Rådighedsbeløb?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

Diana2013

Wampires skriver:

jeg spiser ikke frostgrøntsager.. oplever alt for ofte at blive dårlig af dem da butikkerne ikke altid er lige gode til at huske at holde dem på frys indtil de kommer i butikken...

Gode ting så man kan variere sin mad stadigvæk er:

Fiskepinde, fiskefiletter, Forårsruller(ofte på tilbud i store pakker der kan enten steges eller bages), suppe.

Køb de billige miniflutes, og tjek tilbud med kød og melboller så mætter en halvpakke suppe rigtig meget... Tomatsuppen er bedst til det for der kan man også tilføje pasta.

bare skriv hvis du vil vide mængde vand og pasta per halvpakke har det skrevet ned efter mange forgæves forsøg..

køb kød på tilbud, hakket grise/kalvekød i 500 grams pakkerne kan laves til frikadeller med frikalet der koster ca. 5-6 kr og frikadellerne kan både fryses til senere brug eller spises.. vi (2 voksne) får en pakke til at blive til 3 dages mad hvor vi får 2-3 frikadeller hver pr. dag..

Tro mig har lært at finde alle mulige måder at gøre maden mere interessant når man ikke havde råd til alt det man ellers plejede at spise...

vil lii tilføje at det ikke altid er billigere at købe frostvarer, faktisk sjældent hvis man gider at lave det, for så er der til større potioner. Fx tomaten suppen, er bare 2 gange flået tomat, blendtes, krydderier, og så lidt jævning. Det er alllt for dyrt at købe færdiglavet. det samme med boller, det er billigere at lave selv. Måske er det dyrt i opstart, men så skal du jo kun købe en gær næste gang.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Louise mortil4

vil lii tilføje at det ikke altid er billigere at købe frostvarer, faktisk sjældent hvis man gider at lave det, for så er der til større potioner. Fx tomaten suppen, er bare 2 gange flået tomat, blendtes, krydderier, og så lidt jævning. Det er alllt for dyrt at købe færdiglavet. det samme med boller, det er billigere at lave selv. Måske er det dyrt i opstart, men så skal du jo kun købe en gær næste gang.  

Der må jeg være enig, der er billigere at lave tingene selv de fleste gange, jeg kan bage nogen franskbrød og rugbrød for bare den pris vi skal gi for en i butikken, vi køber stort set ikke færdig mad, vi er 6 her hjemme 2 voksne og 4 børn mellem 4 og 1 år, vi lever for ca 4000 om måneden, på en god månede 4500 kr og har 1 der bruger ble uldtids og 2 der bruger nåd de sover. Vi bager selv vores brød og kager også rugbrød og køber ind i lidl, der er billigst da vi alligevel skal der ind efter bleer. Pengene skal dække tøj, mad, bleer ja alt ud over de faste udgifter og brændstof. Så i skulle gerne kunne leve 3 for 1000 kr også selv om det også skal dække brændstof, og ja det er virkelig en fordel at handle så lidt som muligt, vi handler ind 1 gang hver 2 uge også smidder vi det der skal gemmes til næste uge i fryseren, mælk har jeg med hjem fra arbejde da jeg er landbrugs medhjælper på en kvæggård og brød bager i jo løbende. Så det er ikke noget problem.

Anmeld

1. januar 2011

Zafir

Altså om det er realistisk er jo svært at svare på. Vi bruger 3000 kr alene til diesel MINDST om måneden. Men vi bor jo også lidt ude på landet

Anmeld

1. januar 2011

LotteN

nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem, så ved ikke om du har skrevet det. Men du skriver ikke hvor meget i kører om ugen, det har jo lidt at sige

Vi har en madkonto med dankort til på 3000 kr om måneden og det fungere ganske fint

Anmeld

1. januar 2011

Ann.

LotteN skriver:

nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem, så ved ikke om du har skrevet det. Men du skriver ikke hvor meget i kører om ugen, det har jo lidt at sige

Vi har en madkonto med dankort til på 3000 kr om måneden og det fungere ganske fint

Jeg kører til Hjørring hver dag i hverdagene - der er ca. 20 hver vej. Men vi kan dog sagtens få en tank for 400-500 kr til at varer en hel uge.

Anmeld

1. januar 2011

Mie A

1000 kr om ugen hvor ca. halvdelen blever brugt til benzin... Jeg ville ikke kunne leve for så lidt...

Men jeg kan jo ikke svare på om det er muligt for jer - vi er alle jo forkskellige

Anmeld

1. januar 2011

eElak

rådighedsbeløb??

Tjah pt er det nok... 1000 kroner om måneden.... 

Men har heller ikke bil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.