Hjemmesyet Vikle Tai version 1.0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

Cris

Skouboe skriver:

Mange tak

Pt. sælger jeg ikke overhovedet - dette er første brugbare forsøg med en bæresele, og jeg skal have lavet nogle mindre korrektioner til mønstret.

Jeg har dog en masse fedt stof og hovedet fuldt af ideer, så når jeg får lidt ledig tid, kaster jeg mig over det igen. Jeg har bare lige nogle ordrer jeg skal have af vejen

Nå ok, det var fordi den så meget profi ud og der er nogle der sælger derinde... Du er bare så god til det! Jeg tror, at du kunne ende med at også sælge dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Skouboe

twinboys skriver:

Wauuuw flot arbejde...

Tak

Anmeld

1. januar 2011

Skouboe

Cris skriver:

Nå ok, det var fordi den så meget profi ud og der er nogle der sælger derinde... Du er bare så god til det! Jeg tror, at du kunne ende med at også sælge dem

Mange tak

Nu syr jeg jo rigtigt meget i forvejen - det er kun bære anordninger, jeg ikke har syet før, så det er helt sikkert det der skinner igennem. Øvelse gør mester

Men efter at have syet denne her, ved jeg hvorfor de rigtigt fede håndsyede bæredimser koster en halv bondegård...

Anmeld

2. januar 2011

Cris

Skouboe skriver:

Mange tak

Nu syr jeg jo rigtigt meget i forvejen - det er kun bære anordninger, jeg ikke har syet før, så det er helt sikkert det der skinner igennem. Øvelse gør mester

Men efter at have syet denne her, ved jeg hvorfor de rigtigt fede håndsyede bæredimser koster en halv bondegård...

Anmeld

2. januar 2011

PernilleB

Skouboe skriver:

Silja gider ikke rigtigt skrækviklen længere, fastviklen er lige til den korte side (enten er den en meter for kort eller også er jeg 25 kg for tung...) og jeg har længe haft planer om at sy en Mei Tai til mig selv - jeg har faktisk også flere prototyper liggende, men der har hele tiden været noget der irriterede mig, så jeg er endnu ikke endt med en fungerende version.

Inspireret af slyngebarn besluttede jeg mig for at prøve med en Vikle Tai, der er en kombi mellem en MT og en fastvikle, og her er hvad jeg endte med:

Den er syet i prikket babyfløjl, og med silke på bagsiden / indersiden af stropperne. Panelet er stabiliseret med 2 lag blød denim og selve panelet er en lækker printet bomuld jeg købte med sidste gang jeg købte stof i USA. Hoftebæltet er polstret med 2 lag ekstra tyk luksus fleece.

Jeg skal helt klart have lavet nogle småjusteringer i version 2.0, men generelt er jeg ganske godt tilfreds. Den kræver lidt øvelse, men 

Jeg mangler dog lige at få syet D-ringene på skuldrene i og sat trykknapper i hovedstøtten.

hvor mange kg går sådan en til..?? altså den du har lavet..??

Anmeld

2. januar 2011

Skouboe

PernilleB skriver:

hvor mange kg går sådan en til..?? altså den du har lavet..??

Teoretisk kan den bruges op til 20 kg, men denne ville jeg nok ikke benytte meget over 12-15 kg. Der ville jeg hellere have en Mei Tai med polstrede skulderstropper.

Anmeld

2. januar 2011

PernilleB

Skouboe skriver:

Teoretisk kan den bruges op til 20 kg, men denne ville jeg nok ikke benytte meget over 12-15 kg. Der ville jeg hellere have en Mei Tai med polstrede skulderstropper.

hehe... vil være dristi a spørge om du laver dem på bestilling og hva du evt skal have for at lave en..??

Anmeld

2. januar 2011

Skouboe

PernilleB skriver:

hehe... vil være dristi a spørge om du laver dem på bestilling og hva du evt skal have for at lave en..??

I øjeblikket syr jeg dem ikke på bestilling - jeg skal have lavet nogle justeringer til mønstret og jeg har nogle andre ting jeg har lovet færdige først.

En magen til denne her vil koste omkring 1500 kr, men det er også super luksus versionen, men masser af pyntestikninger og silke osv.

Jeg overvejer at lave en lidt mere standard model, men jeg skal lige have fundet et andet stof istedet for silken. Den vil komme til at koste omkring 800-1000 kr.

Anmeld

2. januar 2011

PernilleB

Skouboe skriver:

I øjeblikket syr jeg dem ikke på bestilling - jeg skal have lavet nogle justeringer til mønstret og jeg har nogle andre ting jeg har lovet færdige først.

En magen til denne her vil koste omkring 1500 kr, men det er også super luksus versionen, men masser af pyntestikninger og silke osv.

Jeg overvejer at lave en lidt mere standard model, men jeg skal lige have fundet et andet stof istedet for silken. Den vil komme til at koste omkring 800-1000 kr.

oki cool...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.