Rådighedsbeløb?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.889 visninger
26 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

Ann.

Vi snakker om at ville sparer rigtig meget her - så vi kan få råd til et ordentligt bryllup og ombygningen. 

Så ville lige hører om i synes 1000 kr om ugen til mad og diesel (bilen kører omkring 20-22 km/l), lyder urealistisk? 

Hvad er "normalt"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Carina1977

TrineLærke skriver:

Vi snakker om at ville sparer rigtig meget her - så vi kan få råd til et ordentligt bryllup og ombygningen. 

Så ville lige hører om i synes 1000 kr om ugen til mad og diesel (bilen kører omkring 20-22 km/l), lyder urealistisk? 

Hvad er "normalt"?

Jeg synes bestemt ikke det lyder urealistisk. Det kan sagtens lade sig gøre, når blot man handler fornuftigt ind...altså går efter tilbud, handler i de billige butikker osv.

Anmeld

1. januar 2011

Margorie

Vi bruger godt og vel 600-700kr om ugen på mad, bleer, transport osv- vi er to voksne og to børn så det tror jeg sagtens kan lade sig gøre

Anmeld

1. januar 2011

Ann.

Okay - det lyder da godt at det ikke er helt urealistisk

Jeg skal nok bare blive bedre til at lave madplan og organisere mine indkøb.

Anmeld

1. januar 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

et godt råd er at købe frostmad.. det er billigt, og ofte er det på tilbud så man sparer endnu mere...

Det er ikke altid sjovt at spise men skal der spares er det et godt alternativ...

siger kvinden der har prøvet at leve i 2½ år på letmælk, pasta og fiskepinde...

Anmeld

1. januar 2011

Ann.

Wampires skriver:

et godt råd er at købe frostmad.. det er billigt, og ofte er det på tilbud så man sparer endnu mere...

Det er ikke altid sjovt at spise men skal der spares er det et godt alternativ...

siger kvinden der har prøvet at leve i 2½ år på letmælk, pasta og fiskepinde...

Ja det kunne man jo godt gøre - men jeg er simpelthen så kræsen med de der frysegrønsager.

Anmeld

1. januar 2011

Wampires

jeg spiser ikke frostgrøntsager.. oplever alt for ofte at blive dårlig af dem da butikkerne ikke altid er lige gode til at huske at holde dem på frys indtil de kommer i butikken...

Gode ting så man kan variere sin mad stadigvæk er:

Fiskepinde, fiskefiletter, Forårsruller(ofte på tilbud i store pakker der kan enten steges eller bages), suppe.

Køb de billige miniflutes, og tjek tilbud med kød og melboller så mætter en halvpakke suppe rigtig meget... Tomatsuppen er bedst til det for der kan man også tilføje pasta.

bare skriv hvis du vil vide mængde vand og pasta per halvpakke har det skrevet ned efter mange forgæves forsøg..

køb kød på tilbud, hakket grise/kalvekød i 500 grams pakkerne kan laves til frikadeller med frikalet der koster ca. 5-6 kr og frikadellerne kan både fryses til senere brug eller spises.. vi (2 voksne) får en pakke til at blive til 3 dages mad hvor vi får 2-3 frikadeller hver pr. dag..

Tro mig har lært at finde alle mulige måder at gøre maden mere interessant når man ikke havde råd til alt det man ellers plejede at spise...

Anmeld

1. januar 2011

Molly8

TrineLærke skriver:

Hvad er "normalt"?

Prøv at samle bon'er ind og notere alt, hvad I bruger i en periode fx en måned. Så er det lettere at får overblik over, om der var ting, der kunne være undværet, eller måske kan fås billigere

kh Molly

Anmeld

1. januar 2011

Wampires

glemte at skrive at husk at overveje hvor emget I kører rundt efter tilbudene i forhold til hvad der spares på tilbuddet...

Hos os kunne vi sikkert godt spare mere hvis vi jagtede tilbud i hele byen men ville ende med en større regning på benzinen istedet og så er man jo lige vidt..

Så tænk afstand i forhold til besparelse.

Anmeld

1. januar 2011

Pige2009

Wampires skriver:

jeg spiser ikke frostgrøntsager.. oplever alt for ofte at blive dårlig af dem da butikkerne ikke altid er lige gode til at huske at holde dem på frys indtil de kommer i butikken...

Gode ting så man kan variere sin mad stadigvæk er:

Fiskepinde, fiskefiletter, Forårsruller(ofte på tilbud i store pakker der kan enten steges eller bages), suppe.

Køb de billige miniflutes, og tjek tilbud med kød og melboller så mætter en halvpakke suppe rigtig meget... Tomatsuppen er bedst til det for der kan man også tilføje pasta.

bare skriv hvis du vil vide mængde vand og pasta per halvpakke har det skrevet ned efter mange forgæves forsøg..

køb kød på tilbud, hakket grise/kalvekød i 500 grams pakkerne kan laves til frikadeller med frikalet der koster ca. 5-6 kr og frikadellerne kan både fryses til senere brug eller spises.. vi (2 voksne) får en pakke til at blive til 3 dages mad hvor vi får 2-3 frikadeller hver pr. dag..

Tro mig har lært at finde alle mulige måder at gøre maden mere interessant når man ikke havde råd til alt det man ellers plejede at spise...

Jeg er helt enig. Det er også essentielt kun at handle én dag om ugen, da det er langt billigere, end ved indkøb flere gange ugentligt.

Du skriver rådighedsbeløb til mad og transport. Hvad med tøj? Er det inkluderet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.