det er intet problem 

Ja, havde også tænkt at nogle af de kommende barnepiger kunne spørges om at tage en opvasketjans den dag - de kender jo køkkenet og vil nok gerne tjene lidt ekstra 

Anmeld

3. januar 2011

Pige2009

Carina87 skriver:

Ja, vi er begyndt at tænke på barnedåben og kan simpelthen ikke finde ud af hvor mange vi skal invitere. Vi er så heldige at have store familier og mange nære venner og endnu flere ikke helt så tætte venner, og når vi tæller sammen blir tallene høje...

Os selv og nærmeste familie = 25+2børn

Nærmeste venner =19

Dvs. 44 +2 børn i det hele!!  Det ER jo et luksusproblem. Men er det et problem?

Hvor mange var I/har I tænkt at I blir?  

Vi bor et sted med masser af plads og tænker, om vi bare skal nyde at vi har så mange dejlige mennesker omkring os, invitere dem, nyde dagen og fejre dåben sammen med dem. Man kunne evt. lave noget sammenskudsfrokost og spørge nogle om de vil tage noget med, så det ikke blir så dyrt og besværligt. Hvordan har I gjort/tænkt at gøre?

Jeg havde 32 med og havde selekteret fra, da jeg ellers synes det ville blive alt for voldsomt Derfor prioriterede jeg familien...

Anmeld

3. januar 2011

CA

Caroline86 skriver:

vi var lige omkring 70 til Lauras barnedåb... det var familie

Tror der var ca 10 børn...

Vi gjorde meget ud af barnedåben... rigtigt meget, faktisk og det er en dag vi aldrig vil glemme (på den gode måde)...

70 Hold da op det var en stor famile. Skønt at I havde en dejlig dag. Det er dem vi skal samle på

Anmeld

3. januar 2011

CA

Baagøe skriver:

Jeg havde 32 med og havde selekteret fra, da jeg ellers synes det ville blive alt for voldsomt Derfor prioriterede jeg familien...

Ja, det er med at få det hele til at passe Det er simpelthen så svært at vælge fra synes jeg... 

Anmeld

3. januar 2011

Caroline86

Carina87 skriver:

70 Hold da op det var en stor famile. Skønt at I havde en dejlig dag. Det er dem vi skal samle på

2 store familier

Vi mødtes i kirken 13.30 (en lørdag så vi havde kirken for os selv), dåben var kl.14. så tog vi hjem til os og fik lidt at drikke (kaffe/the og vand) og spiste kage (verdens flotteste dåbskage ) og slappede af og nød vejret i haven. Dem der ville gik en tur i det smukke område hvor vi boede dengang og resten flød i liggestole og ved de borde/bænke sæt vi havde sat op

kl.17 tog vi op til den restaurant vi havde lejet (golfresort der ligger 10 min gang derfra) og fik velkomstdrink på terassen og kl.18-19 stykker startede vi middagen med 4 forskellige slags kød, kæmpe salatbord og alt hvad man kunne ønske sig.

Så åbnede vi gaver og folk sad og snakkede ved bordene (vi havde lavet bordplan for at blande familierne) og til dessert fik vi hjemmelavet vanilieis og friskskåret frugtsalat!

MÅÅÅMS...

Alt var bare så perfekt og stemningen var helt fantastisk!

Anmeld

3. januar 2011

saxa

Vi var 54 til Yasmins barnedåb - og der var endda skåret ned. Vi inviterede hele familien(forældre, søskende, bedsteforældre, oldere, onkler, mostre, fætre/kusiner osv), dog kun med hjemmeboende fætre/kusiner og ingen pap søskende og papfætre/kusiner. Skulle alle inviteres røg vi nemt op på 90 Vi havde 3 vennepar med. Folk var inviteret til Brunch med alt hvad der dertil hører + serveringpersonale. Gider helst ikke stå for sådan noget selv sådan en dag.

Denne gang er vi oppe på 66 (da familien kun er blevet større - med børn, nye kærester mm.) Og vi gør nøjagtigt det samme som sidst. Inviterer til Brunch (endda samme festlokaler som ved Yasmin)

Desuden synes jeg barnedåb er en genial anledning til at invitere til hele familien, da det jo er så sjældent man er samlet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.