Hjemmesyet Vikle Tai version 1.0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.281 visninger
29 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

Skouboe

Silja gider ikke rigtigt skrækviklen længere, fastviklen er lige til den korte side (enten er den en meter for kort eller også er jeg 25 kg for tung...) og jeg har længe haft planer om at sy en Mei Tai til mig selv - jeg har faktisk også flere prototyper liggende, men der har hele tiden været noget der irriterede mig, så jeg er endnu ikke endt med en fungerende version.

Inspireret af slyngebarn besluttede jeg mig for at prøve med en Vikle Tai, der er en kombi mellem en MT og en fastvikle, og her er hvad jeg endte med:

Den er syet i prikket babyfløjl, og med silke på bagsiden / indersiden af stropperne. Panelet er stabiliseret med 2 lag blød denim og selve panelet er en lækker printet bomuld jeg købte med sidste gang jeg købte stof i USA. Hoftebæltet er polstret med 2 lag ekstra tyk luksus fleece.

Jeg skal helt klart have lavet nogle småjusteringer i version 2.0, men generelt er jeg ganske godt tilfreds. Den kræver lidt øvelse, men 

Jeg mangler dog lige at få syet D-ringene på skuldrene i og sat trykknapper i hovedstøtten.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

roenlund

den er bare så lækker

Anmeld

1. januar 2011

LISBETH:-)

Er vildt imponeret!!!!!!!!!!! FLOT arbejde!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

1. januar 2011

Katjaro

Den er da super flot

Hvor lange er dine skulderstropper? Grunden til at jeg spørger er at du har bundet under numsen på barnet, og ikke ført dem tilbage på ryggen. Og det er jo (ud over på skuldrene af dig) der hvor man ellers kan udnytte de brede stropper og få god støtte til baby

Anmeld

1. januar 2011

Ann.

Øøøøøøøøøøøøjjjj hvor er den bare så fiiiiiiin

Tror du at Lærke ville kunne sidde i sådan en? 

Anmeld

1. januar 2011

Oliver,Troia&Wictor

Hvor lang tid tager det at lave sådan en? Hvad vil dt koste?

Anmeld

1. januar 2011

dorthemus

Den er rigtig flot!

Anmeld

1. januar 2011

Skouboe

Katjaro skriver:

Den er da super flot

Hvor lange er dine skulderstropper? Grunden til at jeg spørger er at du har bundet under numsen på barnet, og ikke ført dem tilbage på ryggen. Og det er jo (ud over på skuldrene af dig) der hvor man ellers kan udnytte de brede stropper og få god støtte til baby

De er 2 m lange - så liiige en anelse korte til mig. De kan godt nå hen over ryggen på hende og om på ryggen af mig igen, hvis hun sidder i den rigtige højde, men hun sad ret lavt og vi er indendøre, så jeg ville ikke koge hende med ekstra stof henover ryggen, men du har ret. Det er derfor en VT er god til mindre børn og til mavebæring. 

Til rygbæring i længere tid, ville jeg nok foretrække en MT.

Når jeg syr version 2.0, bliver det nok med minimum 220 cm stropper tror jeg - måske 230.

Anmeld

1. januar 2011

Skouboe

TrineLærke skriver:

Øøøøøøøøøøøøjjjj hvor er den bare så fiiiiiiin

Tror du at Lærke ville kunne sidde i sådan en? 

Mange tak

Jeg vil tro at det kan hun sagtens, men hun har jo lidt specielle behov, så jeg er ikke sikker.

Du kan evt. stikke hovedet ind på  http://slyngebarn.amandur.dk/ og spørge de SUPER kloge kvinder derinde. 

Anmeld

1. januar 2011

Ann.

Skouboe skriver:

Mange tak

Jeg vil tro at det kan hun sagtens, men hun har jo lidt specielle behov, så jeg er ikke sikker.

Du kan evt. stikke hovedet ind på  http://slyngebarn.amandur.dk/ og spørge de SUPER kloge kvinder derinde. 

Det prøver jeg lige

Tænker bare at det er en nemmere måde at bære hende på, for hun er jo ved at blive ret tung

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.