babysvømning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2011

TineA

MissChrista skriver:

Jeps, havde godt hørt det der med at jeg først må starte efter lægetjek hehe. Men der er vidst noget med at man skal tilmelde sig og alt muligt inden, så  ville lige være i god tid ;P hehe

Jeg vil nemlig rigtig gerne gå til babysvømning. gør I det en gang i ugen eller hvordan?

Super smart med puslepladsderne derude - har ikke lige haft baby med i bruser endnu, så må indrømme at jeg er lidt nervøs for dét ;P hehe. Mange tak for svar!

Nååår, du mener sådan holdsvømning? Det er jeg ikke startet til endnu - vi går bare til alm. svømning. Altså i babybadet uden undervisning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Caroline86

MissChrista skriver:

Mange tak for svar
Ved du så noget om hvor gamle de skal være før de må komme i det "koldere" vand? - Altså dét der stadig er varmt, men ikke helt så varmt som babyvandet ? (haha, hvis dét gav nogen mening)

du tænker på voksenbassinerne, eller hvordan?

Der er som sådan ingen regler, så det er et spørgsmål om at mærke efter hvis dit barn føler nogle børn vil meget hellere det "kolde" vand mens andre er meget gamle før de kan komme væk fra det varme vand fordi de simpelthen fryser for meget!

Jeg var selv en af dem der fik blå læber bare jeg kiggede på de store bassiner

Anmeld

2. januar 2011

MissChrista skriver:

Hej damer..
Ja, jeg fødte for næsten 4 uger siden efterhånden, og nu begynder jeg så småt at tænke over at tage mini chefen med til babysvømning. Har prøvet at finde noget om det, og er da ogs blevet lidt klogere, men sidder stadig tilbage med enkelte spørgsmål, og tænkte om I måske kunne hjælpe lidt :
Hvordan er det - rent praktisk ?? - Altså i omklædningsrummet - skal baby med under bruseren, hvis ikke, hvor er han så når jeg skal bade??
Og hvad laver man når man er i det varme vand - hvad laver man?
Og hvor længe tager sådan en omgang babysvømning?
Og hvordan er jeres erfaringer med det?

Jeg har haft Lisa med i svømmehallen en  4-5 gange.. Vi prøvede   2 gange da hun va r 3mdr. og det var på INGEN måde nogen god oplevelse.. Hun skreg og skreg...  Jeg havde ellers bestemt mig for at hun bare liiiige skulle vende sig til det, men ejg droppede det, for hun var dybt ulykkelig der henne, selvom hun elskede vand herhjemme!                Så vi ventede nogle mdr. og prøvede igen da hun var 5½mdr  og nu var det meget meget  bedre... Hun var slet ik sur og plaskede rundt.. Så min erfaring er at vente til de er noget ældre!! Men det er jo meget forskelligt fra barn til barn!!

Det er også meget forskelligt fra svømmehal til svømmehal hvordan det fungerer.. Der hvor ejg går er der et puslerum lige ved det babybassinet, så jeg tager Lisa med ind i autostolen,  gør mig selv klar under bruseren , og så går vi ind og pusler hende inde i selve hallen!!

Stine og Lisa.

Anmeld

2. januar 2011

lisbethita

MissChrista skriver:

hihi, dejligt med noget positivt feedback får jo mere og mere mod på at gøre det nu Jamen er det ikke noget med at der er bestemte tidspunkter man gør det på ?? Eller kan man bare tage i svømmehallen når man vil og så ned i det varme vand ? Altså jeg mener om svømmehallen ikke har bestemte tidpunkter man kan få lov at gå til babysvømning på hehe.. Håber du forstod det - det blev vidst lidt rodet

Du kan vælge at gå til babysvømning på hold - det gjorde vi. Men du kan også bare selv tage afsted i helsebad (det hedder det her hvor jeg bor). Det kan man gøre fra 8 uger af tidligst. 

Du skal bare acceptere, at det godt kan være, at babyen kun vil være i 5 minutter. Nogle gange 5 minutter og andre gange 30 minutter. Bliver hun utryg, så tag hende tæt på kroppen. Og ellers så køb dig en bog om babysvømning, hvis du selv vil afsted. Den kan købes brugt flere steder på nettet.

Smilla er en rigtigt vandhund. Jeg elskede babysvømning med andre på hold i starten, fordi jeg var lidt usikker. Men da holdet lukkede efter få gange gik jeg bare selv afsted. Det var også ok. 

Held og lykke

Anmeld

2. januar 2011

Cris

Jeg har taget min den store til baby svømning, da han var ca 3 måneder. Og så gik vi ca en gang om uge men mest "freestyle"   Og så blev det sådan, at det var en lang periode, hvor vi ikke boede her, hvor han slet ikke har været til svømmebassin. Da han var ca 20 måneder begyndte vi igen at tage ham til svømmehallen igen for sjovt. Og det er meget sjovt for ham! Nå, men nu at jeg kikker tilbage, fortryder jeg, at jeg har taget ham til babysvøming. Alt den der vand som indeholder hvad ved jeg... Og det hjælper slet ikke til deres svømme evne med mindre i forsætter hele hans barndom periode (men som sagt, vi fik aldrig mulighed for det) Vores den lille har jeg aldrig taget til babysvømning. Hvis vi skulle lave noget sammen, så har jeg foretrækket en cafe tur sammen med nogle, eller tur i sig selv eller noget andet. Jeg gad slet ikke tanken om at putte ham i den der megavarmet vand som kan indeholde så mange ulækre ting   Da han var ca 10 måneder har jeg taget ham for første gang i svømmehallen, og jeg kunne slet ikke se forskellen mellem ham og de andre som har været hver uge til babysvømning. Han elsker det! Og vi nu tager nogle tur i børnebassinet (ikke den varme baby bassinet!) Og jeg har det meget bedre med det nu.

Anmeld

2. januar 2011

Mor Christa

W010910 skriver:

Nååår, du mener sådan holdsvømning? Det er jeg ikke startet til endnu - vi går bare til alm. svømning. Altså i babybadet uden undervisning

Ihh, det vidste jeg ikk man kunne !! HVor fedt. så kan man jo gøre det når man vil eller hvad ?

Anmeld

2. januar 2011

dorthemus

MissChrista skriver:

Hej damer..
Ja, jeg fødte for næsten 4 uger siden efterhånden, og nu begynder jeg så småt at tænke over at tage mini chefen med til babysvømning. Har prøvet at finde noget om det, og er da ogs blevet lidt klogere, men sidder stadig tilbage med enkelte spørgsmål, og tænkte om I måske kunne hjælpe lidt :
Hvordan er det - rent praktisk ?? - Altså i omklædningsrummet - skal baby med under bruseren, hvis ikke, hvor er han så når jeg skal bade??
Og hvad laver man når man er i det varme vand - hvad laver man?
Og hvor længe tager sådan en omgang babysvømning?
Og hvordan er jeres erfaringer med det?

Min datter og jeg var rigtig glade for, at gå til babysvømning men der er nogle praktiske udfordringer. I Frederiksberg Svømehal er der klapvogn som man kan sætte den lille i mens man bader, men Runa sad dårligt i den fordi hun ikke var så gammel da hun startede. Derfor brugte jeg autostolen som hun så sad i mens jeg gjorde mig klar  Men du skal nok ikke sætte næsen op efter en afslappet dag i svømmeren, der er travlt med sådan en lille størrelser der ingenting kan selv, men det er det hele værd

En anden god idé er, at du kan vænne din søn til, at få vand i hovedet inden i starter ved, at tage ham med under bruseren hjemme eller hælde lidt vand i hovedet på ham med en lille kop i badekarret...så blir han ikke så forskrækket hvis de andre børn pjasker vand i hovedet på ham i svømmehallen

Anmeld

2. januar 2011

dorthemus

lisbethita skriver:

Du kan vælge at gå til babysvømning på hold - det gjorde vi. Men du kan også bare selv tage afsted i helsebad (det hedder det her hvor jeg bor). Det kan man gøre fra 8 uger af tidligst. 

Du skal bare acceptere, at det godt kan være, at babyen kun vil være i 5 minutter. Nogle gange 5 minutter og andre gange 30 minutter. Bliver hun utryg, så tag hende tæt på kroppen. Og ellers så køb dig en bog om babysvømning, hvis du selv vil afsted. Den kan købes brugt flere steder på nettet.

Smilla er en rigtigt vandhund. Jeg elskede babysvømning med andre på hold i starten, fordi jeg var lidt usikker. Men da holdet lukkede efter få gange gik jeg bare selv afsted. Det var også ok. 

Held og lykke

Sådan var det også her..hver anden gang tudede Runa så sad vi på trappen og kiggede på i stedet

Anmeld

2. januar 2011

Cris

dorthemus skriver:

Min datter og jeg var rigtig glade for, at gå til babysvømning men der er nogle praktiske udfordringer. I Frederiksberg Svømehal er der klapvogn som man kan sætte den lille i mens man bader, men Runa sad dårligt i den fordi hun ikke var så gammel da hun startede. Derfor brugte jeg autostolen som hun så sad i mens jeg gjorde mig klar  Men du skal nok ikke sætte næsen op efter en afslappet dag i svømmeren, der er travlt med sådan en lille størrelser der ingenting kan selv, men det er det hele værd

En anden god idé er, at du kan vænne din søn til, at få vand i hovedet inden i starter ved, at tage ham med under bruseren hjemme eller hælde lidt vand i hovedet på ham med en lille kop i badekarret...så blir han ikke så forskrækket hvis de andre børn pjasker vand i hovedet på ham i svømmehallen

Begge mine børn får en ordenlig gang med bruseren på hovedet hver gang de er i bad  Ja, den onde mor   Det hjælper bare at de kan mærke vand på hovedet, men mor er også glad, at deres bad går lidt hurtigere på den måde (når man er i gang med to børn) Den store er nu begyndt at bede mig, om at ikke få vand på hovedet... sorry min ven, man skal vaske håret en gang i mellem.... skrige tur.... så få han lov til at låne flere forskellige skål og så kommer mor med bruseren! haps! Der er lidt brok stadig, men han glemmer det hurtigt (og han fik vand på hovedet med bruseren siden han blev født! )  Og jeg bruger aldrig shampoo eller sæbe på deres hår, så de få ikke noget kløe i øjnene

Anmeld

2. januar 2011

lisbethita

dorthemus skriver:

Sådan var det også her..hver anden gang tudede Runa så sad vi på trappen og kiggede på i stedet

Det har vi også prøvet et par gange! ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.